Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Roos57
09-10-2025 om 09:21
Peaches schreef op 08-10-2025 om 23:02:
Niet werken is natuurlijk wel het veiligste
😂
noas_1993
14-10-2025 om 09:42
Ons afdelingshoofd heeft weer iets leuks bedacht hoor..
Ze wilt elke maand met 1 teammanager + 6 medewerkers gaan zitten om te bespreken wat er goed gaat, wat kan beter en weet ik veel wat. Dit is dan een lunchmeeting van 1.5 uur.
Nu is 1 keer per maand opzich niet veel, maar wel lang!
Je moet natuurlijk ook maar hopen dat men wat met de uitkomsten doet.
Er wordt sws te veel en te lang vergaderd
Broadway
14-10-2025 om 09:55
noas_1993 schreef op 14-10-2025 om 09:42:
Ze wilt elke maand met 1 teammanager + 6 medewerkers gaan zitten om te bespreken wat er goed gaat, wat kan beter en weet ik veel wat. Dit is dan een lunchmeeting van 1.5 uur.
Hé Noas,
Wat vind jij leuk aan je werk? Volgens mij baal jij vooral en dat lijkt me zo vervelend om de hele dag in te zitten?
Schemerlampje
14-10-2025 om 10:09
noas_1993 schreef op 14-10-2025 om 09:42:
Gezien al je klachten over je werk die je hier spuit, lijkt het me niet verkeerd om eens bij elkaar te gaan zitten.
noas_1993
14-10-2025 om 13:13
Wat een gezeur, weten jullie hoe het topic heet?
Logisch dat je dan alleen maar ''gezeik'' van in dit geval mij tegen komt.
Spreekuurtje
14-10-2025 om 13:20
Ik was vanochtend met een collega in gesprek en die vertelde dat ze in haar persoonlijk jaarplan heeft gezet dat ze vind dat er zo weinig (informele) momenten vanuit werk georganiseerd wordt om elkaar te leren kennen, ik weet niet meer hoe ze het zei.
Ik heb hier in mijzelf toch even om gegierd, toon zelf het initiatief eens, stap op iemand af!
In hoeverre is een werkgever hier verantwoordelijk voor?
Ginevra
14-10-2025 om 14:44
Spreekuurtje schreef op 14-10-2025 om 13:20:
In hoeverre is een werkgever hier verantwoordelijk voor?
Bij ons is dit wel iets dat de werkgever een beetje initieert en faciliteert, want er is verder weinig gelegenheid. Wij kunnen bv zelden samen lunchen. Dus is er af en toe een borrel, geplande lunch en dat soort dingen.
Als je elke dag de gelegenheid hebt om samen koffie te drinken en te lunchen lijkt het me ook minder nodig.
DeOnbekende
14-10-2025 om 20:36
noas_1993 schreef op 14-10-2025 om 13:13:
Wat een gezeur, weten jullie hoe het topic heet?
Logisch dat je dan alleen maar ''gezeik'' van in dit geval mij tegen komt.
Niet "in dit geval", jij bent de enige die om de paar dagen weer iets nieuws gevonden heeft om over te zeuren.
Poezie
15-10-2025 om 19:46
DeOnbekende schreef op 14-10-2025 om 20:36:
[..]
Niet "in dit geval", jij bent de enige die om de paar dagen weer iets nieuws gevonden heeft om over te zeuren.
Ga jij nou echt iemand die in een werk ergernis topic haar werk ergernissen deelt op de vingers tikken??
DeOnbekende
16-10-2025 om 00:24
Poezie schreef op 15-10-2025 om 19:46:
[..]
Ga jij nou echt iemand die in een werk ergernis topic haar werk ergernissen deelt op de vingers tikken??
Ik vraag me, net als de posters voor mij, af wat er wel leuk is aan haar werk. Ze heeft vrij veel ergernissen, zeg maar. Ik tik haar verder niet op de vingers, maar het valt nogal op.
Jij probeert mij nu overigens wél op de vingers te tikken, maar ik reageer op een forum op andere forummers. Beetje hetzelfde idee als hetgeen jij nu zo gepikeerd over doet.
Poezie
16-10-2025 om 06:51
DeOnbekende schreef op 16-10-2025 om 00:24:
[..]
Ik vraag me, net als de posters voor mij, af wat er wel leuk is aan haar werk. Ze heeft vrij veel ergernissen, zeg maar. Ik tik haar verder niet op de vingers, maar het valt nogal op.
Jij probeert mij nu overigens wél op de vingers te tikken, maar ik reageer op een forum op andere forummers. Beetje hetzelfde idee als hetgeen jij nu zo gepikeerd over doet.
Noas is niet off-topic, jij bent dat wel en daar wijs ik je op. Zullen we nu weer on-topic en hier onze werkergernissen spuien?
Broadway
16-10-2025 om 08:53
Poezie schreef op 16-10-2025 om 06:51:
[..]
Noas is niet off-topic, jij bent dat wel en daar wijs ik je op. Zullen we nu weer on-topic en hier onze werkergernissen spuien?
waar staat dat ze offtopic is? volgens mij begrijp jij het niet helemaal maar ageer je wel flink?
DeOnbekende
16-10-2025 om 10:27
Poezie schreef op 16-10-2025 om 06:51:
[..]
- knip -
noas_1993
28-10-2025 om 14:23
noas_1993 schreef op 24-07-2025 om 11:33:
Sorry als ik in herhaling val, maar wat ook mijn ergernis is is van de verplichte dagen van het werk!
In november hebben wij zo'n dag voor de hele afdeling met (externe) sprekers
Het is voor mijn functie totaal niet interessant, dus ik denk dat ik ga proberen er onderuit te komen
Ik dacht dat ik hier nog meer over had geplaatst, maar ik kan het niet meer vinden.
Voor de dag die ik hier benoem zijn er 4 verschillende workshops die gegeven worden, fijn als je je daar van tevoren op kunt inschrijven toch?
Wat hebben ze nou bedacht? ze gaan een grote hoeveelheid dingen van iets kopen (pennen of sleutelhangers) is het 1 op, betekend het automatisch dat je naar de andere workshop moet.
Dat gaat natuurlijk niks worden hé op de dag zelf..
En ja, er zat een secretaresse bij die zich er ook mee heeft ''bemoeid'' en tips heeft gegeven, maar dat werd allemaal fijntjes weggewuifd.
Bellebelle
28-10-2025 om 15:01
Ik snap niet wat je bedoelt @noas. Moeten mensen naar een andere workshop als de ene vol is? Dat lijkt mij logisch.
Mijn ergernis: mijn leidinggevende klaagt over een procedure die wij moeten volgen van een ander MT lid. Wij zijn het er niet mee eens, maar nu doet onze leidinggevende het voorkomen alsof wij dat zelf bedacht hebben. MT - leden, communiceer eens met elkaar.