Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Koffiebekertjes op kantoor


Ik hoop wel dat ze de apparaten zo gaan aanpassen, dat er wat langere mokken onder passen. Ik gebruik namelijk standaard mijn thermosmok en die past niet onder dat apparaat. Die thermosmok is heel handig omdat ik niet vaak achter hetzelfde bureau zit op een werkdag (tenzij ik thuiswerk) en dat verhuist net wat makkelijker, een lekdichte deksel erop.

Bij ons zijn de bekertjes er voor de zomer al uitgegaan, veel mensen gebruikten ook al een eigen mok en ook bij het restaurant en andere horeca in het gebouw werd het meenemen van je eigen beker al gestimuleerd. Het is wel vol geworden in de kast met alle mokken, niet iedereen heeft eigen kastruimte of een kluisje, maar ik hoor niemand mopperen. 

ToetieToover schreef op 10-11-2023 om 09:11:

Ik hoop wel dat ze de apparaten zo gaan aanpassen, dat er wat langere mokken onder passen. Ik gebruik namelijk standaard mijn thermosmok en die past niet onder dat apparaat. Die thermosmok is heel handig omdat ik niet vaak achter hetzelfde bureau zit op een werkdag (tenzij ik thuiswerk) en dat verhuist net wat makkelijker, een lekdichte deksel erop.

Ik zet altijd een kan thee, die optie is ingeprogrammeerd maar een kan past er niet onder. We krijgen nu een nieuw gebouw en ik heb de projectleider al meerdere keren laten weten dat er toch echt handiger automaten moeten komen. 

Nu is het de lekbak er uit, leeg gooien want er zit in tegenstelling tot wat iedereen denkt geen afvoer op, theedoek er onder en dan kan vullen. 7 minuten wachten want zo lang duurt het om 7 kopjes heet water te maken. En dan het apparaat weer in elkaar zetten.

Ysenda schreef op 10-11-2023 om 13:40:

[..]

Ik zet altijd een kan thee, die optie is ingeprogrammeerd maar een kan past er niet onder. We krijgen nu een nieuw gebouw en ik heb de projectleider al meerdere keren laten weten dat er toch echt handiger automaten moeten komen.

Nu is het de lekbak er uit, leeg gooien want er zit in tegenstelling tot wat iedereen denkt geen afvoer op, theedoek er onder en dan kan vullen. 7 minuten wachten want zo lang duurt het om 7 kopjes heet water te maken. En dan het apparaat weer in elkaar zetten.

Ik zou de projectleider vragen of er kokendwater kranen kunnen komen.

Overigens is bij ons blijkbaar besloten dat het vaatwasser/voldoende schone mokken op kantoor een onoplosbaar probleem is, dus wij krijgen nu allemaal een meeneembeker.
Maar hoe  je dat doet met gasten?
We gaan terug naar de middeleeuwen waar elke reiziger ook zijn eigen beker en bestek moest meenemen .
Misschien is dat over een jaar wel gemeengoed, omdat je anders niets te drinken hebt.

noas_1993

noas_1993

15-12-2023 om 15:15 Topicstarter

Nou, ze zijn eruit hoor..

In januari ontvangen we een link en kunnen zo onze eigen beker uitkiezen. Ben benieuwd.
Deze beker mag mee naar huis, maar kan ook zelf afgewassen worden en achtergelaten worden op kantoor.

Daglichtlamp schreef op 10-11-2023 om 13:41:

[..]

Ik zou de projectleider vragen of er kokendwater kranen kunnen komen.

die gaan er zeker niet komen want dat is onveilig, je zou je handen kunnen verbranden, daarom zijn de temperaturen van de close in boilers ook al terug gezet naar nog net legionella veilig.


Daglichtlamp schreef op 10-11-2023 om 16:35:

Overigens is bij ons blijkbaar besloten dat het vaatwasser/voldoende schone mokken op kantoor een onoplosbaar probleem is, dus wij krijgen nu allemaal een meeneembeker.
Maar hoe je dat doet met gasten?
We gaan terug naar de middeleeuwen waar elke reiziger ook zijn eigen beker en bestek moest meenemen .
Misschien is dat over een jaar wel gemeengoed, omdat je anders niets te drinken hebt.

daar hebben ze bij ons een mooi systeem  voor bedacht, een rek met plastic bekers en daar onder zit een verzamelbak met van die kokers, daar gaat de gebruikte beker in en die worden dan voor de hele locatie centraal afgewassen. 

Zou alleen voor de gasten moeten zijn, maar wordt door iedereen volop gebruikt want hij staat heel handig bij de ingang, dus je pakt 's morgens 1 of 2 van die bekers want ja, je soep ga je niet in je thee beker doen  natuurlijk en je wil ook wel eens 2 bekertjes drinken hebben en die gooi je dan 's avonds bij het naar huis gaan in de verzamelunit.

noas_1993

noas_1993

21-12-2023 om 15:09 Topicstarter

Vandaag blijkt dat alle bekers gepersonaliseerd worden.
Wij zijn een bedrijf met ruim 500 man, dus de leverancier waar ze besteld in schakelt nu hulp in. Vind ik niet echt klantvriendelijk hoor..
Iedereen krijgt een mail met unieke code, maar daar hebben ze simpelweg geen bezetting voor.

Tja, is dat het probleem van de klant?

noas_1993 schreef op 21-12-2023 om 15:09:

Vandaag blijkt dat alle bekers gepersonaliseerd worden.
Wij zijn een bedrijf met ruim 500 man, dus de leverancier waar ze besteld in schakelt nu hulp in. Vind ik niet echt klantvriendelijk hoor..
Iedereen krijgt een mail met unieke code, maar daar hebben ze simpelweg geen bezetting voor.

Tja, is dat het probleem van de klant?

Waarom maak jij je daar druk om? Je krijgt vanzelf je bekertje wel toch?

noas_1993 schreef op 21-12-2023 om 15:09:

Vandaag blijkt dat alle bekers gepersonaliseerd worden.
Wij zijn een bedrijf met ruim 500 man, dus de leverancier waar ze besteld in schakelt nu hulp in. Vind ik niet echt klantvriendelijk hoor..
Iedereen krijgt een mail met unieke code, maar daar hebben ze simpelweg geen bezetting voor.

Tja, is dat het probleem van de klant?

wat vind jij er niet klantvriendelijk aan dan? 

noas_1993

noas_1993

21-12-2023 om 16:02 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 21-12-2023 om 15:53:

[..]

wat vind jij er niet klantvriendelijk aan dan?

Tja, als elk bedrijf hun klanten gaan vragen om te helpen..

noas_1993 schreef op 21-12-2023 om 16:02:

[..]

Tja, als elk bedrijf hun klanten gaan vragen om te helpen..

Ik begrijp hem niet helemaal.

Jouw bedrijf Abestelt bekers met naam bij bedrijf X. Vraagt bedrijf X of jouw bedrijf A de bekers wil maken?

Moet nu het secretariaat alle namen gaan aanleveren?
Bij ons komen er waarschijnlijk in week 1 bekers en doppers voor iedereen. Die moet je thuis afwassen. Daarnaast komen er bij de servicedesk dagbekers voor mensen die hun beker vergeten zijn. Ik heb al meerdere mensen gesproken die van plan zijn gewoon elke kantoordag daar hun beker vandaan te halen, net als ik.

noas_1993

noas_1993

21-12-2023 om 16:39 Topicstarter

Rockstar schreef op 21-12-2023 om 16:15:

[..]

Ik begrijp hem niet helemaal.

Jouw bedrijf Abestelt bekers met naam bij bedrijf X. Vraagt bedrijf X of jouw bedrijf A de bekers wil maken?

Bedrijf X heeft hulp nodig met de mailing.
Elke medewerker krijgt een mail met unieke code, die moet dus handmatig toegevoegd worden aan in die mail. Dat kunnen ze niet met alleen hun eigen bezetting blijkbaar.

De namen zijn al aangeleverd denk ik, daar heb ik verder geen info over
De enige reden dat ik dit weet is dat ons team is gevraagd of er iemand is die ze kan helpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.