Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Miepjecody
06-10-2025 om 18:56
Ysenda schreef op 06-10-2025 om 16:35:
[..]
Het probleem is dat get lange antwoord niet prima is.
Dat je continu moet na denken wat willen ze nu van me, een lang of een kort antwoord?
Ze willen niets, ze stellen gewoon een vraag en elk antwoord is goed
Peaches
06-10-2025 om 19:15
Miepjecody schreef op 06-10-2025 om 18:56:
[..]
Ze willen niets, ze stellen gewoon een vraag en elk antwoord is goed
Nou, dat is ook weer niet helemaal waar. 'Verschrikkelijk' is geen goed antwoord op de vraag hoe je weekend was. 'Ja, lekker trio gedaan met een prachtige vrouw' ook niet.
Even er vanuit gaande dat het mensen zijn die niet dichtbij je staan, die dit aan je vragen.
Grindelwald
06-10-2025 om 19:18
Ha ha je zou het eigenlijk eens moeten zeggen. Ben benieuwd naar hun gezicht 🤣
Ginevra
06-10-2025 om 20:40
Ysenda schreef op 06-10-2025 om 16:35:
[..]
Het probleem is dat get lange antwoord niet prima is.
Dat je continu moet na denken wat willen ze nu van me, een lang of een kort antwoord?
Ja, en dat is jammer en ongetwijfeld een van de vele hobbels waar je tegenaan loopt als je anders bedraad bent dan de rest van de wereld. Maar dat is niet het probleem van de rest van de wereld.
Een heleboel mensen hebben op een of andere manier een euvel waar ze mee moeten leren leven. Ikzelf ook. Het is fijn als de rest van de mensen daar een beetje rekening mee wil houden vooral als de gevolgen ernstig kunnen zijn. Maar de rest van de wereld gaat zich niet voegen rondom alles wat voor jou ongemakkelijk is.
MMcGonagall
08-10-2025 om 18:43
Ik ben echt een beetje treurig op het moment. Wij moesten over van Windows 10 (of whatever) naar een virtuele werkplek. Daarover kreeg je nul uitleg. We hebben een nieuwe laptop gekregen. Die moesten we zelf installeren met een handleiding van 28 pagina’s. Daar viel wel uit te komen, maar nu zit ik dus met een laptop waar ik niets op kan vinden. Je moet via zes omwegen naar het netwerk maar dat heb ik nog niet gevonden omdat de instructies komen in 38 filmpjes, waar ik echt geen tijd voor heb om die allemaal te kijken. Dan moet je kennelijk zelf aantekeningen te maken van de dingen die je moet onthouden.
Ik voel me echt een boomer maar gelukkig hebben zelfs de meest deskundige jonge IT-hobbyisten er problemen mee. Jammer dat ik ook zo ontzettend veel werk heb en deze week al 8 uur heb geboekt op IT-ellende (en het is pas woensdag hè).
Ik ga er niet voor overwerken. Ze bekijken het maar met hun lekker doordachte ideetjes.
Peaches
08-10-2025 om 18:45
Aaah uitleg in filmpjes, dat vind ik ook zó irritant. Schrijf het gewoon even op, dan weet ik het in een halve minuut. Maar nee, er komt een filmpje met even voorstellen, intro, situatiebeschrijving. Tien minuten later weet ik eindelijk waar ik nou op moet klikken.
Auwereel
08-10-2025 om 18:58
Peaches schreef op 08-10-2025 om 18:45:
Aaah uitleg in filmpjes, dat vind ik ook zó irritant. Schrijf het gewoon even op, dan weet ik het in een halve minuut. Maar nee, er komt een filmpje met even voorstellen, intro, situatiebeschrijving. Tien minuten later weet ik eindelijk waar ik nou op moet klikken.
Kan ik even 10 hartjes hiervoor geven? En dan blijkt dat net het punt waar je een vraag over hebt, heel snel wordt afgeraffeld, zodat je dat stukje filmpje tig keer moet herhalen...
Poezie
08-10-2025 om 18:59
Auwereel schreef op 08-10-2025 om 18:58:
[..]
Kan ik even 10 hartjes hiervoor geven? En dan blijkt dat net het punt waar je een vraag over hebt, heel snel wordt afgeraffeld, zodat je dat stukje filmpje tig keer moet herhalen...
Of niet de functionaliteit uitgelegd krijgt waar jij nou juist mee moet werken.
MMcGonagall
08-10-2025 om 19:25
Peaches schreef op 08-10-2025 om 18:45:
Ja precies! Een geschreven handleiding scroll ik even door naar de relevante passages maar die filmpjes zijn stapsgewijs in een voor hun logische volgorde. Ik mis dan aan het begin een samenvatting van waar we nou eigenlijk heen willen. Sowieso heb ik nog nergens gelezen waarom we nou precies op deze manier moeten gaan werken. Ja, het is veiliger. In plaats van een keer inloggen en alles kunnen, moet je straks voor iedere applicatie apart inloggen, en steeds met een andere authenticator, pincode of wachtwoord.
Neweve
08-10-2025 om 21:05
MMcGonagall schreef op 08-10-2025 om 19:25:
[..]
Ja precies! Een geschreven handleiding scroll ik even door naar de relevante passages maar die filmpjes zijn stapsgewijs in een voor hun logische volgorde. Ik mis dan aan het begin een samenvatting van waar we nou eigenlijk heen willen. Sowieso heb ik nog nergens gelezen waarom we nou precies op deze manier moeten gaan werken. Ja, het is veiliger. In plaats van een keer inloggen en alles kunnen, moet je straks voor iedere applicatie apart inloggen, en steeds met een andere authenticator, pincode of wachtwoord.
Wij gaan over naar een nieuw systeem. Het waarom van bepaalde keuzes is geschrapt uit de training want anders zou het te lang duren... Ik heb stiekem soms het waarom toch op de slide/in de notulen gezet, dan kan men het achteraf nog nalezen. Hopelijk in plaats van mopperen over bepaalde keuzes.
Rockstar
08-10-2025 om 21:10
MMcGonagall schreef op 08-10-2025 om 19:25:
[..]
Daarom dus. Dit soort dingen worden meestal van buitenaf (o.a. overheid) opgelegd.
MMcGonagall
08-10-2025 om 21:38
Rockstar schreef op 08-10-2025 om 21:10:
[..]
Daarom dus. Dit soort dingen worden meestal van buitenaf (o.a. overheid) opgelegd.
Heel veilig. We kunnen alleen niet meer werken.
Broadway
09-10-2025 om 08:22
MMcGonagall schreef op 08-10-2025 om 18:43:
Ik ga er niet voor overwerken. Ze bekijken het maar met hun lekker doordachte ideetjes.
dat snap ik! hier is maar één vraag de goede: beste leidinggevende, wil je dat ik dit ga doen waardoor x, y en z niet/later gedaan worden of hoe zie je dit?
Broadway
09-10-2025 om 08:23
Auwereel schreef op 08-10-2025 om 18:58:
[..]
of die ene k*tknop zit er niet terwijl je daarmee door kan naar stap 138 t/m 569