Werk en Opleiding
HAHA!wait..what
14-05-2026 om 18:54
Sollicitatie-topic
Het leek me wel eens tijd voor een algemeen topic over solliciteren!
Ben je op het moment aan het solliciteren?
Denk je er over na om te gaan solliciteren?
Heb je leuke verhalen of juist nare ervaringen? Wil je gewoon even van je afschrijven?
Kortom; alles wat met werk/solliciteren te maken heeft kan hier besproken worden 
Grindelwald
21-05-2026 om 10:57
Broodjebrie schreef op 20-05-2026 om 12:49:
nou knoop doorgehakt, ik heb net gesolliciteerd bij die andere organisatie. Ik verwacht wel snel gebeld te worden, dat was de vorige keer ook zo.
Van de andere nog steeds niks gehoord. Begin er steeds meer over te twijfelen.
Wat duurt dat toch idioot lang allemaal. Snap je twijfel. Ze zitten zo met tekort aan personeel in de zorg. Als ik dit lees begrijp wel waarom.
Broodjebrie
21-05-2026 om 12:17
Grindelwald schreef op 21-05-2026 om 10:57:
[..]
Wat duurt dat toch idioot lang allemaal. Snap je twijfel. Ze zitten zo met tekort aan personeel in de zorg. Als ik dit lees begrijp wel waarom.
Ja, dit is een veel voorkomend probleem helaas. Ik snap ook wel dat je als teamleider heel druk bent, maar blijkbaar ben je als sollicitant geen prioriteit.
Inmiddels wel telefonisch contact gehad gisteren, nav die sollicitatie. Nu hopen dat ik snel gebeld word. Dat zal deze week niet meer zijn denk ik, en maandag is het 2e pinksterdag dus ik zal denk ik pas na dinsdag gebeld worden.
Tenzij ik deze week nog reactie krijg van de andere lopende sollicitatie..
Lichtbron
21-05-2026 om 15:58
Aangenomen!! 1 juni beginnen... 🎉 En gewoon in mijn eigen woonplaats.
Zo blij.
Broodjebrie
21-05-2026 om 16:25
Lichtbron schreef op 21-05-2026 om 15:58:
Zo blij.
Oooh gefeliciteerd!!!! Wat super zeg!
Lichtbron
21-05-2026 om 16:43
Broodjebrie en Tumtum.. Heel fijn in mijn eigen woonplaats. Echt wel.
Ik beschouw deze week en volgende week maar gewoon als vakantie.
Ben van plan om met mijn dochter nog wat leuks te gaan doen.
Broodjebrie
21-05-2026 om 17:40
Lichtbron schreef op 21-05-2026 om 16:43:
Broodjebrie en Tumtum.. Heel fijn in mijn eigen woonplaats. Echt wel.
Ik beschouw deze week en volgende week maar gewoon als vakantie.
Ben van plan om met mijn dochter nog wat leuks te gaan doen.
Goed zo, het wordt lekker zomers dus profiteer ervan! Althans, als je de warmte fijn vind natuurlijk
AnnaAnders
21-05-2026 om 19:41
Ik schrijf graag hier mee. Als een paar keer heb ik een sollicitatie geschreven, helaas alleen nog afwijzingen gehad. Ik ben aan het solliciteren in een hele andere functie dan dat ik ervaring heb.
Ik heb net weer gesolliciteerd op een leuke functie. Ook hier mis ik de juiste ervaring. Hopelijk krijg ik hier een positieve reactie.
Het ontmoedigd mij wel een beetje dat ik niet word uitgenodigd op gesprek.
HAHA!wait..what
21-05-2026 om 19:52
Lichtbron schreef op 21-05-2026 om 15:58:
Zo blij.
Wauw, gefeliciteerd! Wat super voor je 🥳🥳 Heerlijk zo dichtbij. En wat snel ook al. Geniet nog even van je (soort van) vakantie 
HAHA!wait..what
21-05-2026 om 19:58
AnnaAnders schreef op 21-05-2026 om 19:41:
Ik schrijf graag hier mee. Als een paar keer heb ik een sollicitatie geschreven, helaas alleen nog afwijzingen gehad. Ik ben aan het solliciteren in een hele andere functie dan dat ik ervaring heb.
Ik heb net weer gesolliciteerd op een leuke functie. Ook hier mis ik de juiste ervaring. Hopelijk krijg ik hier een positieve reactie.
Het ontmoedigd mij wel een beetje dat ik niet word uitgenodigd op gesprek.
Leuk dat je meeschrijft, welkom 😁
Ontzettend lastig he? Ze willen toch vaak iemand met ervaring in die functie. Zo stom want je weet zelf wel dat je het in je hebt/super gemotiveerd bent en graag die richting op wil.. maar wel lastig om daar tussen te komen.
Ik heb denk ik wel 25 (als het er niet meer zijn?) sollicitaties verstuurd en mocht er bij 4 op gesprek komen. Die afwijzingen zijn echt niet leuk.. Maar ik hoop dat je snel tenminste een keer wordt uitgenodigd, zodat je niet al te ontmoedigd raakt
Heel veel succes 🍀
HAHA!wait..what
21-05-2026 om 20:01
TumTum schreef op 21-05-2026 om 07:49:
Veel succes vandaag met je sollicitatiegesprek Lichtbron !
En Hahawait met je voorwaarden-gesprek!
Ik heb besloten af te zien van het vervolg nav het 2e gesprek. Het voelt niet goed.
Wel balen want weer verder zoeken.
Maar goed, ooit moet er toch iets op mijn pad komen wat mijn kant op valt en ook goed voelt. Alleen hoop ik dat het nu snel is en niet weer zolang bezig zijn in dit sollicitatie proces.
Ohh wat goed en jammer tegelijkertijd! Ik denk wel de juiste keus maar het was zo mooi geweest als het wel goed voelde. Komt vast wel goed maar je mag ook best even balen..!
HAHA!wait..what
21-05-2026 om 20:02
Broodjebrie schreef op 20-05-2026 om 12:49:
nou knoop doorgehakt, ik heb net gesolliciteerd bij die andere organisatie. Ik verwacht wel snel gebeld te worden, dat was de vorige keer ook zo.
Van de andere nog steeds niks gehoord. Begin er steeds meer over te twijfelen.
Groot gelijk! Hopelijk snel duidelijkheid (van welke van de 2 ook). Echt vervelend dat het zo lang duurt..
HAHA!wait..what
21-05-2026 om 21:02
Winterkoud schreef op 19-05-2026 om 21:34:
[..]
O goed nieuws!! Welke functie/vakgebied zit je nu in? En ga je echt totaal andere functie doen nu? Mei duurt gelukkig nog paar weken dus dat ga je wel redden!
Feit dat je al hele dag stuitert geeft zeker aan dat je de goede keuze maakt 😁
Nadat ik heb meegemaakt (meerdere keren) dat werkgevers ook slecht nieuws aan personeel kunnen geven op zakelijke basis, zie ik het ook als zakelijke overeenkomst, en is je schuldig voelen niet nodig. Ook niet als er andere dingen spelen. Wel altijd zorgen dat je het goed afhandelt, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Ja, ik zit nu in een heel andere richting. Liever niet quoten i.v.m. herkenbaarheid, ik haal het denk ik nog weg want wel heel herkenbaar zo 
Maar ik was secretaresse bij een fysio praktijk. Met veel balie/telefoon. Afgelopen januari begonnen bij een notariskantoor (notarieel medewerker o.g.). Veel met dossiers en hypotheken en koopovereenkomsten te maken etc. Dat was echt heel anders maar vind ik dus helaas niet leuk
nu ga ik starten bij het bedrijf met 3 blauwe letters die mensen helpen bij een uitkering en/of werk bij o.a. ziekte en die niet zo positief in het nieuws staan, zeg maar. Even zonder naam maar denk wel duidelijk zo haha
als teamondersteuner bij afdeling sociaal medische zaken.
Maar ik heb vandaag getekend en ook meteen mijn huidige werk opgezegd
reageerden echt heel fijn gelukkig 
Winterkoud
21-05-2026 om 21:42
@hahawait_what
Dat zijn idd verschillende kanten op, maar toch wel een algemene deler in alle drie de functies. Maar je baan nu zal vast wat zakelijk voor je voelen misschien.
Ah waar je nu gaat werken haal ik eruit hoor, en snap zeker als je het straks weer weghaalt, maar daar zit je wel goed. Ik heb een sibling die daar ook werkt, maar dat zegt net niks in dat bedrijf, gezien de grootte. Hopelijk ga je hier goed op je plek zitten en is er veel mogelijkheid tot doorgroeien/ andere functies.
En uiteraard gefeliciteerd dat het nu officieel is!!
Broodjebrie
21-05-2026 om 21:44
HAHA!wait..what schreef op 21-05-2026 om 20:02:
[..]
Groot gelijk! Hopelijk snel duidelijkheid (van welke van de 2 ook). Echt vervelend dat het zo lang duurt..
Ja zeg dat wel. Ik heb ergens nog kleine hoop dat ze morgen nog belt, maar ik heb er nu zo'n vaag gevoel over gekregen dat ik echt twijfel of ik nog op hun eventuele nieuwe aanbod in zal gaan.
Eerst morgen maar afwachten.