Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Ja dat afschuiven  kan ik me ook rot aan ergeren.

lientje69 schreef op 23-04-2025 om 18:11:

Ja dat afschuiven kan ik me ook rot aan ergeren.

heb je al iets gehoord van je sollicitatie? 

Friezinnetje schreef op 23-04-2025 om 18:34:

[..]

heb je al iets gehoord van je sollicitatie?

Ik werd binnen 4 uur al gebeld met we zijn zeer geïnteresseerd.  Maar de manager heeft nu vakantie.  Heb 2 mei een gesprek.

lientje69 schreef op 23-04-2025 om 19:26:

[..]

Ik werd binnen 4 uur al gebeld met we zijn zeer geïnteresseerd. Maar de manager heeft nu vakantie. Heb 2 mei een gesprek.

oh dat klinkt goed! Succes

Er komt een reorganisatie aan de vakbonden zij er ook bij betrokken. Maar de communicatie is ruk van werkgever.
Het lijkt wel of de vakbonden meer info prijs geven dan werkgever zelf. 

Heb veel frustratie over managment en hoe dingen lopen op het moment. Baal er echt van, net zo'n situatie als mn oude baan en daarom ging ik weg. Maar vind mijn werk zo leuk! 

rooiekater schreef op 24-04-2025 om 06:04:

Er komt een reorganisatie aan de vakbonden zij er ook bij betrokken. Maar de communicatie is ruk van werkgever.
Het lijkt wel of de vakbonden meer info prijs geven dan werkgever zelf.

Dat is een bekend fenomeen.

Vakbonden rekenen de gevolgen vaak ook verder en beter door dan het bedrijf.

Kantoorverpleegkundige:  het is druk hè.  Te kort personeel.  Als ik iets voor jullie  kan doen hoor ik t. 
Ik twee uur later: wil jij misschien  de wond van mw X verzorgen.? Nou uh moet ik even  overleggen.  Komt ze later : we doen het samen na de koffie. Ja daar heb ik niks aan hè. Kan ik het net zo goed zelf doen. Na de koffie : geen VP te  bekennen.  Zelf maar gedaan. Net klaar, komt ze binnenvallen.  Het wondbeleid is veranderd. Ja heb ik er net in gezet...
Nou jammer joh
Vanavond dan maar weer.

Ysenda schreef op 26-03-2025 om 07:28:

[..]

Tenzij het bedrijf iedereen een mobiele telefoon geeft kun je mensen niet verplichten deel te nemen in een werk-whats app, of andere zakelijke apps op een prive telefoon te zetten.

Nee, is via Teams en kan via de laptop. Allemaal niet privé hoor. (Beetje late reactie 😆). 

Ysenda schreef op 16-04-2025 om 23:14:

[..]

Bij ons moet je om die code te te kunnen ontvangen een app installeren en de voorwaarde daarbij is dat het bedrijf de telefoon waarop de app geïnstalleerd wordt terug mag zetten naar fabrieksinstellingen.

Ik dank je de koekoek maar dat doe ik dus niet.

Ik klik altijd op ‘aanmelden met een andere methode’ en dan ‘stuur sms’

Bezuinigingen en dan zodanig dat al het sterke waar onze school bekend om staat wegbezuinigd is… Ik ‘werk’ als enige in mijn functie niet voor het expertisebureau maar voor de school zelf dus heb gelukkig geen ontslagrondes maar wel veel van mijn directe collega’s. 

SuzyQFive schreef op 24-04-2025 om 14:30:

Bezuinigingen en dan zodanig dat al het sterke waar onze school bekend om staat wegbezuinigd is… Ik ‘werk’ als enige in mijn functie niet voor het expertisebureau maar voor de school zelf dus heb gelukkig geen ontslagrondes maar wel veel van mijn directe collega’s.

Ik vind dit echt droevig om te lezen. Het onderwijs staat al wankel en wordt nu nog meer uitgekleed. De jeugd is de toekomst

Ik geloof dat ik het principe van "staken" niet helemaal door heb. Ik ben anderhalf uur bij een protest tegen afbraak van het onderwijs geweest en het gevolg was dat ik anderhalf uur later thuis was dan normaal. Je kan dus niet zeggen dat ik heb gestaakt....

Jaren geleden… Op verzoek van mijn manager een aantal cadeaubonnen gehaald (Douglas) die uitgereikt zouden worden aan de partners van de leden van ons managementteam tijdens een gezamenlijk etentje.
Ik heb dat bedrag voorgeschoten en later een declaratie ingediend.
Kwam een hotemetoot van Finance bij mij navragen wie die cadeaubonnen precies ontvangen had en ging hij bekijken of dat geen ‘loon in natura’ betrof omdat partners van medewerkers die ontvangen hadden.
Ik moest dus op goedkeuring wachten of ik mijn declaratie überhaupt wel betaald zou krijgen.
Ik heb hem nog net niet aan zijn oor bij de directeur naar binnen gesleept en geeist dat ik die declaratie (bijna 500 euro) nú betaald wilde zien. Waar dat geld uiteindelijk vandaan moest komen en met welke verantwoording was toch écht niet mijn probleem.
Ik heb de deur achter me dicht getrokken en het de beide heren lekker laten uitzoeken.
Einde van de dag was mijn declaratie goedgekeurd.
Stelletje….. 

Ik had een leerzaam uitje voor een kleine groep studenten georganiseerd en ik zou nog een nieuwe code krijgen waarop ik het schrijven kon. Toen het uitje al achter de rug was, had ik de code nog niet. Kon ook niet, want wat bleek, in tegenstelling tot wat men mij had laten weten, zulke uitjes konden pas volgend studiejaar geboekt worden als onderwijskosten. Maar, ze zouden kijken of daar een mouw aan te passen was. Ik heb er diverse malen achterheen gemaild, maar zulke rekeningen moet je binnen een bepaalde tijd op de code schrijven, als je te laat bent, krijg je het niet meer vergoed. Eind van het liedje, ik heb het niet vergoed gekregen.... Gelukkig was het een kleine groep en vielen de kosten mee

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.