Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Koffiebekertjes op kantoor


Voor hier ben ik ook zeer benieuwd. Wij hebben geen vaatwasser, noch een afwasgelegenheid. 
Er is een centrale keuken aanwezig op een andere verdieping, maar die is alleen voor de vaat van het horecabedrijf dat het bedrijfsrestaurant runt. 

MMcGonagall schreef op 12-09-2023 om 21:55:

Bij ons is het onzalige plan verzonnen dat we allemaal een koffiebeker krijgen die we moeten meenemen naar huis om daar af te wassen. Er is in de meeste toiletten alleen koud water en men is niet voornemens om op alle verdiepingen een vaatwasser te plaatsen of meer warmwaterplekken te creëren. Er komt wel een aparte voorraad bekers voor gasten en mensen die hun beker vergeten zijn, daar zal ik dus elke kantoordag mijn beker op gaan halen. Die worden wel verzameld en gereinigd.
Wat is dit voor achtergesteld gebied, zul je denken. Dat is nou een rijksgebouw.

Wij gebruiken een beetje theewater uit de automaat (gewoon heet water dus) en dan kan je je mok ook heet afspoelen en een beetje poetsen met een papieren doekje van het wc fonteintje op de verdieping waar geen warme kraan is. 

Waarom geen plasticvrije wegwerpbekers?
Ik neem overigens zelf al jaren mijn contigo thermosbeker mee en/of mijn (metalen) waterfles. Ik vind dat veel sjouwwerk, mijn laptop en lunch moeten mee en dan die flessen nog voor drinken. Het is er niet beter op geworden met die flexplekken tegenwoordig. 

Mevrouw75 schreef op 12-09-2023 om 22:37:

[..]

Wij gebruiken een beetje theewater uit de automaat (gewoon heet water dus) en dan kan je je mok ook heet afspoelen en een beetje poetsen met een papieren doekje van het wc fonteintje op de verdieping waar geen warme kraan is.

Als het steeds je eigen mok is vind ik dat nog enigszins werkbaar, maar als je met elkaar de mokken deelt (laat staan ook aan de klant geeft) zou ik dat onacceptabel vinden. 

PhilDunphy schreef op 12-09-2023 om 22:58:

[..]

Als het steeds je eigen mok is vind ik dat nog enigszins werkbaar, maar als je met elkaar de mokken deelt (laat staan ook aan de klant geeft) zou ik dat onacceptabel vinden.

Ik zou geen mok gebruiken die de dag ervoor door een collega is afgewassen. Ik zou sowieso geen mok gebruiken die al op een bureau staat te wachten. Maar goed, ik heb een voedselallergie.

ToetieToover schreef op 12-09-2023 om 23:02:

[..]

Ik zou geen mok gebruiken die de dag ervoor door een collega is afgewassen. Ik zou sowieso geen mok gebruiken die al op een bureau staat te wachten. Maar goed, ik heb een voedselallergie.

Als ik zie wat sommigen voor ranzige theebeker gebruiken, vrees ik dat niet iedereen er dezelfde hygiënestandaard op na houdt.

MMcGonagall schreef op 12-09-2023 om 21:55:

Bij ons is het onzalige plan verzonnen dat we allemaal een koffiebeker krijgen die we moeten meenemen naar huis om daar af te wassen. Er is in de meeste toiletten alleen koud water en men is niet voornemens om op alle verdiepingen een vaatwasser te plaatsen of meer warmwaterplekken te creëren. Er komt wel een aparte voorraad bekers voor gasten en mensen die hun beker vergeten zijn, daar zal ik dus elke kantoordag mijn beker op gaan halen. Die worden wel verzameld en gereinigd.
Wat is dit voor achtergesteld gebied, zul je denken. Dat is nou een rijksgebouw.

Ik had dat soort reacties al eens gelezen op de landelijke website en was er verbijsterd over...

Hier gelukkig twee pantry's per verdieping, met koelkast en loeiheet water.

MMcGonagall schreef op 12-09-2023 om 23:47:

[..]

Als ik zie wat sommigen voor ranzige theebeker gebruiken, vrees ik dat niet iedereen er dezelfde hygiënestandaard op na houdt.

Of een collega die haar waterflesje eens bestudeerde en algvorming ontdekte.

Goed voor de weerstand zullen we maar zeggen.

Poezenmeisje schreef op 12-09-2023 om 23:48:

[..]

Ik had dat soort reacties al eens gelezen op de landelijke website en was er verbijsterd over...

Hier gelukkig twee pantry's per verdieping, met koelkast en loeiheet water.

Collega?

Thuiswerken en uit je eigen mok of glas drinken. Goed voor het milieu ook dat je niet naar kantoor hoeft te rijden.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

13-09-2023 om 02:31

MMcGonagall schreef op 13-09-2023 om 00:03:

[..]

Collega?

Wij ook, denk ik.

Ook wij hebben geen warm water punten. Ik neem al jaren mijn eigen bekers (1 voor koffie, 1 voor thee) mee heen en weer, doe er aan het eind van de dag een papiertje in om lekken in de tas te voorkomen. Ik ga niet op de toiletten mijn afwas staan doen, daar pas ik voor. Dan maar thuis in de vaatwasser.

Voor mij verandert er dus niet zoveel na 1 januari. 

PhilDunphy schreef op 12-09-2023 om 22:58:

[..]

Als het steeds je eigen mok is vind ik dat nog enigszins werkbaar, maar als je met elkaar de mokken deelt (laat staan ook aan de klant geeft) zou ik dat onacceptabel vinden.

Ja, eigen mok. De posting gaat toch over eigen mok die je naar huis dient mee te nemen voor de afwas? 

Wandelvrouwtje schreef op 13-09-2023 om 02:31:

[..]

Wij ook, denk ik.

Ook wij hebben geen warm water punten. Ik neem al jaren mijn eigen bekers (1 voor koffie, 1 voor thee) mee heen en weer, doe er aan het eind van de dag een papiertje in om lekken in de tas te voorkomen. Ik ga niet op de toiletten mijn afwas staan doen, daar pas ik voor. Dan maar thuis in de vaatwasser.

Voor mij verandert er dus niet zoveel na 1 januari.

Haha, grappig, tegenovergestelde redenatie. Ik ga niet elke dag een mok mee naar huis slepen! Mijn tas is al zo vol

Twee cateraars geleden konden we privé mokken gewoon in een bak bij de kantine het bedrijfsrestaurant zetten, dan stonden ze er de volgende dag weer schoon voor je klaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.