Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Courage
10-07-2025 om 12:19
Poezie schreef op 09-07-2025 om 20:28:
[..]
Bij dit voorbeeld niet maar bij andere gebeurtenissen wel. Leuk dat jij kleurtjes gezellig vindt, maar zou je die ook zonder overleg doorvoeren in een gezamenlijke mailbox of agenda?
Zonder overleg is not done.
(Ik ken inderdaad systemen waarbij de kleurtjes handig zijn, maar dan moet wel iedereen/meerderheid dat prettig vinden).
Courage
10-07-2025 om 12:24
Ik heb een plaatje Poezie. Heel vervelend!
Ik heb ooit meegemaakt dat er afscheid was genomen van iemand die tijdelijk gedetacheerd was. Die vond het nodig om in haar afscheidsmail nog even te moeten laten weten wat we allemaal beter konden doen en hoe het éígenlijk moest. Daar is nog lang over gesproken 🤭.
noas_1993
14-07-2025 om 08:54
Ik voel me echt een zeikerd, maar goed.
Er is een secretaresse van een andere afdeling die weggaat en ik heb aangeboden wat dingen over te nemen. Af en toe eens iets bestellen voor deze en gene is zo gebeurt, maar het agendabeheer komt er natuurlijk ook bij kijken.
Ze weten ook nog niet hoe ze het na de zomer in gaan richten omdat er waarschijnlijk een fusie tussen 2 afdelingen aan zit te komen.
Ik heb eigenlijk nu al spijt, continu werken voor 1 afdeling is veel fijner
Meesje
14-07-2025 om 09:43
noas_1993 schreef op 14-07-2025 om 08:54:
Ik voel me echt een zeikerd, maar goed.
Er is een secretaresse van een andere afdeling die weggaat en ik heb aangeboden wat dingen over te nemen. Af en toe eens iets bestellen voor deze en gene is zo gebeurt, maar het agendabeheer komt er natuurlijk ook bij kijken.
Ze weten ook nog niet hoe ze het na de zomer in gaan richten omdat er waarschijnlijk een fusie tussen 2 afdelingen aan zit te komen.
Ik heb eigenlijk nu al spijt, continu werken voor 1 afdeling is veel fijner
Ik snap je vaak niet, maar deze snap ik wel. Heel onrustig is dat als dingen door elkaar lopen. Je zou wel kunnen aangeven dat je dit tot bijv september zo kunt doen, maar dat er uiterlijk dan een meer duurzame oplossing moet zijn.
noas_1993
14-07-2025 om 12:00
Meesje schreef op 14-07-2025 om 09:43:
[..]
Ik snap je vaak niet, maar deze snap ik wel. Heel onrustig is dat als dingen door elkaar lopen. Je zou wel kunnen aangeven dat je dit tot bijv september zo kunt doen, maar dat er uiterlijk dan een meer duurzame oplossing moet zijn.
Ik heb vanochtend gelijk gepolst en ze gaan ergens na de zomervakantie kijken hoe ze het gat van vertrekkende collega in gaan gieten, er is formatie dus dat is al heel wat.
Op het moment dat ik zei wat taken over te willen nemen waren ze ook al met een interne kandidaat in gesprek, dus als die er ook bij zou komen zou dat al veel schelen
Vanochtend kwam er nog een taak naar boven; wie gaat de nieuwsbrief nu maken.
Het liefst willen ze dat in mijn schoenen schuiven
Neweve
14-07-2025 om 12:18
noas_1993 schreef op 14-07-2025 om 12:00:
[..]
Ik heb vanochtend gelijk gepolst en ze gaan ergens na de zomervakantie kijken hoe ze het gat van vertrekkende collega in gaan gieten, er is formatie dus dat is al heel wat.
Op het moment dat ik zei wat taken over te willen nemen waren ze ook al met een interne kandidaat in gesprek, dus als die er ook bij zou komen zou dat al veel schelen
Vanochtend kwam er nog een taak naar boven; wie gaat de nieuwsbrief nu maken.
Het liefst willen ze dat in mijn schoenen schuiven
Let wel op: na de zomer kijken is een vacature eind september/begin oktober. Dan sollicitatie procedure, dan opzegtermijn dus met wat geluk begint iemand in november maar januari is waarschijnlijk realistischer.
Als jij dit niet tot die tijd ziet zitten zou ik dat optijd aangeven. Je kan bijvoorbeeld benoemen dat het tot september kan want na de zomer is het drukker dus heb je de tijd nodig voor je eigen afdeling.
noas_1993
24-07-2025 om 11:33
Sorry als ik in herhaling val, maar wat ook mijn ergernis is is van de verplichte dagen van het werk!
In november hebben wij zo'n dag voor de hele afdeling met (externe) sprekers
Het is voor mijn functie totaal niet interessant, dus ik denk dat ik ga proberen er onderuit te komen
Ysenda
24-07-2025 om 11:49
noas_1993 schreef op 24-07-2025 om 11:33:
Sorry als ik in herhaling val, maar wat ook mijn ergernis is is van de verplichte dagen van het werk!
In november hebben wij zo'n dag voor de hele afdeling met (externe) sprekers
Het is voor mijn functie totaal niet interessant, dus ik denk dat ik ga proberen er onderuit te komen
sarcasme aan:
Maar het is belangrijk voor het team gevoel en je netwerk om daarbij aanwezig te zijn.
sarcasme uit.
Neweve
24-07-2025 om 13:58
Ik ben al de hele dag bezig met lijstjes invullen, maar weinig inhoudelijk werk. Want de projectleiders willen allemaal iets inventariseren.
Rozi
04-08-2025 om 10:37
Wij moeten 50% op kantoor aanwezig zijn. Reistijd is 1 uur heen en 1 uur terug op die dagen voor mij en een paar collega’s die ook in dezelfde regio wonen. Een collega heeft geen rijbewijs en geen auto en carpoolt dus vaak met anderen. Er is overigens ook OV maar dat vindt collega dan weer duur. (Geen idee of en hoeveel ze die collega’s betaalt hoor overigens).
Maar nu zijn die dus toevallig op vakantie en vraagt collega aan mij om mee te rijden. Ik wil dat liever niet, rijd graag alleen en ben dan ook flexibeler. Voel me nu wel de trut..
Ysenda
04-08-2025 om 10:43
Rozi schreef op 04-08-2025 om 10:37:
Wij moeten 50% op kantoor aanwezig zijn. Reistijd is 1 uur heen en 1 uur terug op die dagen voor mij en een paar collega’s die ook in dezelfde regio wonen. Een collega heeft geen rijbewijs en geen auto en carpoolt dus vaak met anderen. Er is overigens ook OV maar dat vindt collega dan weer duur. (Geen idee of en hoeveel ze die collega’s betaalt hoor overigens).
Maar nu zijn die dus toevallig op vakantie en vraagt collega aan mij om mee te rijden. Ik wil dat liever niet, rijd graag alleen en ben dan ook flexibeler. Voel me nu wel de trut..
krijgt ze dan geen ov-kaart van het werk? Dat is bij ons standaard, zelfs als je op minder dan 1km rijdt.
Heb jij toevallig niet een tandartsafspraak waardoor je later weggaat?
JtM
04-08-2025 om 11:15
Collega maakt nog steeds dezelfde fouten als ze op het begin maakte. Deze dingen zou ze nu toch ondertussen wel moeten weten... Pff.
Schoondochter
04-08-2025 om 11:51
'nee, ik heb helaas een andere afspraak waar ik direct naartoe door moet'
Dat die afspraak met je eigen karaoke set in de auto is hoeft collega niet te weten.
SuzyQFive
04-08-2025 om 12:08
Je hoeft geen reden te geven toch?
Gewoon “nee, komt niet uit”.
DeOnbekende
04-08-2025 om 12:37
Oh nee hoor, zou ik ook geen zin in hebben. Eigen keus om geen rijbewijs te hebben.