Werk en Opleiding

Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.

Friezinnetje
24-04-2025 om 21:16
Auwereel schreef op 24-04-2025 om 20:36:
Ik had een leerzaam uitje voor een kleine groep studenten georganiseerd en ik zou nog een nieuwe code krijgen waarop ik het schrijven kon. Toen het uitje al achter de rug was, had ik de code nog niet. Kon ook niet, want wat bleek, in tegenstelling tot wat men mij had laten weten, zulke uitjes konden pas volgend studiejaar geboekt worden als onderwijskosten. Maar, ze zouden kijken of daar een mouw aan te passen was. Ik heb er diverse malen achterheen gemaild, maar zulke rekeningen moet je binnen een bepaalde tijd op de code schrijven, als je te laat bent, krijg je het niet meer vergoed. Eind van het liedje, ik heb het niet vergoed gekregen.... Gelukkig was het een kleine groep en vielen de kosten mee
belachelijk zeg.

MMcGonagall
25-04-2025 om 21:23
Ik heb een nieuwe leidinggevende, nog in opleiding, en hij is erg van de regeltjes. Afgelopen week is onverwacht een ouder van een collega overleden dus ik vind dat we namens het team een kaart moeten sturen. LG wilde het adres niet geven omdat hij de collega zelf nog niet heeft gevraagd of dat mag (AVG). Nu is dat nooit een probleem, ik heb zelfs van mij totaal onbekende managers wel eens adressen gekregen voor rouw- of beterschapskaarten, maar goed, wellicht is het wel een regeltje. Vervolgens stelt LG niet voor om dan zelf een kaart te sturen of desnoods mij een kaart te laten kopen en dan zelf even langskomen van zijn drukke thuiswerk om de enveloppe te schrijven en de kaart te posten. Dus ik gisteren nog maar eens een dringende mail gestuurd dat het toch echt wel betrokken is om een kaart niet pas na anderhalve week te sturen, belde LG vandaag op. Hij had de collega nog steeds niet gesproken, maar als hij eraan toe kwam, zou hij dit weekend een kaart kopen en sturen. Hemeltjelief, ik had hem al drie dagen geleden op de bus kunnen doen en dan was ik dat adres allang weer vergeten. Ik denk niet dat collega een bezwaar heeft tegen een meelevende kaart, ondanks het illegaal verkregen adres.

rooiekater
26-04-2025 om 08:01
MMcGonagall schreef op 25-04-2025 om 21:23:
Ik heb een nieuwe leidinggevende, nog in opleiding, en hij is erg van de regeltjes. Afgelopen week is onverwacht een ouder van een collega overleden dus ik vind dat we namens het team een kaart moeten sturen. LG wilde het adres niet geven omdat hij de collega zelf nog niet heeft gevraagd of dat mag (AVG). Nu is dat nooit een probleem, ik heb zelfs van mij totaal onbekende managers wel eens adressen gekregen voor rouw- of beterschapskaarten, maar goed, wellicht is het wel een regeltje. Vervolgens stelt LG niet voor om dan zelf een kaart te sturen of desnoods mij een kaart te laten kopen en dan zelf even langskomen van zijn drukke thuiswerk om de enveloppe te schrijven en de kaart te posten. Dus ik gisteren nog maar eens een dringende mail gestuurd dat het toch echt wel betrokken is om een kaart niet pas na anderhalve week te sturen, belde LG vandaag op. Hij had de collega nog steeds niet gesproken, maar als hij eraan toe kwam, zou hij dit weekend een kaart kopen en sturen. Hemeltjelief, ik had hem al drie dagen geleden op de bus kunnen doen en dan was ik dat adres allang weer vergeten. Ik denk niet dat collega een bezwaar heeft tegen een meelevende kaart, ondanks het illegaal verkregen adres.
Ik snap AVG maar in dit geval is het een blijk van medeleven.
Hier worden adressen ook niet prijs gegeven. Maar als jij een kaart afgeeft bij leidinggevende voor het adres dan zet die dat er op en doet hem zelf op de post.

Peaches
26-04-2025 om 08:16
MMcGonagall schreef op 25-04-2025 om 21:23:
Dat hij zich aan de regels houdt, vind ik op zich prima. Maar hij moet ook verder denken en de conclusie trekken dat hij dus moet zorgen dat die kaart bij je collega komt.

Tango
26-04-2025 om 08:48
Sinds dik een jaar een andere werkplek. Hele fijne manager, prima naar mijn zin. Maar ik werk met diverse behandelcoordinatoren waarvan ik bij eentje meteen al geen fijn gevoel had. Nu kreeg ik afgelopen week van haar stagiaire 2 keer een mail over iets wat ik in hun ogen niet goed heb gedaan. Ik was er echt pissig over. Heb dus meteen gezegd dat ik met ze in gesprek wil. Vond dat wel stoer van mezelf maar zie er ook erg tegenop.
Bij mijn vorige werkgever ook zulke situaties gehad, kwam allemaal weer naar boven.

Happyapple
29-04-2025 om 10:02
Dat mijn leidinggevende me steeds mails doorstuurt die ik moet behandelen en er dan zelf alleen maar neerzet: ter info. Nee die mail is niet ter info, ik moet er wat mee doen.

Ysenda
29-04-2025 om 11:29
Happyapple schreef op 29-04-2025 om 10:02:
Dat mijn leidinggevende me steeds mails doorstuurt die ik moet behandelen en er dan zelf alleen maar neerzet: ter info. Nee die mail is niet ter info, ik moet er wat mee doen.
ter info is dus ter info, jij kunt dus gewoon achterover leunen, alleen dan leren ze het.
net als dat ik iedereen al getraind hebt, dat als je wil dat ik iets doe moet je me in de to, zetten want cc lees ik 1x per maand of helemaal niet afhankelijk hoe druk ik het heb.

noas_1993
29-04-2025 om 12:50
Ysenda schreef op 29-04-2025 om 11:29:
[..]
ter info is dus ter info, jij kunt dus gewoon achterover leunen, alleen dan leren ze het.
net als dat ik iedereen al getraind hebt, dat als je wil dat ik iets doe moet je me in de to, zetten want cc lees ik 1x per maand of helemaal niet afhankelijk hoe druk ik het heb.
Met zo'n houding kom je er dus niet, er wordt ook van medewerkers verwacht dat ze zelf een beetje nadenken. En dan neem ik even de secretaresse/ondersteuner als voorbeeld

Schoondochter
29-04-2025 om 12:55
Ysenda schreef op 29-04-2025 om 11:29:
[..]
Dit snap ik niet zo goed. Waarom maakt het jou uit in welk regeltje jouw naam stond, de e-mail is toch bij jou binnengekomen?

Peaches
29-04-2025 om 14:34
Happyapple schreef op 29-04-2025 om 10:02:
Kleine moeite om in plaats van 'ter info' te typen 'pak jij dit op?'

Peaches
29-04-2025 om 14:35
Schoondochter schreef op 29-04-2025 om 12:55:
[..]
Dit snap ik niet zo goed. Waarom maakt het jou uit in welk regeltje jouw naam stond, de e-mail is toch bij jou binnengekomen?
Als je veel mails krijgt, kan het handig zijn om te filteren wat je leest. En dan zou ik ook beginnen bij de mail die aan mij gericht is.

Happyapple
29-04-2025 om 14:36
Peaches schreef op 29-04-2025 om 14:34:
[..]
Kleine moeite om in plaats van 'ter info' te typen 'pak jij dit op?'
Nou dat dus. Ik snap zo ook wel dat dat de bedoeling is, maar vind t gewoon irritant dat dat blijkbaar al te veel moeite kost.

Happyapple
29-04-2025 om 14:37
Peaches schreef op 29-04-2025 om 14:35:
[..]
Als je veel mails krijgt, kan het handig zijn om te filteren wat je leest. En dan zou ik ook beginnen bij de mail die aan mij gericht is.
Nou dit dus, ik heb ook niet voor niks een cc map in mijn mailbox.

Ysenda
29-04-2025 om 14:43
Schoondochter schreef op 29-04-2025 om 12:55:
[..]
nee, waar ik op cc sta gaat in een aparte folder. Die zie ik dus niet gelijk. Met meer dan 100 mails per dag moet je prioriteiten zetten. cc betekend ter info. Dus daar hoef ik niets mee, dan had je me in de to moeten zetten.

Broadway
29-04-2025 om 14:52
Ysenda schreef op 29-04-2025 om 14:43:
[..]
nee, waar ik op cc sta gaat in een aparte folder. Die zie ik dus niet gelijk. Met meer dan 100 mails per dag moet je prioriteiten zetten. cc betekend ter info. Dus daar hoef ik niets mee, dan had je me in de to moeten zetten.
ik doe het ook zo. anders moet ik extra gaan werken voor mijn mail en ik werk al fulltime