Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Raarste reden afwijzing baan

Nav het Vivatopic: wat is de raarste reden dat jij bent afgewezen voor een baan?


Violetta2002

Violetta2002

02-08-2021 om 11:00 Topicstarter

van mij: jij hebt die baan niet nodig jouw CV is zo goed jij komt er wel. Uh?

Interne sollicitatie naar de afdeling waar mijn vriend werkte, afwijzing was dat, stel dat wij trouwen en weer scheiden , ze bang waren voor ellende. Uiteindelijk toch geplaatst op die afdeling bij een reorganisatie, en we waren  inmiddels getrouwd . Na aantal jaren gescheiden maar nog prima jaren samengewerkt zonder ellende.

Ik was ''overgekwalificeerd'' voor de Action. Schijnbaar is vwo te hoog om vakken te kunnen vullen.

Violetta2002

Violetta2002

02-08-2021 om 11:10 Topicstarter

SombraOnline schreef op 02-08-2021 om 11:06:

Ik was ''overgekwalificeerd'' voor de Action. Schijnbaar is vwo te hoog om vakken te kunnen vullen.

Huh? Dachten ze dat je niet in het team past omdat je slimmer dan je collega’s bent of zo  

Mijn decolleté zou te afleidend zijn voor mannelijke collega's  Ik was net 18 jaar en echt gewoon netjes gekleed, en al was dat niet kan zo'n opmerking nog niet. Ik was toen via het uitzendbureau daar voorgesteld en dat had hij zelfs op die manier teruggekoppeld aan het uitzendbureau. Ik was helemaal verbaasd en schaamde mij toen ook echt rot. 
Ook veel te verlegen om er überhaupt iets van te zeggen op dat moment. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

02-08-2021 om 11:21

”We denken dat je te avontuurlijk bent en heel snel weer weg bent.” Door een speling van het lot daar toch terechtgekomen en er jarenlang gewerkt met tevredenheid aan beide kanten.  

Violetta2002 schreef op 02-08-2021 om 11:10:

[..]

Huh? Dachten ze dat je niet in het team past omdat je slimmer dan je collega’s bent of zo

Neuh, ik denk gewoon dat ik te oud was toen. Ik was 19, net weg bij de Appie, en wilde gewoon een nieuw baantje. Helaas ben je met 19 al te oud voor dat soort baantjes. 

majorette2005 schreef op 02-08-2021 om 11:05:

Interne sollicitatie naar de afdeling waar mijn vriend werkte, afwijzing was dat, stel dat wij trouwen en weer scheiden , ze bang waren voor ellende.


Vind ik niet heel bizar gedacht van de werkgever. Het heeft weliswaar goed uitgepakt, maar het is een reeel risico. Relaties op de werkvloer (op dezelfde afdeling) zijn in veel organisaties reden om het stel uit elkaar te plaatsen. 

On topic: dat de werkgever verwachtte dat ik niet met deadlines om zou kunnen gaan, omdat ik docent was. Toen ik zei dat morgen een college voor 150 man ook best een deadline is, vond hij dat ik niet zo defensief hoefde te doen

Violetta2002

Violetta2002

02-08-2021 om 11:39 Topicstarter

SombraOnline schreef op 02-08-2021 om 11:26:

[..]

Neuh, ik denk gewoon dat ik te oud was toen. Ik was 19, net weg bij de Appie, en wilde gewoon een nieuw baantje. Helaas ben je met 19 al te oud voor dat soort baantjes.

Klopt! Toevallig werkte ik ook voor de Action. Vlak voor mijn 19de verjaardag werd WEL mijn contract verlengd maar ik werd ineens minimaal ingeroosterd. Jammer genoeg wist ik niet dat je dan van het UWV een uitkering krijgt voor de missende uren en dat ik dan wellicht wat beters zou vinden… 

Ik ben weleens door een uitzendbureau naar een grote organisatie gestuurd voor een sollicitatiegesprek. Bleek achteraf dat ze bij nader inzien toch geen vacature vrij hadden. Vervolgens werd ik naar een andere locatie gestuurd van datzelfde bedrijf, omdat ze het zo'n leuk gesprek hadden gevonden. Ook daar bleek ineens dat er op dat moment geen vacature vrij was.
Als klap op de vuurpijl wilde het uitzendbureau me naar een derde locatie sturen voor een gesprek. Dat heb ik uiteraard niet gedaan. 

Zelfde uitzendbureau stuurde me naar een gesprek bij een andere organisatie. De manager waar ik het gesprek mee had gaf aan dat ik beter gekwalificeerd was voor zijn baan. Werd dus ook niets. 

Ik had een sollicitatiegesprek met 3 mensen. Op tafel lagen 3 cv’s. Voorzitter van de soll.commissie wist mijn naam niet meer ondanks voorstellen en vroeg zaken obv een anders cv. Na het gesprek kreeg ik bericht dat “niemand van de gegadigden voldeed” maar hoorde ik viavia dat die voorzitter al iemand op het oog had voor inhuur ipv vaste loondienst.Ik wilde zelf na dit gesprek al niet meer bij die voorzitter in zijn team, maar door deze ervaring solliciteer ik überhaupt nooit meer bij die organisatie. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

02-08-2021 om 13:03

Jong vrouwelijk familielid solliciteerde ergens. Gesprek ging goed, ze kreeg complimenten, er was een goede klik. Maar ze is niet aangenomen 'omdat ze te lief is'. Ze dachten daar dat ze te zacht, te kwetsbaar zou zijn. Ze heeft weliswaar een poppensnoetje en een zachte stem. Maar met haar woorden staat ze haar mannetje wel!

Door een uitzendbureau naar een KI bedrijf gestuurd  als telefoniste. Men vroeg of ik dialect sprak. “Nee, dat niet, maar ik versta het als de beste”. Dat was reden voor afwijzing, want ik zou allemaal boeren aan de telefoon krijgen die alleen maar in het dialect wensten aangesproken te worden. Dat was wel 35 jaar geleden. Daarna bij een woningbouwvereniging gewerkt, waar ik inderdaad af en toe een “klik” hoorde aan de andere kant van de lijn. Later hoorde ik dat ze het niet prettig vonden om met iemand te praten, die geen dialect sprak, ik zou het te hoog in mijn bol hebben.  

Ginevra schreef op 02-08-2021 om 11:36:

[..]


Vind ik niet heel bizar gedacht van de werkgever. Het heeft weliswaar goed uitgepakt, maar het is een reeel risico. Relaties op de werkvloer (op dezelfde afdeling) zijn in veel organisaties reden om het stel uit elkaar te plaatsen.

On topic: dat de werkgever verwachtte dat ik niet met deadlines om zou kunnen gaan, omdat ik docent was. Toen ik zei dat morgen een college voor 150 man ook best een deadline is, vond hij dat ik niet zo defensief hoefde te doen

We waren net verliefd, om dan al het scenario scheiden als reden te geven, vond ik beetje voorbarig. Daarbij was het een afdeling met 4 grote zalen met per zaal 50 man, dus ook niet dat je op elkaars lip zit.

"wij zoeken iemand voor een langere termijn, over een jaar zal je hier wel uitgekeken en -geleerd zijn en zoek je vast wat anders" 

Ik had veel interesse, een makkelijkere baan om de hoek was juist wat ik zocht op dat moment. Helaas werd het dus niets... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.