Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Sollicitatie-topic

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

04-06-2026 om 19:24 Topicstarter

stokstaart schreef op 02-06-2026 om 11:13:

Gefeliciteerd HAHA. Wanneer ga je beginnen?
Lichtbron ook gefeliciteerd, hoe waren je eerste dagen?

Dankjewel 1 juli ga ik beginnen! Ze dachten zelf aan 1 augustus maar toen ik zei dat het ook per 1 juli kon, vonden ze dat helemaal prima. Deze maand nog uitwerken vind ik lang zat   Alleen nog onduidelijk of/hoeveel vakantiedagen ik heb en wanneer ik mijn laatste werkdag op huidige werk heb. Maar ergens eind juni dus

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

04-06-2026 om 19:29 Topicstarter

stokstaart schreef op 02-06-2026 om 11:11:

Ik ben terug van vakantie en nog steeds druk aan het schrijven.
Geen idee of ik dit voor de vakantie al gedeeld had maar ik had toen een tweede gesprek die vrij stroef ging. Daarna ben ik gebeld door de directeur en hij zei dat hij baalde als eens stekker maar de werknemers me niet zagen zitten door gebrek aan formeel leidinggevende ervaring. Hij sprak meermalen uit dat hij dit echt jammer vond. Wel goed voor mijn zelfvertrouwen maar ontzettend balen.

Donderdag een nieuw gesprek. Uur reistijd maar het is voor anderhalf jaar en het lijkt me wel echt een leuke functie. Ongeveer wat ik nu ook deed.
Verder heb ik nog 3 brieven lopen als teamleider.

Wat zouden jullie trouwens vertellen als je (zoals in mijn geval) een VSO hebt getekend door de zeer giftige sfeer en dus nu thuis bent?

Hoe is het gesprek gegaan vandaag? Veel dingen lopen dus.. Benieuwd of en wat het gaat worden! 

Ik heb toen tijdens sollicitatiegesprek van mijn huidige werk wel verteld dat ik met een vso was weggegaan bij vorige werk en dat het een lastige keus was maar dat er veel onrust was daar. Ook wel gezegd dat ik verder niet te veel/negatief wilde praten erover. Maar ligt een beetje aan hoe het gesprek loopt of je dit wel of niet aangeeft denk ik?

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

04-06-2026 om 19:30 Topicstarter

Lichtbron schreef op 02-06-2026 om 14:53:

Hele leuke eerste dagen. Veel problematiek rondom ziektes en overlijden man/echtgenote. Veel verdriet dus.
Maar veel fijne gesprekken.
Eentje belde meteen naar mijn planner dat ze mij voor vast wilde... 😁

Oh wat leuk om te horen dat ze zo enthousiast zijn Wel naar (maar ook logisch) dat er veel verdriet is.

HAHA!wait..what

HAHA!wait..what

04-06-2026 om 19:33 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 02-06-2026 om 22:04:

ik ben eindelijk gebeld door die ene organisatie waar ik zo lang op zat te wachten. Helaas kan ze me niet meer uren aanbieden ivm bepaalde oorzaken. Wel fijn dat ze er duidelijk in is, maar tegelijkertijd denk ik ook steeds meer hoe zou dit geweest zijn als ik wel bij jullie in dienst aas gekomen dit was voorgevallen? Had ik dan uren in moeten leveren? Ze zei wel dat ze me hopelijk in de toekomst wel aan kan nemen, maar ik heb aangegeven dat ik verder aan het solliciteren ben. Wat ze ook wel begreep.

Heb vanmiddag weer een sollicitatie de deur uit gedaan dus duimen maar weer..

Wat ontzettend jammer! Het duurde ook wel erg lang allemaal, dat vond ik al wel vreemd. Maar niet leuk voor je. Hopelijk heb je binnenkort dan eindelijk gelukt met een vlotte reactie en een passende plek 😊

gesprek is goed gegaan maar ben het niet geworden. Ze zijn gegaan voor iemand met net iets meer didactische vaardigheden. Ze gaven aan dat ik het echt goed gedaan had. 
Nu is er dezelfde functie vrij gekomen maar net op een ander vlak met dezelfde teamleider. Ik ben moed aan het verzamelen om hem terug te bellen en mijn interesse kenbaar te maken. 

ooh wat balen stokstaart. 

ik heb volgende week vrijdag weer een sollicitatiegesprek. 

stokstaart schreef op 05-06-2026 om 11:50:

gesprek is goed gegaan maar ben het niet geworden. Ze zijn gegaan voor iemand met net iets meer didactische vaardigheden. Ze gaven aan dat ik het echt goed gedaan had.
Nu is er dezelfde functie vrij gekomen maar net op een ander vlak met dezelfde teamleider. Ik ben moed aan het verzamelen om hem terug te bellen en mijn interesse kenbaar te maken.

Zeker doen, het is niet zo dat je niet genoeg vaardigheden hebt wat ik zo begrijp. Zonder de andere sollicitant was je het misschien wel geworden.

En nee heb je, ja kan je krijgen. Ben je niet geschikt genoeg is dat ook een antwoord. 

Balen Stokstaart! Gaven ze niet direct aan dat dat ze jou wel op die andere positie wilden hebben? De teamleider kent je al, gesprekken heb je gevoerd dus zou snel kunnen gaan dan toch ? Of moet je dan weer mee in de hele mallemolen en überhaupt afwachten of je opnieuw een gesprek moet voeren?

Jij ook spannende week voor de boeg broodjebrie!
Is dat die waar je pas net op geschreven hebt? Gaat snel dan !

Hier momenteel helemaal niks lopen en daar baal ik van. Zie nog een vacature die heel misschien iets is, maar ga er eerst nog es over bellen voor ik besluit wel of niet te schrijven. Maar de afgelopen 2-3 weken ook niets geschikts meer verschenen helaas. 

TumTum schreef op 05-06-2026 om 13:49:

Balen Stokstaart! Gaven ze niet direct aan dat dat ze jou wel op die andere positie wilden hebben? De teamleider kent je al, gesprekken heb je gevoerd dus zou snel kunnen gaan dan toch ? Of moet je dan weer mee in de hele mallemolen en überhaupt afwachten of je opnieuw een gesprek moet voeren?

Jij ook spannende week voor de boeg broodjebrie!
Is dat die waar je pas net op geschreven hebt? Gaat snel dan !

Hier momenteel helemaal niks lopen en daar baal ik van. Zie nog een vacature die heel misschien iets is, maar ga er eerst nog es over bellen voor ik besluit wel of niet te schrijven. Maar de afgelopen 2-3 weken ook niets geschikts meer verschenen helaas.

Ja, eergisteren gesolliciteerd. Heb bij die organisatie ook weleens eerder gesolliciteerd en ook een keer meegelopen, maar die afdeling vond ik best heftig dus ik heb destijds aangegeven dat ik toch verder wil kijken. Maar deze organisatie staat goed aangeschreven hier, dus ik hoop echt dat dit hem gaat worden.

Wat jammer Stokstaart! Ik zou zeker bellen dat je interesse hebt in deze functie

Ik ben ontzettend blij. Twee weken terug een kennismakingsgesprek gehad, vanochtend een echt sollicitatiegesprek. Ik zou na het weekend gebeld worden of ze verder met me willen. Maar ik kreeg 25 minuten na het gesprek al een telefoontje dat ze er uit waren en het niet nodig vonden om me langer te laten wachten. Dus nu krijg ik na het weekend een concept contract 🎉

Wat top, Gefeliciteerd Roodborstje !
Wat voor functie is het ?

ooh wat fijn roodborstje, gefeliciteerd!!

Gefeliciteerd roodborstje!!

stokstaart schreef op 02-06-2026 om 16:36:

[..]

Ik heb een teamleider en een directe collega als referent. Beide ook op zoek naar ander werk vanwege de sfeer. Ik zal zeker niet zeuren over mijn ex en zal ook genoeg interesse tonen in de nieuwe vlam

Maar fijn dat jullie aangeven om dat te verzwijgen. Daar zat ik zelf namelijk ook aan te denken.

Iemand heeft mij ooit verteld dat je push en pull factoren hebt als je zoekt naar een nieuwe baan. En dat je je in een gesprek vooral moet richten op de pull factoren: waarom wil je zo graag hier werken. En dus niet op waarom je zo graag weg wil bij de oude werkgever (de push factor).

Het is dus geen kwestie van verzwijgen, maar van waar je de focus oplegt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.