Werk en Opleiding
HAHA!wait..what
14-05-2026 om 18:54
Sollicitatie-topic
Het leek me wel eens tijd voor een algemeen topic over solliciteren!
Ben je op het moment aan het solliciteren?
Denk je er over na om te gaan solliciteren?
Heb je leuke verhalen of juist nare ervaringen? Wil je gewoon even van je afschrijven?
Kortom; alles wat met werk/solliciteren te maken heeft kan hier besproken worden 
Lichtbron
15-05-2026 om 13:07
Ik schrijf ook graag mee. Verschillende sollicitaties verstuurd. Maar nog geen reacties op gehad.
HAHA!wait..what
15-05-2026 om 13:18
Lichtbron schreef op 15-05-2026 om 13:07:
Ik schrijf ook graag mee. Verschillende sollicitaties verstuurd. Maar nog geen reacties op gehad.
Spannend! Veel succes 
Welke sector (als je dat wil delen)?
Bij het bedrijf waar ik hoop te gaan werken, hadden ze ook 60 reacties gehad! Ik vind het dan wel heel bijzonder om überhaupt uitgenodigd te worden en ook wel een compliment. Maar overal hoor ik dus dat ze behoorlijk wat reacties hebben gehad. Dat maakt het niet echt gemakkelijk 
HAHA!wait..what
15-05-2026 om 13:32
stokstaart schreef op 15-05-2026 om 09:39:
op vakantie dus ff een tvp
Veel plezier ☀️
Winterkoud
15-05-2026 om 13:35
Ik lees ook graag mee!
Nu niet aan het solliciteren, maar in twijfel of ik in mijn branche een switch terug wil maken in de finance van intern naar extern.
CV is up to date en ben ook bezig met een algemene motivatie. Ik heb wel een paar bedrijven op het oog die mij aanspreken, maar de knoop nog niet doorgehakt.
Vrijevlinder
15-05-2026 om 14:44
Is een half uur kort voor een gesprek? Ik zou dat eigenlijk prima vinden.
Saartjepoes
15-05-2026 om 14:52
Ik heb gesolliciteerd voor de baan waar ik sinds ik begon als twintiger van droomde.... voor mijn gevoel heb ik nu genoeg ervaring en expertise om te kunnen starten. Ik ben nu uitgenodigd voor een online kennismaking....als deze baan het niet wordt dan zal ik wel even verdrietig zijn denk ik 🙃. Toevallig laatst ook gesolliciteerd. Ik twijfelde aan de functie, werd het niet en vond dat totaal niet erg.
Ik vind het proces an sich wel heel vermoeiend. Als dit niets wordt dat laat ik het maar even denk ik.
rooiekater
15-05-2026 om 15:23
HAHA!wait..what schreef op 14-05-2026 om 19:12:
[..]
Stom he? Vriendin van mij vindt het echt fantastisch werk om te doen. Zo idioot dat ze daarop willen bezuinigen
Het is ook hartstikke leuk werk. Alleen de onzekerheid die nu heerst laat mij twijfelen. Heb nu een vast contract.
Winterkoud
15-05-2026 om 15:41
Vrijevlinder schreef op 15-05-2026 om 14:44:
Mijn gesprekken hebben nooit echt langer dan een half uur geduurd volgens mij. En vaak was het na dat gesprek een ja of niet geworden. Maar een paar keer een tweede gesprek gehad. Ook nooit meer dan 2 mensen in een gesprek gehad tegenover mij.
Maar dit ligt ongetwijfeld aan de branche/functie ook wat standaard is.
Broodjebrie
15-05-2026 om 15:43
Vrijevlinder schreef op 15-05-2026 om 14:44:
Nee is niet kort vind ik. Mijn laatste gesprek duurde ook zoiets.
HAHA!wait..what
15-05-2026 om 16:41
Bij mij werd bij de uitnodiging echt een eindtijd gezet en stond er dus max een half uur voor.
Ik heb nu meerdere gesprekken gehad maar meestal duurden ze 3 kwartier tot een uur volgens mij?
Bij het gesprek afgelopen dinsdag (waar ik graag wil werken) waren we ook over andere dingen aan het praten en zaten we relaxed op een bank. Ik had een gesprek met 3 mensen en dat leek me van te voren ook wel veel maar in dit geval was het wel prima 
HAHA!wait..what
15-05-2026 om 16:43
Saartjepoes schreef op 15-05-2026 om 14:52:
Ik heb gesolliciteerd voor de baan waar ik sinds ik begon als twintiger van droomde.... voor mijn gevoel heb ik nu genoeg ervaring en expertise om te kunnen starten. Ik ben nu uitgenodigd voor een online kennismaking....als deze baan het niet wordt dan zal ik wel even verdrietig zijn denk ik 🙃. Toevallig laatst ook gesolliciteerd. Ik twijfelde aan de functie, werd het niet en vond dat totaal niet erg.
Ik vind het proces an sich wel heel vermoeiend. Als dit niets wordt dat laat ik het maar even denk ik.
Succes alvast
Mooi dat je nu het gevoel hebt er klaar voor te zijn. Hopelijk vinden zij dat ook 🥰
TumTum
15-05-2026 om 16:43
Ik zit regelmatig wel 45-60 minuten hoor. Maar stel zelf ook wel veel vragen, dat zal ook zeker schelen. Soms zit ik met 1 persoon tegenover me, maar ook al regelmatig met 3 man tegenover me gezeten.
En dat verdrietig zijn als je het dan toch niet wordt…herkenbaar idd. Dan heb je er zelf een goed gevoel over, zie je je er al zitten en dan wordt je alsnog afgewezen, zo balen.
En ook ik ben zelf wel eens afgehaakt omdat ik het zelf bij nader inzien vond tegenvallen.