Werk en Opleiding
HAHA!wait..what
14-05-2026 om 18:54
Sollicitatie-topic
Het leek me wel eens tijd voor een algemeen topic over solliciteren!
Ben je op het moment aan het solliciteren?
Denk je er over na om te gaan solliciteren?
Heb je leuke verhalen of juist nare ervaringen? Wil je gewoon even van je afschrijven?
Kortom; alles wat met werk/solliciteren te maken heeft kan hier besproken worden 
Broodjebrie
29-05-2026 om 15:29
gesprek gehad, dit gaat hem niet worden. Heel groot gebouw met verschillende afdelingen, ik zou in principe wel op 1 afdeling komen maar ze verwachten ook flexibiliteit om op andere verdiepingen bij te springen.
Dus we hebben gezamenlijk besloten dat dit niet de juiste locatie voor mij is. Deze organisatie heeft in mijn woonplaats nog een paar andere locaties dus ik ga maandag even met personeelszaken overleggen.
HAHA!wait..what
30-05-2026 om 12:03
Oh wat jammer! Maar wel goed dat dit nu al meteen duidelijk is dat het niet passend is.
Ben je alweer teruggebeld door dat andere bedrijf?
Broodjebrie
31-05-2026 om 08:30
nee, nog niet teruggebeld helaas.. hopelijk morgen.
Vond het inderdaad wel fijn dat ze er gelijk duidelijkheid in gaf. Maar dat komt ook doordat ze zei dat er om die reden een paar collega's waren uitgevallen omdat ze de werkdruk niet aankonden. Kan ik me ook wel voorstellen. Dat wil ik bij mezelf ook voorkomen natuurlijk dus dan maar verder zoeken..
stokstaart
02-06-2026 om 11:11
Ik ben terug van vakantie en nog steeds druk aan het schrijven.
Geen idee of ik dit voor de vakantie al gedeeld had maar ik had toen een tweede gesprek die vrij stroef ging. Daarna ben ik gebeld door de directeur en hij zei dat hij baalde als eens stekker maar de werknemers me niet zagen zitten door gebrek aan formeel leidinggevende ervaring. Hij sprak meermalen uit dat hij dit echt jammer vond. Wel goed voor mijn zelfvertrouwen maar ontzettend balen.
Donderdag een nieuw gesprek. Uur reistijd maar het is voor anderhalf jaar en het lijkt me wel echt een leuke functie. Ongeveer wat ik nu ook deed.
Verder heb ik nog 3 brieven lopen als teamleider.
Wat zouden jullie trouwens vertellen als je (zoals in mijn geval) een VSO hebt getekend door de zeer giftige sfeer en dus nu thuis bent?
stokstaart
02-06-2026 om 11:13
Gefeliciteerd HAHA. Wanneer ga je beginnen?
Lichtbron ook gefeliciteerd, hoe waren je eerste dagen?
Lichtbron
02-06-2026 om 14:53
Hele leuke eerste dagen. Veel problematiek rondom ziektes en overlijden man/echtgenote. Veel verdriet dus.
Maar veel fijne gesprekken.
Eentje belde meteen naar mijn planner dat ze mij voor vast wilde... 😁
rooiekater
02-06-2026 om 15:14
stokstaart schreef op 02-06-2026 om 11:11:
Geen idee of ik dit voor de vakantie al gedeeld had maar ik had toen een tweede gesprek die vrij stroef ging. Daarna ben ik gebeld door de directeur en hij zei dat hij baalde als eens stekker maar de werknemers me niet zagen zitten door gebrek aan formeel leidinggevende ervaring. Hij sprak meermalen uit dat hij dit echt jammer vond. Wel goed voor mijn zelfvertrouwen maar ontzettend balen.
Donderdag een nieuw gesprek. Uur reistijd maar het is voor anderhalf jaar en het lijkt me wel echt een leuke functie. Ongeveer wat ik nu ook deed.
Wat zouden jullie trouwens vertellen als je (zoals in mijn geval) een VSO hebt getekend door de zeer giftige sfeer en dus nu thuis bent?
Ik zou verzwijgen dat je thuis zit en gewoon aangeven waarom jou die functie leuk lijkt.
ToetieToover
02-06-2026 om 15:15
stokstaart schreef op 02-06-2026 om 11:11:
Weinig. Ik zou checken wie ik als referent wil opgeven, dat sowieso, en navragen wat die van plan is erover te vertellen. Doe net alsof je op date bent met je nieuwe vlam: niet teveel over je ex zeuren, jullie waren uit elkaar gegroeid, de details over het scheidingsconvenant zijn niet nodig. Verder een beetje belangstellend zijn naar de nieuwe relatie.
stokstaart
02-06-2026 om 16:36
ToetieToover schreef op 02-06-2026 om 15:15:
[..]
Weinig. Ik zou checken wie ik als referent wil opgeven, dat sowieso, en navragen wat die van plan is erover te vertellen. Doe net alsof je op date bent met je nieuwe vlam: niet teveel over je ex zeuren, jullie waren uit elkaar gegroeid, de details over het scheidingsconvenant zijn niet nodig. Verder een beetje belangstellend zijn naar de nieuwe relatie.
![]()
Ik heb een teamleider en een directe collega als referent. Beide ook op zoek naar ander werk vanwege de sfeer. Ik zal zeker niet zeuren over mijn ex en zal ook genoeg interesse tonen in de nieuwe vlam
Maar fijn dat jullie aangeven om dat te verzwijgen. Daar zat ik zelf namelijk ook aan te denken.
MMcGonagall
02-06-2026 om 21:53
Hmm er is een vacature vrij waar ik twee jaar geleden op heb gesolliciteerd en toen niet ben uitgenodigd. Inmiddels ben ik door de afgelopen twee jaar in mijn huidige functie een heel geschikte kandidaat. De functie lijkt me nog steeds leuk, maar omdat ik nu nauw met de betreffende afdeling samenwerk, weet ik dat de sfeer niet top is. Veel verloop, twee managers weg gepest en het unithoofd met wie ik niet door één deur kan.
Nou ja, als ik het zo opschrijf hoef ik eigenlijk niet meer te twijfelen haha. Ik heb wel goede ideeën over hoe het beter kan, maar ik ben niet zo goed in werken met vervelende mensen 
Broodjebrie
02-06-2026 om 22:04
ik ben eindelijk gebeld door die ene organisatie waar ik zo lang op zat te wachten. Helaas kan ze me niet meer uren aanbieden ivm bepaalde oorzaken. Wel fijn dat ze er duidelijk in is, maar tegelijkertijd denk ik ook steeds meer hoe zou dit geweest zijn als ik wel bij jullie in dienst aas gekomen dit was voorgevallen? Had ik dan uren in moeten leveren? Ze zei wel dat ze me hopelijk in de toekomst wel aan kan nemen, maar ik heb aangegeven dat ik verder aan het solliciteren ben. Wat ze ook wel begreep.
Heb vanmiddag weer een sollicitatie de deur uit gedaan dus duimen maar weer..
Broodjebrie
02-06-2026 om 22:12
MMcGonagall schreef op 02-06-2026 om 21:53:
Hmm er is een vacature vrij waar ik twee jaar geleden op heb gesolliciteerd en toen niet ben uitgenodigd. Inmiddels ben ik door de afgelopen twee jaar in mijn huidige functie een heel geschikte kandidaat. De functie lijkt me nog steeds leuk, maar omdat ik nu nauw met de betreffende afdeling samenwerk, weet ik dat de sfeer niet top is. Veel verloop, twee managers weg gepest en het unithoofd met wie ik niet door één deur kan.
Nou ja, als ik het zo opschrijf hoef ik eigenlijk niet meer te twijfelen haha. Ik heb wel goede ideeën over hoe het beter kan, maar ik ben niet zo goed in werken met vervelende mensen
Ooh dat klinkt niet echt als een fijne sfeer nee...
Winterkoud
02-06-2026 om 23:18
MMcGonagall schreef op 02-06-2026 om 21:53:
Dan kan de functie nog zo leuk zijn, maar dit klinkt als nare werksfeer ja. Dan kom ik ook niet goed uit de verf en je moet veel oppassen met wat je zegt en tegen wie. Zou ik niet voor kiezen.
Dan beter zo’n functie elders zien te vinden.
Winterkoud
02-06-2026 om 23:20
Broodjebrie schreef op 02-06-2026 om 22:04:
ik ben eindelijk gebeld door die ene organisatie waar ik zo lang op zat te wachten. Helaas kan ze me niet meer uren aanbieden ivm bepaalde oorzaken. Wel fijn dat ze er duidelijk in is, maar tegelijkertijd denk ik ook steeds meer hoe zou dit geweest zijn als ik wel bij jullie in dienst aas gekomen dit was voorgevallen? Had ik dan uren in moeten leveren? Ze zei wel dat ze me hopelijk in de toekomst wel aan kan nemen, maar ik heb aangegeven dat ik verder aan het solliciteren ben. Wat ze ook wel begreep.
Heb vanmiddag weer een sollicitatie de deur uit gedaan dus duimen maar weer..
Dan fijn dat dat nu al duidelijk is en niet voorgevallen is op het moment dat je wel in dienst was. Uren inleveren mogen ze niet verplichten toch in dat geval? Maar daar ben ik niet zo in thuis.
Broodjebrie
03-06-2026 om 07:30
Winterkoud schreef op 02-06-2026 om 23:20:
[..]
Dan fijn dat dat nu al duidelijk is en niet voorgevallen is op het moment dat je wel in dienst was. Uren inleveren mogen ze niet verplichten toch in dat geval? Maar daar ben ik niet zo in thuis.
Inderdaad, die duidelijkheid vind ik nu wel fijn. Ergens baal ik er wel van dat ze me nu niet aan kan nemen (nou ja het kan wel, maar dan voor veel minder uren) maar er is iedere keer wel wat. En daar begin ik steeds meer over te twijfelen. Ik ken de organisatie verder wel hoor, heb in het verleden op een andere locatie van ze gewerkt.
Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit, stel dat ik aangenomen word, volgens mij kunnen ze dan niet zomaar die uren in laten leveren. En anders zal dat wel in overleg gaan neem ik aan.