Werk en Opleiding

Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.

Ysenda
29-04-2025 om 15:09
noas_1993 schreef op 29-04-2025 om 12:50:
[..]
Met zo'n houding kom je er dus niet, er wordt ook van medewerkers verwacht dat ze zelf een beetje nadenken. En dan neem ik even de secretaresse/ondersteuner als voorbeeld
zeker wel, want ik denk al meer dan genoeg. Denken gaat 2 kanten op. Ter info is ter info, dat is niet kun jij dit even doen.
Zelfs bij veel expliciete vragen krijg je van mij terug, wat wil je dat ik doe, dit wat je nu vraagt of de andere dingen die je gevraagd hebt?
Dus op impliciete vragen ga ik al helemaal niet in.

Rockstar
29-04-2025 om 15:17
Ik stop altijd met lezen als ik "ter info" zie of als ik in de CC sta. Dan weet ik dat ik er niets mee hoef. Als ik tijd over heb laat ik er even een oogje op vallen, maar meestal heb ik geen tijd over dus dan gebeurt dat niet. Moet ik er wel wat mee, dan moeten ze dat schrijven of de mail aan mij richten.

Mugske
29-04-2025 om 15:25
in mijn werk volg ik external ontwikkelingen bijv in de politiek. Ik stuur dus regelmatig informatie daarover door aan mijn collegas en/of leidinggevende. Die mails zijn dan 'ter info'. Geen directe actie vereist, maar ik verwacht wel dat ze dat lezen (geen cc,maar to). Ik maak vaak een samenvatting met verwijzing naar de stukken, men heeft dat wel nodig in z'n werk. Zo lees ik ook ter info mails van mijn collegas of leidinggevende.

Ysenda
29-04-2025 om 15:47
Mugske schreef op 29-04-2025 om 15:25:
in mijn werk volg ik external ontwikkelingen bijv in de politiek. Ik stuur dus regelmatig informatie daarover door aan mijn collegas en/of leidinggevende. Die mails zijn dan 'ter info'. Geen directe actie vereist, maar ik verwacht wel dat ze dat lezen (geen cc,maar to). Ik maak vaak een samenvatting met verwijzing naar de stukken, men heeft dat wel nodig in z'n werk. Zo lees ik ook ter info mails van mijn collegas of leidinggevende.
ter info lees ik diagonaal tot ik iets tegenkom dat belangrijk is. Maar er volgen idd geen acties uit. Dus na het lezen ben ik klaar.

noas_1993
29-04-2025 om 15:58
Mugske schreef op 29-04-2025 om 15:25:
Dit dus.
Ik zou echt niet kunnen werken met een aparte map waar alle CC's in komen en dat maar 1 X per maand lezen
Er is waarschijnlijk een reden dat je in de CC staat.

Peaches
29-04-2025 om 16:49
noas_1993 schreef op 29-04-2025 om 15:58:Er is waarschijnlijk een reden dat je in de CC staat.
Moah... Redenen om mij in de cc te zetten/laten staan:
- Omdat het een afsplitsing is van een mailwisseling die wel relevant was voor mij
- Omdat ik ook in het team zit
- Omdat ik bij die ene vergadering was
Etc. Etc.

Ysenda
29-04-2025 om 16:52
Peaches schreef op 29-04-2025 om 16:49:
[..]
Moah... Redenen om mij in de cc te zetten/laten staan:
- Omdat het een afsplitsing is van een mailwisseling die wel relevant was voor mij
- Omdat ik ook in het team zit
- Omdat ik bij die ene vergadering was
Etc. Etc.
omdat je ooit wel eens wat over dat onderwerp gezegd hebt in je vorige functie.
omdat ze mij verwarren met iemand anders en dan voor het gemak ons alle 3 er maar bij zetten
omdat het mailtje 'haal me uit de mail trail' niet gelezen en verwerkt wordt.
omdat ik ooit de back-up van de back-up was
omdat ze 'reply to all' doen op een corporate mail

Koettie
29-04-2025 om 17:49
Collega is deze week opeens vrij en niemand wist ervan, geen overdracht, haar telefoondienst niet weggeruild en cliënten waren ook niet op de hoogte. Ze geeft op dinsdag een groepstraining en die stonden vanmorgen braaf bij de balie. Zo ergerlijk, ze is al zo vaak aangesproken op haar organisatie en dat ze haar agenda niet goed indeelt. Eerst gevraagd hoe we haar kunnen helpen, steeds helpen herinneren aan dat ze op tijd haar vrije dagen doorgeeft, er is een rooster voor t hele jaar. En elke keer speelt ze weer klaar om op het laatst te zeggen oh ja nee ik MOET dan vrij want heb de kinderen. Vorige keer hebben we gezegd jammer, deadline voor vakantie aangeven is voorbij en er zijn dan al teveel mensen vrij. En dan nu alsnog dit. Dus mail gestuurd met collega dat we er nu weer tegenaan lopen, zelfs nadat we vorige week (!!) nog zeiden vul het rooster nou in, zitten al bijna in mei. Toen zei ze ja volgens mij heb ik de week van 5 mei vrij. En nu opeens deze week afwezig. Gaan het ook meenemen naar managment nu.

Koettie
02-05-2025 om 15:32
Ja. Lieve meid maar vervelende collega. Heb een mail gestuurd naar haar met alle punten en dat ik het ook met het managment ga bespreken omdat feedback geven geen effect geeft.

Martje80
02-05-2025 om 19:42
Sterk dat je het ook met haar communiceert. Ik hoop dat er verbetering komt. En dat management jou steunt, dat is zo belangrijk!

noas_1993
06-05-2025 om 13:52
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik werd er even niet zo blij van toen ik zag dat ons MT onder de uitnodiging van het teamuitje stonden en wij niet eens genoemd werden!
Het moest en zou nog in juni gepland worden..

Broadway
06-05-2025 om 14:07
noas_1993 schreef op 06-05-2025 om 13:52:
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik werd er even niet zo blij van toen ik zag dat ons MT onder de uitnodiging van het teamuitje stonden en wij niet eens genoemd werden!
Het moest en zou nog in juni gepland worden..
Als afzender of wat bedoel je?
zo'n uitnodiging gaat toch meestal vanuit directie of mt?

noas_1993
06-05-2025 om 14:25
Broadway schreef op 06-05-2025 om 14:07:
[..]
Als afzender of wat bedoel je?
zo'n uitnodiging gaat toch meestal vanuit directie of mt?
Dit jaar heeft het secretariaat, waar ik ook onder val het georganiseert. Het is ook vanuit onze mailbox verstuurd, maar mijn collega heeft opdracht gekregen de namen van het MT eronder te zetten en dat heeft ze braaf gedaan

Broadway
06-05-2025 om 15:03
noas_1993 schreef op 06-05-2025 om 14:25:
[..]
Dit jaar heeft het secretariaat, waar ik ook onder val het georganiseert. Het is ook vanuit onze mailbox verstuurd, maar mijn collega heeft opdracht gekregen de namen van het MT eronder te zetten en dat heeft ze braaf gedaan
ja dat snap ik wel. toen ik nog secretaresse was kreeg je zulke zaken ook van mij met de naam van de directeur eronder.
Inmiddels ben ik geen secretaresse meer, maar secretaresses, administratie, facilitaire zaken. allemaal faciliterende beroepen en daar moet je ook echt blij van worden om dat goed te kunnen doen. je naam staat maar zelden ergens onder