Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Sollicitatie-topic


ik heb vanochtend meegelopen. Was opzich wel oké, de afdeling was niet zo heel groot maar is in principe een onderdeel van een afdeling die erbij hoort, dus als er personeel tekort is moeten we daar dan wel bijspringen. 
Het enige waar ik wel een beetje tegenaan loop is dat we moeten koken voor de bewoners. Dat heb ik weleens eerder gedaan en dat is  best pittig, want je moet voor een x aantal bewoners koken en ze dan ook nog in de gaten houden, als je alleen staat op dat moment. 
Dus ik laat het even bezinken. Ik weet dat ze op andere afdelingen ook vacatures open hebben staan dus ik kan ook altijd vragen of ik op een andere afdeling eens mag kijken. Het huis zelf lijkt me wel leuk om te werken.

Ik had al het idee dat het om een baan ging in de zorg. Ik denk een goed idee om ook te kijken voor een andere afdeling als de organisatie je wel bevalt. Zeker als er op de andere afdelingen niet gekookt hoeft te worden en dat ook echt iets is waar je niet gelukkig van wordt en je een bepaalde druk geeft.
Hopelijk kan je nog ergens anders meelopen om het verschil te ervaren. 

ja inderdaad. Qua organisatie gaat dit hem sowieso wel worden denk ik, ze staan ook goed aangeschreven hier in de regio. En ze hebben veel locaties. Dus het komt wel goed, mijn ervaring is dat ze ook graag met me meedenken.

Wat doen jullie aan tijdens je sollicitatiegesprek met 31 graden. Het is een administratieve functie, onderwijs. Ik vind het lastig. Ik dacht zelf aan een linnenbroek met een luchtige blouse. Ik moet er nog voor op pad en wil niet de plank helemaal mis slaan. 

Leatje schreef op 22-06-2026 om 17:08:

Wat doen jullie aan tijdens je sollicitatiegesprek met 31 graden. Het is een administratieve functie, onderwijs. Ik vind het lastig. Ik dacht zelf aan een linnenbroek met een luchtige blouse. Ik moet er nog voor op pad en wil niet de plank helemaal mis slaan.

Dat lijkt me prima. Een jurkje zou ook kunnen. Bij ons op school wordt daar niet zo heel erg op gelet, heb ik de indruk. Zolang je maar niet heel verslonst binnenkomt. Nu heb ik alleen ervaring met de gesprekken met onderwijspersoneel, niet de administratie. Maar daar verwacht ik niet veel anders.

Leatje schreef op 22-06-2026 om 17:08:

Wat doen jullie aan tijdens je sollicitatiegesprek met 31 graden. Het is een administratieve functie, onderwijs. Ik vind het lastig. Ik dacht zelf aan een linnenbroek met een luchtige blouse. Ik moet er nog voor op pad en wil niet de plank helemaal mis slaan.

Ja zoiets zou ik ook aan doen denk ik. 

ik heb ook een gesprek in de hitte komende week. 
helaas word mijn lijf een grote waterval en alles doorweekt. Dat is letterlijk. Incl vies nat haar. 
ik moet 15 min fietsen. OV heb ik over na gedacht maar is ook heet. Het gaat om een leidinggevende functie. 
Heb een linnen broek en een blouse. Jurken draag ik niet en heb ik ook niet. 
ik denk dat ik heel vroeg ga zijn en in de diepe schaduw een half uur ga zitten opdrogen als dat gaat met 35 graden 

Ja gewoon linnen broek met net bloesje is prima. Ik zou zelfs met een net shirt gaan.
Jurkjes draag ik ook niet, dus dat optie gaat hier ook voorbij haha. 

Broodjebrie schreef op 21-06-2026 om 16:05:

ja inderdaad. Qua organisatie gaat dit hem sowieso wel worden denk ik, ze staan ook goed aangeschreven hier in de regio. En ze hebben veel locaties. Dus het komt wel goed, mijn ervaring is dat ze ook graag met me meedenken.

Voor hoeveel mensen moet je koken broodjebrie?  Ik moest dat voor 9 mensen. Had daar in principe weinig moeite mee maar ik kan dan ook vrij aardig koken.  Maar sommige collega's konden dat niet en dan werd er veel gemopperd.  Al was er sowieso één die echt altijd commentaar had. 

Bij mij mocht er elke keer een ander kiezen wat ik moest koken. Zo had ik er altijd minimaal één die heel blij was . Maar meestal meer. Collega's kookten veel  nieuwerwetse pot zeg maar. Bami. Of spaghetti ofzoiets.  Ik deed meestal een aaltje. Zo heb ik ooit iemand heel blij gemaakt met koolraap. De rest zei: getver.. tot ze het proefden.  Ik kook het met kaneel en suiker. Toen was het opeens wel lekker. Als ik inviel was ik vaak de pineut met bijvoorbeeld  zelf bami maken ofzo. Maar ik hielp ook vaak de collega's met koken. Waardoor ik als ik zelf moest koken van hun ook weer hulp kreeg.  Tegenwoordig mag je als verzorgende niet meer in de keuken. Te duur. Alleen in nood nog.

stokstaart schreef op 22-06-2026 om 17:52:

ik heb ook een gesprek in de hitte komende week.
helaas word mijn lijf een grote waterval en alles doorweekt. Dat is letterlijk. Incl vies nat haar.
ik moet 15 min fietsen. OV heb ik over na gedacht maar is ook heet. Het gaat om een leidinggevende functie.
Heb een linnen broek en een blouse. Jurken draag ik niet en heb ik ook niet.
ik denk dat ik heel vroeg ga zijn en in de diepe schaduw een half uur ga zitten opdrogen als dat gaat met 35 graden

Kun je geen droge kleren mee en dan omkleden in het toilet? Afhankelijk van of ze daar een vrij toegankelijk toilet hebben. Of je vraagt of jeje daar even mag opfrissen. Iedereen snapt wel dat je met die temperaturen niet zo fris en fruitig aankomt. Of als er een café of zo vlakbij is? Daar even wat drinken en omkleden.

lientje69 schreef op 22-06-2026 om 18:45:

[..]

Voor hoeveel mensen moet je koken broodjebrie? Ik moest dat voor 9 mensen. Had daar in principe weinig moeite mee maar ik kan dan ook vrij aardig koken. Maar sommige collega's konden dat niet en dan werd er veel gemopperd. Al was er sowieso één die echt altijd commentaar had.

Bij mij mocht er elke keer een ander kiezen wat ik moest koken. Zo had ik er altijd minimaal één die heel blij was . Maar meestal meer. Collega's kookten veel nieuwerwetse pot zeg maar. Bami. Of spaghetti ofzoiets. Ik deed meestal een aaltje. Zo heb ik ooit iemand heel blij gemaakt met koolraap. De rest zei: getver.. tot ze het proefden. Ik kook het met kaneel en suiker. Toen was het opeens wel lekker. Als ik inviel was ik vaak de pineut met bijvoorbeeld zelf bami maken ofzo. Maar ik hielp ook vaak de collega's met koken. Waardoor ik als ik zelf moest koken van hun ook weer hulp kreeg. Tegenwoordig mag je als verzorgende niet meer in de keuken. Te duur. Alleen in nood nog.

Voor 8 mensen. Ik heb eerder gekookt voor groepen mensen maar ik vind het niks. Te stressvol, zeker als je in de tussentijd nog bellen af moet gaan. Dus heb besloten het niet te doen. Voor mezelf koken gaat hartstikke prima, maar voor 8 personen vind ik toch ff wat anders.

Broodjebrie schreef op 22-06-2026 om 19:10:

[..]

Voor 8 mensen. Ik heb eerder gekookt voor groepen mensen maar ik vind het niks. Te stressvol, zeker als je in de tussentijd nog bellen af moet gaan. Dus heb besloten het niet te doen. Voor mezelf koken gaat hartstikke prima, maar voor 8 personen vind ik toch ff wat anders.

Hopelijk hebben ze nog een andere leuke vacature  voor je.

Ik heb ook een gesprek deze week. Ik doe een jurkje tot op de knie aan met korte mouwen.
En ik denk dichte schoenen/sneakers want ik vind een open sandaal toch wat minder passend (ook al zijn ze netjes en heb ik nette gelakte teennagels).
Ik kan met de auto (al zit er geen goede airco in) dus hoop in redelijke staat te arriveren. Succes allemaal met de gesprekken !

Ik ga met de auto. Lastig stokstaart, dat zweten. Misschien in een hemdje heengaan en ter plekke een blouse aan...maar inderdaad wel na een een adempauze...dan gaat het zweten echt los....Heel erg spannend allemaal....

Misschien kunnen we wel goed de sfeer proeven in moeilijke weersomstandigheden.😆

Dat vind ik wel een goede suggestie, hemdje aan en daar deze inwisselen voor een blouse. Kan desnoods buiten als de plek niet overcrowded is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.