Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

noas_1993 schreef op 27-05-2025 om 10:40:

[..]

Doe niet zo raar, eigenlijk is alles wat binnenkomt wel noodzakelijk.
In dit geval was het iets wat maandelijks terugkeert, dit kan best even wachten maar geen wéken

Jij doet raar.

Voorbeeldje:

Of: Een extra knop in een GUI waarin klanten wat ze op het scherm zien naar een PDF kunnen exporteren. Of: Je komt op een 404 pagina als je probeert in te loggen.

Het ene kan best 10 jaar blijven liggen. Het andere niet.

Jouw taak kan geen weken blijven liggen. Dan doe jij de taak dus in afwezigheid van collega.

noas_1993 schreef op 27-05-2025 om 10:40:

[..]

- knip -

eigenlijk is alles wat binnenkomt wel noodzakelijk.
In dit geval was het iets wat maandelijks terugkeert, dit kan best even wachten maar geen wéken

Daar is je antwoord.
En als ik even terugkijk naar afgelopen weken: 5 mei waren jullie vrij. Dat is al één dag minder werken, met dezelfde workload, dus mogelijk wat drukker. En dan zal het dus in de week van 12 mei zijn binnengekomen? Dat is dus geen wéken.

Wij moeten inkrimpen, dus iedereen wordt van harte aangemoedigd om elders te solliciteren. So far so good.
Maaarrrr, beste werkgever, het is óf het een, óf het ander. Ik kan mijn energie steken in het solliciteren elders. Maar ik steek niet tegelijkertijd ook nog mijn energie in de interne toekomstplannen voor 2028 en verder. Wil je mijn visie en inspiratie en creativiteit voor de komende tien jaar, dan moet je niet tegelijkertijd op me inpraten of ik alsjeblieft zoveel mogelijk naar andere vacatures wil kijken.

O Ginevra, zoiets dubbels heb ik ook op mijn werk. Aan de ene kant worden mensen die weggaan niet vervangen, dus blijft er meer werk over voor de achterblijvers waaraan gevraagd gaat worden of ze minder uren willen werken. Dat komt dan neer op meer werk en dan voor minder uren betaald worden. 
Volgens onze leidinggevende is dat geen probleem, het aantal studenten neemt toch af, maar we moeten wel plannen inleveren om meer studenten te trekken. Ja zeg, 't één of het ander. Als we minder uren steken in het begeleiden van studenten zullen er zeker niet meer gaan komen. En die we aantrekken door mooie praatjes, zullen ernstig teleurgesteld zijn in hoe het er dan daadwerkelijk toegaat. 

Als je mijn werk overneemt, doe het dan in vredesnaam goed! Gelukkig laat je me het checken, maar het kost minder werk als ik het direct doe op deze manier...

Ik heb het allemaal goed geregeld, maar door eigengereid optreden van een collega sta ik er slecht op. Ik had een evenement gepland op het werk tot zes uur. Alles was klaargezet etc. Geeft een meerdere om kwart over vijf de opdracht om alles op te ruimen en te verplaatsen voor zijn evenement. En daar krijg ik dan vandaag klachten over.

Bellebelle schreef op 13-06-2025 om 13:11:

Ik heb het allemaal goed geregeld, maar door eigengereid optreden van een collega sta ik er slecht op. Ik had een evenement gepland op het werk tot zes uur. Alles was klaargezet etc. Geeft een meerdere om kwart over vijf de opdracht om alles op te ruimen en te verplaatsen voor zijn evenement. En daar krijg ik dan vandaag klachten over.

Ondanks dat ze je waarschijnlijk  persoonlijk aanspreken zijn die klachten dus niet voor jou maar voor je meerdere. 

Neweve schreef op 13-06-2025 om 15:09:

[..]

Ondanks dat ze je waarschijnlijk persoonlijk aanspreken zijn die klachten dus niet voor jou maar voor je meerdere.

Die heb ik ook al ingelicht inderdaad. Hij zou de collega, zijn mede MT lid erop aanspreken.

Er staan sinds een jaartje ofzo een magnetron in de pantry. En nu stinkt het regelmatig naar etensluchtjes in de gang en in mijn kantoor. Ik ruik nu een één of andere boerenkoollucht. Daar is het toch geen weer voor, ga ergens anders stinken met zulk soort eten!

Met deze warmte kan ook mijn kantoordeur niet dicht om luchtjes buiten te sluiten...

We moeten bezuinigen en daarom moet er personeel uit. Maar dat gaat wel problemen geven in de uitvoering, dus guess what? Er komen drie managers bij om dat in goede banen te leiden. 

Ginevra schreef op 22-06-2025 om 20:00:

We moeten bezuinigen en daarom moet er personeel uit. Maar dat gaat wel problemen geven in de uitvoering, dus guess what? Er komen drie managers bij om dat in goede banen te leiden.

Hier ook een reorganisatie met kansloze besluiten. 

Hebben vorige week individuele gesprekken gehad voor teamcoaching, gestart nav een vertrekkende collega. Het team is wel hecht maar iedereen heeft die situatie heel anders ervaren en voornamelijk naar het managment veel onbegrip. Ben benieuwd of het wat gaat schelen straks maar vind het al fijn dat dit nu loopt. Kon heel goed aan die mensen uitleggen wat mijn ervaringen waren en wat ik gemist heb. Veel collega's staan er anders in of hebben andere ergernissen dus hoop dat ze er een rode draad uit kunnen halen en dat er wat erkenning komt van 'bovenaf'. 

Daarnaast nu gedoe met een collega. Het is een lieve meid maar zo'n irritante collega. Ze doet nooit wat ze zegt, neemt teveel hooi op haar vork en heeft weinig reflectie en inzicht of ze dat wel aan kan. Frustratie in team liep hoog op dus heb haar twee weken tetug gesproken dat we het niet meer weten met haar en naar het managment gestapt om dat aan te geven. Ook dat gesprek was frusterend want snapt veel van de voorbeelden niet, legt alles buiten zichzelf. Hoorde dat er nu vanaf een samenwerkende partij ook klachten zijn en ze in die projectgroep nirt meer weten wat ze met haar aanmoeten. Heb hen aangeraden ook te melden bij het management. Hopelijk snel wat verschil want merk dat ik haar nu een beetje ontwijk, kan er nog slecht tegen. Voornamelijk gebrek aan inzicht al denk ik echt dat ze het niet expres doet maar vervolgens wel dingen gaat negeren/verstoppen als ze doorheeft dat het fout gaat. Zo lullig want ze is best oke in de omgang maar heb zo de neiging om haar werk te controleren of dingen aan te geven en ze doet er niets mee. 

Ik ben maar een leek natuurlijk, maar misschien heeft ze AD(H)D, maar weet ze dat zelf niet? 

ik vind het nogal ver gaan een anonieme collega van een anonieme forummer te gaan diagnosticeren. 

Marie111 schreef op 23-06-2025 om 14:21:

Ik ben maar een leek natuurlijk, maar misschien heeft ze AD(H)D, maar weet ze dat zelf niet?

Ja dat zou kunnen maar dan moet ze daar wat mee gaan doen. Ook als het wat anders is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.