Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Joszy
28-10-2025 om 16:49
noas_1993 schreef op 28-10-2025 om 14:23:
[..]
Ik dacht dat ik hier nog meer over had geplaatst, maar ik kan het niet meer vinden.
Voor de dag die ik hier benoem zijn er 4 verschillende workshops die gegeven worden, fijn als je je daar van tevoren op kunt inschrijven toch?
Wat hebben ze nou bedacht? ze gaan een grote hoeveelheid dingen van iets kopen (pennen of sleutelhangers) is het 1 op, betekend het automatisch dat je naar de andere workshop moet.
Dat gaat natuurlijk niks worden hé op de dag zelf..
En ja, er zat een secretaresse bij die zich er ook mee heeft ''bemoeid'' en tips heeft gegeven, maar dat werd allemaal fijntjes weggewuifd.
Tja dit kan op de dag zelf wat rommelig worden. Maar vooraf aanmelden wordt vooraf een rommeltje. Mensen die zich niet aanmelden, die zich toch bedenken etc. En ik denk niet dat de directeur dat gaat oplossen. Ik zou liever een half uurtje chaos hebben op die dag dan allerlei mensen achter de vodden moeten zitten om zich aan te melden etc
noas_1993
28-10-2025 om 17:29
Joszy schreef op 28-10-2025 om 16:49:
[..]
Tja dit kan op de dag zelf wat rommelig worden. Maar vooraf aanmelden wordt vooraf een rommeltje. Mensen die zich niet aanmelden, die zich toch bedenken etc. En ik denk niet dat de directeur dat gaat oplossen. Ik zou liever een half uurtje chaos hebben op die dag dan allerlei mensen achter de vodden moeten zitten om zich aan te melden etc
Ik zie het probleem niet. Gekozen = gekozen en punt uit.
We zijn met 100 a 150 man, ik heb dus totaal geen zin om te gaan staan dringen
Weet je, ik wordt hier toch al gezien als de zeikerd; maar misschien ga ik gewoon wel niet..
Er is maar 1 onderwerp wat me boeit en ik heb geen zin om 3.5 uur naar sprekers te moeten luisteren.
En om nog even antwoord te geven op BelleBelle
Bellebelle schreef op 28-10-2025 om 15:01:
Ik snap niet wat je bedoelt @noas. Moeten mensen naar een andere workshop als de ene vol is? Dat lijkt mij logisch.
Ja, dat doen ze omdat ze het evenredig willen verdelen.
Wat een onzin, ik vind dat je mensen moet laten kiezen wat ze echt interessant vinden.
Dat maakt zo'n dag tenminste een beetje leuk
Heel jammer als workshop 1 dan maar 10 man heeft
Moosey
28-10-2025 om 18:19
Lekker praktisch ook, als je iedereen ongelimiteerd laat kiezen moet je ook zorgen dat elke workshopruimte 150 man kan accomoderen. Lijkt mij zonde van de moeite en stoeleninhuur etc (of je moet toevallig in een bedrijf werken waar dat allemaal voorhanden is)
ToetieToover
28-10-2025 om 19:06
Joh ik zou me niets aantrekken van zo’n limiet en desnoods een stoel bij de workshop van mijn keuze slepen en erbij gaan zitten. Maar ik ben notoir ongehoorzaam bij regels die ik in twijfel trek
vast tot ergernis van anderen.
Schoondochter
28-10-2025 om 19:43
ToetieToover schreef op 28-10-2025 om 19:06:
Joh ik zou me niets aantrekken van zo’n limiet en desnoods een stoel bij de workshop van mijn keuze slepen en erbij gaan zitten. Maar ik ben notoir ongehoorzaam bij regels die ik in twijfel trek
vast tot ergernis van anderen.
Mijn juristenhart huilt een beetje
En juicht tegelijk, na alle ervaringen van gedupeerden van de toeslagenaffaire die ik heb aangehoord.
MMcGonagall
28-10-2025 om 22:03
Bij ons moet je altijd vooraf aanmelden en meestal middelt het zich vanzelf uit. De organisatie kan vooraf wel inschatten waar de meeste belangstelling voor is en die groep krijgt dan de grootste zaal. Voor enkele notoire niet-aanmelders of wispelturige types is altijd wel plek.
Anna76
29-10-2025 om 09:00
Ik vind het ook maar omslachtig hoor. Maak gewoon een inschrijflijst in Excel ofzo, deel deze en mensen schrijven zich zelf in, max zoveel plaatsen per workshop, vol is vol. En als je je niet inschrijft kijk je op de dag zelf maar waar nog plek is, daar hoef je ook niet achteraan te jagen.
Meesje
29-10-2025 om 09:10
Ik erger mij aan de term 'parttime dag'. En ik kan het niet goed uitleggen. Het voelt ergens alsof mijn vrije dinsdag minder vrij is dan mijn vrije zaterdag. En ik begrijp dat ook nog wel. Want het bedrijf draait gewoon door op dinsdag en niet op zaterdag en zondag. Dus er zijn wel eens werkdingen op de dinsdag. Maar voor mij is dat dan: helaas, dan heb ik vrij. En een reactie als: ja, het is je parttime dag. Klinkt dan alsof ik eigenlijk niet echt vrij heb. Ik heb 2 jonge kinderen, dus ik kan niet zomaar komen. En ik wil niet iedere week de vraag of ik deze dinsdag erbij ben, of ik volgende dinsdag wel kan, dat ik me wel echt iedere keer moet afmelden, dat even via teams toch moet kunnen enz. Nee, ik heb vrij en ik wens niet met zelfs een klein stuk van mijn brein bij mijn werk te zijn. Ik ben dinsdag met mijn kinderen en die krijgen mijn volle aandacht. Dus ik heb geen parttime dag, IK HEB VRIJ! Zo
noas_1993
29-10-2025 om 09:22
Anna76 schreef op 29-10-2025 om 09:00:
Ik vind het ook maar omslachtig hoor. Maak gewoon een inschrijflijst in Excel ofzo, deel deze en mensen schrijven zich zelf in, max zoveel plaatsen per workshop, vol is vol. En als je je niet inschrijft kijk je op de dag zelf maar waar nog plek is, daar hoef je ook niet achteraan te jagen.
Het zijn notabene 2 teammanegers die dit domme plan bedacht hebben
Peaches
29-10-2025 om 10:02
Meesje schreef op 29-10-2025 om 09:10:
Ik erger mij aan de term 'parttime dag'. En ik kan het niet goed uitleggen. Het voelt ergens alsof mijn vrije dinsdag minder vrij is dan mijn vrije zaterdag. En ik begrijp dat ook nog wel. Want het bedrijf draait gewoon door op dinsdag en niet op zaterdag en zondag. Dus er zijn wel eens werkdingen op de dinsdag. Maar voor mij is dat dan: helaas, dan heb ik vrij. En een reactie als: ja, het is je parttime dag. Klinkt dan alsof ik eigenlijk niet echt vrij heb. Ik heb 2 jonge kinderen, dus ik kan niet zomaar komen. En ik wil niet iedere week de vraag of ik deze dinsdag erbij ben, of ik volgende dinsdag wel kan, dat ik me wel echt iedere keer moet afmelden, dat even via teams toch moet kunnen enz. Nee, ik heb vrij en ik wens niet met zelfs een klein stuk van mijn brein bij mijn werk te zijn. Ik ben dinsdag met mijn kinderen en die krijgen mijn volle aandacht. Dus ik heb geen parttime dag, IK HEB VRIJ! Zo
Hier noemen ze/we dat ook parttimedag, maar als je dat wilt is die net zo heilig als een weekenddag. Dus aan het woord ligt het niet, denk ik. Wel irritant zeg, als ze maar blijven vragen.
Schoondochter
29-10-2025 om 10:04
Meesje schreef op 29-10-2025 om 09:10:
Helpt het misschien als je niet zegt dat je vrij hebt/bent, maar dat je niet werkt op dinsdag? Dat is misschien wat definitiever. Een vrije dag kan verplaatst worden of af en toe zijn. 'dan werk ik niet' klinkt minder verplaatsbaar.
Peaches
29-10-2025 om 10:04
Anna76 schreef op 29-10-2025 om 09:00:
En dan komen allerlei mensen die zich hebben ingeschreven toch niet opdagen, dat heb je altijd. Waardoor die ene populaire workshop toch nog plek heeft. Dus kan Piet nog even wisselen? Oh, Klaas dan ook? Zijn er dan nog genoeg plekken?
Etc etc etc. Ik snap best dat ze het simpel willen houden.
noas_1993
29-10-2025 om 10:11
Peaches schreef op 29-10-2025 om 10:04:
[..]
En dan komen allerlei mensen die zich hebben ingeschreven toch niet opdagen, dat heb je altijd. Waardoor die ene populaire workshop toch nog plek heeft. Dus kan Piet nog even wisselen? Oh, Klaas dan ook? Zijn er dan nog genoeg plekken?
Etc etc etc. Ik snap best dat ze het simpel willen houden.
Je vergeet even dat deze dag verplicht is. Dus degene die zich opgeven komen ook gewoon. Ziekte of andere omstandigheden hou je altijd. Zie jij je al dringen tussen ruim 100 man? Dringen om snel die pen of Sleutelhanger te pakken als toegangsbewijs, mij niet gezien hoor!
Meesje
29-10-2025 om 10:15
Schoondochter schreef op 29-10-2025 om 10:04:
[..]
Helpt het misschien als je niet zegt dat je vrij hebt/bent, maar dat je niet werkt op dinsdag? Dat is misschien wat definitiever. Een vrije dag kan verplaatst worden of af en toe zijn. 'dan werk ik niet' klinkt minder verplaatsbaar.
Nee, dat helpt niet. Het ligt niet aan vrij hebben of niet werken, maar aan 'parttime dag'. Ze hebben ook wel eens gezegd dat aan een parttime dag geen recht is oid. Dat we in principe 40 uren 'open' zijn en een parttime dag gegund wordt ofzo. Maar het is niet zo dat ik wel fulltime betaalt krijg.
Schoondochter
29-10-2025 om 10:20
Meesje schreef op 29-10-2025 om 10:15:
[..]
Nee, dat helpt niet. Het ligt niet aan vrij hebben of niet werken, maar aan 'parttime dag'. Ze hebben ook wel eens gezegd dat aan een parttime dag geen recht is oid. Dat we in principe 40 uren 'open' zijn en een parttime dag gegund wordt ofzo. Maar het is niet zo dat ik wel fulltime betaalt krijg.
Aah dus het bedrijf behandelt het ook niet als een niet-werkdag. Dan is niet zozeer de term het probleem, maar de gedachte erachter denk ik. Er zijn genoeg werkplekken waar niet van je verwacht wordt dat je je werkdag aanpast, maar waar gewoon geaccepteerd wordt dat je op deze dagen wel werkt en op die niet.
Het lijkt me heel irritant dat ze jouw (prive)tijd niet respecteren!