Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Poezie schreef op 30-09-2025 om 23:32:

[..]

Slecht voorbeeld, dat ben ik met je eens. Een secretariaat krijgt vaak wel zaken onder ogen die even heftig zijn en niet bestemd voor de ogen van een ander. Daarvoor is het noodzakelijk dat een ander niet op jouw beeldscherm kan kijken en/of je telefoongesprekken kan horen. Verder hebben veel secretariaten ook een sociale functie, vaak vertellen mensen hen zaken die (nog) niet naar buiten gebracht mogen worden.

Dat geldt voor heel veel functies. Ik denk zelfs dat HR nog veel meer discrete zaken onder ogen krijgt dan het secretariaat. 

DeOnbekende schreef op 01-10-2025 om 00:34:

[..]

Dat geldt voor heel veel functies. Ik denk zelfs dat HR nog veel meer discrete zaken onder ogen krijgt dan het secretariaat.

Iedere organisatie is verschillend. Ik praat vanuit mijn perspectief en jij uit het jouwe. 

DeOnbekende schreef op 30-09-2025 om 22:07:

[..]

Bij ons hetzelfde. Ik zou niet weten waarom het secretariaat daar wel recht op zou hebben.

Het gaat niet alleen om vertrouwelijke gesprekken, daar pakken we natuurlijk een hokje voor.
Maar even een vraag stellen over een bepaald mailtje, hoe je collega iets aan zou pakken of Piet die uit dienst gaat. 
Voor elk wissewasje een hokje zoeken gaat ook niet, want ook die moet je reserveren

Al is het maar 1 dag in de week, in dit geval de dinsdag. Moet niet zo moeilijk zijn toch?
Leef je even een beetje in joh

Laatst kregen wij trouwens te horen dat er een Teammanager weg zou gaan, enkele dagen voor de officiële berichtgeving.
Op een kamer met anderen kunnen we hier dus niet openlijk over praten en stel je wilt alvast een dagdeel reserveren rondom de sollicitatieronde moet je nog steeds in geheimtaal praten.

Soms gebeurt het weleens dat een collega of team een beloning krijgt ivm extra werkzaamheden, dat soort dingen krijgen wij ook gewoon ondder ogen en maken we zelfs de brief voor. Of dat niet bij P&O hoort is een andere discussie

Ik denk dat de meesten wel begrijpen dat een eigen kamer fijn is. En gewoon prettiger werkt. Zelf heb ik een hekel aan flexplekken. Zie er ook echt de meerwaarde niet van in. Behalve bezuiniging dan. Wij zijn nu juist bezig op het werk om een eigen ruimte voor het secretariaat (ik ben zelf geen secretaresse) te krijgen. Maar de managers werken niet mee. 

Het probleem zit er waarschijnlijk in, neem ik aan, dat je een autorisatie die je hebt voor andere doeleinden, nu gebruikt voor je eigen voordeel. Waar het niet voor bedoelt is; De verpleegkundige kan in de medicijnkast op het werk; maar het is niet de bedoeling dat ze er medicatie uitneemt voor zichzelf. Oók niet als ze het echt nodig heeft. De manager heeft toegang tot de financiele middelen van de zaak, maar mag er niet zomaar geld uitnemen, ook niet als hij er echt goede redenen voor heeft die ook nog eens in het bedrijfsbelang zijn. 

Ik ben weleens benieuwd hoe jullie het doen na een langere vakantie.
Ga je alles uitgebreid nalezen, alle vergaderverzoeken accepteren/weigeren en of doe je nog wat werkzaamheden tussendoor?

Ik heb dus een collega die eerst een halve dag lijkt nodig te hebben alles door te spitten en dan eens werkzaamheden uit onze mailbox oppakt.  Ik erger me er elke keer groen en geel aan, plan je prioriteiten eens wat beter!

noas_1993 schreef op 01-10-2025 om 08:47:

[..]

Het gaat niet alleen om vertrouwelijke gesprekken, daar pakken we natuurlijk een hokje voor.
Maar even een vraag stellen over een bepaald mailtje, hoe je collega iets aan zou pakken of Piet die uit dienst gaat.
Voor elk wissewasje een hokje zoeken gaat ook niet, want ook die moet je reserveren

Al is het maar 1 dag in de week, in dit geval de dinsdag. Moet niet zo moeilijk zijn toch?
Leef je even een beetje in joh

Laatst kregen wij trouwens te horen dat er een Teammanager weg zou gaan, enkele dagen voor de officiële berichtgeving.
Op een kamer met anderen kunnen we hier dus niet openlijk over praten en stel je wilt alvast een dagdeel reserveren rondom de sollicitatieronde moet je nog steeds in geheimtaal praten.

Soms gebeurt het weleens dat een collega of team een beloning krijgt ivm extra werkzaamheden, dat soort dingen krijgen wij ook gewoon ondder ogen en maken we zelfs de brief voor. Of dat niet bij P&O hoort is een andere discussie

En dit probleem hebben andere collega's niet, denk je? Waar haal je het vandaan dat jullie belangrijker zijn dan andere teams? 

Om "leef je een beetje in" moest ik even hardop grinniken. Als er nou iemand werkelijk overal over zeikt en klaagt vanwege een totaal gebrek aan begrip voor anderen, dan ben jij het wel 😆

noas_1993 schreef op 02-10-2025 om 11:55:

Ga je alles uitgebreid nalezen, alle vergaderverzoeken accepteren/weigeren en of doe je nog wat werkzaamheden tussendoor?

Ik heb dus een collega die eerst een halve dag lijkt nodig te hebben alles door te spitten en dan eens werkzaamheden uit onze mailbox oppakt. Ik erger me er elke keer groen en geel aan, plan je prioriteiten eens wat beter!

Hmm, misschien bang dat ze anders wat belangrijks heeft gemist? Ik snap dit wel eigenlijk

Ik heb dus een collega die eerst een halve dag lijkt nodig te hebben alles door te spitten en dan eens werkzaamheden uit onze mailbox oppakt. Ik erger me er elke keer groen en geel aan, plan je prioriteiten eens wat beter!

ja, ik begin altijd met mijn mail lezen en sorteren. op die manier heb ik meteen een idee wat er gespeeld heeft tijdens mijn afwezigheid. 

ik heb al eerder gesproken over een collega die het presteert om meer dan een maand weg te zijn en dan om 11 uur op haar eerste werkdag over futiliteiten te gaan mailen en dat is irritant. maar even ophalen wat er gebeurd is en of er nog dingen spelen waar mijn aandacht heen moet voordat ik de dagelijkse gang van zaken in duik adviseer ik al mijn medewerkers ja. 

Mijn out of office staat een dag eerder en een dag langer aan dan mijn vakantie lang is.

De eerste om af te kunnen ronden, de 2e om op te starten.

De eerste dag na mijn vakantie lees ik mijn mails, beoordeel mijn binnen gekomen vergaderverzoeken, bereid eventueel overleggen voor die op die de dag erna plaatsvinden. En die 2e dag ben ik weer bereikbaar en pak ik nieuwe dingen op. 

De gezamenlijke mailbox zou voor mij ook op dag 2 pas komen, daar zou ik de laastste dag voor mijn vakantie nog wel in kijken als dat die dag mijn verantwoordelijkheid is. 

Ysenda schreef op 02-10-2025 om 13:40:

[..]

Mijn out of office staat een dag eerder en een dag langer aan dan mijn vakantie lang is.

De eerste om af te kunnen ronden, de 2e om op te starten.

De eerste dag na mijn vakantie lees ik mijn mails, beoordeel mijn binnen gekomen vergaderverzoeken, bereid eventueel overleggen voor die op die de dag erna plaatsvinden. En die 2e dag ben ik weer bereikbaar en pak ik nieuwe dingen op.

De gezamenlijke mailbox zou voor mij ook op dag 2 pas komen, daar zou ik de laastste dag voor mijn vakantie nog wel in kijken als dat die dag mijn verantwoordelijkheid is.

die out of office doe ik ook idd. zo'n gezamenlijke mailbox is op na afwezigheid mijn laatste prioriteit, want daar zit niets in dat in brand staat aangezien de collega's die wél werkten tijdens mijn vakantie die beheerd hebben.

Ik ga eerst de mail door ja. 

En werk uit een gezamenlijke mailbox komt als laatste aan de beurt. Want dat heeft iemand anders tijdens mijn afwezigheid misschien al gedaan, of er is nadien nog mailverkeer over geweest in de trant van "er ligt een verzoek van X over Y, maar wacht even met dat af te handelen totdat de beslissing over Z binnen is". 

Voordat ik als een kip zonder kop alle liggende klussen ga afwerken, ga ik eerst kijken wat haast heeft, wat in de tussentijd al opgelost is, of waar nadien nog wijzigingen op zijn geweest. 

Dus misschien iets minder hard tekeer gaan over andermans prioriteiten, zoals je kunt zien zijn er meer mensen die jouw manier niet per se de meest logische vinden. 

Broadway schreef op 02-10-2025 om 13:43:

[..]

die out of office doe ik ook idd. zo'n gezamenlijke mailbox is op na afwezigheid mijn laatste prioriteit, want daar zit niets in dat in brand staat aangezien de collega's die wél werkten tijdens mijn vakantie die beheerd hebben.

er kan wel een actueel brandje in zitten, maar dat is de eerste dag na mijn vakantie niet mijn taak. Dat is nog de taak van mijn back-up of mijn duo. Dan hebben we op dag 1 een overleg wat er heeft gespeeld en wat ik ga doen en wat mijn collega verder afrond. 

Een halve dag "opstarten" na een vakantie vind ik heel normaal eigenlijk. Bijpraten, bijlezen. Meteen vol de werkzaamheden in "moeten" zou ik zelf wel een gekke verwachting vinden. Ik houd zeker wel rekening met wat opstarttijd van mijn terugkomende collega bij mijn zogenaamde prioriteiten

CharlieB schreef op 03-10-2025 om 09:12:

[..]

Een halve dag "opstarten" na een vakantie vind ik heel normaal eigenlijk. Bijpraten, bijlezen. Meteen vol de werkzaamheden in "moeten" zou ik zelf wel een gekke verwachting vinden. Ik houd zeker wel rekening met wat opstarttijd van mijn terugkomende collega bij mijn zogenaamde prioriteiten

Ik werk in de zorg. Bij ons kan je meteen vol aan de bak. Wil je bijlezen wat er in je vakantie is gebeurd , zal je dat in je eigen tijd moeten doen  

lientje69 schreef op 03-10-2025 om 09:26:

[..]

Ik werk in de zorg. Bij ons kan je meteen vol aan de bak. Wil je bijlezen wat er in je vakantie is gebeurd , zal je dat in je eigen tijd moeten doen

Ja dat is ongetwijfeld anders. Maar ik werk niet in de zorg (en Noas volgens mij ook niet)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.