Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

DeOnbekende schreef op 02-07-2025 om 07:04:

[..]

Fijn dat je dat toch gewoon doet. Ik vind het best kwalijk dat mensen een week douchen moeten overslaan omdat het een keertje heel heet is

Dat vind ik dus ook. Maar de meeste collega's zeggen je moet om jezelf denken. Als ik dan zeg doe ik ook ( pas tempo iets aan, ga erna even wat extra drinken ) kijken ze me aan met een blik van: Nee, dat doe je niet. Je zorgt pas goed voor jezelf als je het protocol volgt en het douchen weigert. Tsja . Ik denk dan én én is ook mogelijk. Ik zorg voor mijn bewoners.  Dat is mijn werk tenslotte.  Overigens zijn er bij ons ook bewoners die 3 keer per week douchen hoor. Of een enkeling ( jonger) zelfs elke dag. De echte oudjes vinden het te vermoeiend en vinden een keer per week wel genoeg. 

Een leidinggevende wilde per sé bij een bijeenkomst zijn. Ik had de uitnodiging geheel onopzettelijk niet naar hem gestuurd. Hij vond het nodig om me in een 'reply to all' mail daarop te wijzen. Ik heb hem daar op aangesproken. 
Gisteren vond de bijeenkomst plaats. Hij was nog geen 3 minuten binnen of banjerde weer boos naar buiten omdat de uitkomst die daar werd gepresenteerd hem niet zinde. Ik vond het echt zulk kleuter gedrag. Ga lekker thuis de kleuter uithangen en niet op je werk.

JtM

JtM

02-07-2025 om 13:10

Ik werk niet op woensdag maar sta wel standby voor mijn collega. Helaas op iedere vraag die ze me stelt doet ze het tegenovergestelde  kan hier heel slecht tegen. Ga het er morgen maar weer eens over hebben.

Een uitzendkracht die de dienst denkt uit te mogen maken omdat ze aan een universiteit gestudeerd heeft

En sneeuwvlokjes gedrag vertoont als je haar erop aanspreekt. 

Poezie schreef op 09-07-2025 om 14:13:

Een uitzendkracht die de dienst denkt uit te mogen maken omdat ze aan een universiteit gestudeerd heeft

En sneeuwvlokjes gedrag vertoont als je haar erop aanspreekt.

Haha. Nog jong zeker?

Peaches schreef op 09-07-2025 om 15:40:

[..]

Haha. Nog jong zeker?

Ja klopt Verder een heel leuk en gezellig meisje hoor maar dit gedrag vind ik vreselijk. 

Oh, doe 'ns een voorbeeld Poezie. De ramptoerist in mij is behoeftig.

Niet perse werk maar medewerkers van andere organisaties die niet snappen want mn werk inhoudt en tegen cliënten zeggen dat ze wel 'even met mij gaan overleggen want zo gaat het niet langer!!' Ga weg joh. Overleggen altijd graag maar deze manier is zo vermoeiend. Of boze mensen aan de telefoon en dan vraag ik naar de verwachtingen die ze van mij/mijn instelling hebben en dan denk ik ja, snap dat je boos bent als je dat verwacht want zo werkt het niet. 

Courage schreef op 09-07-2025 om 18:24:

Oh, doe 'ns een voorbeeld Poezie. De ramptoerist in mij is behoeftig.

Ok, 1tje dan: zij had allemaal kleurtjes aan onze gezamenlijke mailbox en agenda toegevoegd zonder met mij te overleggen. Toen ik bij haar aangaf dat ik dat niet wilde (omdat dat voor mij vertroebeld) wilde ze een hele discussie met mij aangaan "want dat was veel handiger". Nee schat, voor mij is dat niet handiger en ik moet ermee door! (En dan gaat ze lopen mokken)

Poezie schreef op 09-07-2025 om 19:03:

[..]

Ok, 1tje dan: zij had allemaal kleurtjes aan onze gezamenlijke mailbox en agenda toegevoegd zonder met mij te overleggen. Toen ik bij haar aangaf dat ik dat niet wilde (omdat dat voor mij vertroebeld) wilde ze een hele discussie met mij aangaan "want dat was veel handiger". Nee schat, voor mij is dat niet handiger en ik moet ermee door! (En dan gaat ze lopen mokken)

En zegt ze dan ‘je moet naar mij luisteren want ik heb een master?’

(Ik ben ook altijd degene die kleurtjes aanbrengt, die in mijn eigen agenda pas ik regelmatig aan. Gezellig.)

MMcGonagall schreef op 09-07-2025 om 20:12:

[..]

En zegt ze dan ‘je moet naar mij luisteren want ik heb een master?’

(Ik ben ook altijd degene die kleurtjes aanbrengt, die in mijn eigen agenda pas ik regelmatig aan. Gezellig.)

Bij dit voorbeeld niet maar bij andere gebeurtenissen wel. Leuk dat jij kleurtjes gezellig vindt, maar zou je die ook zonder overleg doorvoeren in een gezamenlijke mailbox of agenda?

En straks komt zij hier mopperen dat de oude garde op het werk nooit naar haar input luistert 'want ze komt net kijken'. Staan niet open voor ideeën die in haar ogen het efficiënter maken voor iedereen, want ze doen het toch altijd al zo 

Maar als ze echt letterlijk zou zeggen 'want ik heb een master' zou ik daar ook zwaar allergisch voor zijn. 

Ik ken echt geen enkele gezamenlijke mailbox of agenda zónder kleurtjes overigens. Hoe houd je dan overzicht? 

CharlieB schreef op 09-07-2025 om 20:50:

En straks komt zij hier mopperen dat de oude garde op het werk nooit naar haar input luistert 'want ze komt net kijken'. Staan niet open voor ideeën die in haar ogen het efficiënter maken voor iedereen, want ze doen het toch altijd al zo

Maar als ze echt letterlijk zou zeggen 'want ik heb een master' zou ik daar ook zwaar allergisch voor zijn.

Ik ken echt geen enkele gezamenlijke mailbox of agenda zónder kleurtjes overigens. Hoe houd je dan overzicht?

Wij werken wel met kleurtjes maar je hoeft niet voor alles een apart kleurtje aan te maken. Daar krijg ik hoofdpijn van en vind ik onoverzichtelijk. Daarnaast werk ik graag met mapjes voor de lopende zaken, dat vertroebeld de inbox niet. 

Ik denk niet dat ze dienst uit wilde maken, maar dat het haar gewoon een handig idee leek waar ze collega's blij mee zou maken. Ze rekende er waarschijnlijk niet op dat er iemand hoofdpijn zou krijgen van wat kleurcategoriën in Outlook. Of dat die haar dan zou zien als "die nieuwe uitzendkracht met een master die het allemaal beter weet".

DeOnbekende schreef op 10-07-2025 om 00:51:

Ik denk niet dat ze dienst uit wilde maken, maar dat het haar gewoon een handig idee leek waar ze collega's blij mee zou maken. Ze rekende er waarschijnlijk niet op dat er iemand hoofdpijn zou krijgen van wat kleurcategoriën in Outlook. Of dat die haar dan zou zien als "die nieuwe uitzendkracht met een master die het allemaal beter weet".

Zeker goed bedoeld allemaal! Maar als er daardoor fouten gaan ontstaan (die ik moet herstellen) dan is dat goedbedoelde echt niet fijn en heb je nog veel te leren over samenwerken.

Dat voorbeeld met die kleurtjes gebruikte ik om niet in teveel detail te treden (ivm herkenbaarheid). Die kleurtjes zijn ook zo weer weggehaald. Maar andere acties zijn wel zeer schadelijk geweest. 

Verder heeft ze zelf gerefereerd aan haar opleiding, dus dat is geen verzinsel van mij hoor.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.