Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Courage
29-06-2025 om 18:22
lientje69 schreef op 29-06-2025 om 15:07:
[..]
God ja ga ik morgen en overmorgen ook weer krijgen. Mogen de mensen niet douchen.. vind ik echt belachelijk.
Vanwege personeelstekort of vanwege de warmte?
Courage
01-07-2025 om 10:51
Courage schreef op 29-06-2025 om 18:22:
[..]
Ben hier eigenlijk nog steeds wel benieuwd naar, aangezien één van mijn ouders in een verpleeghuis woont.
noas_1993
01-07-2025 om 12:34
Ik weet dat jullie je weleens afvragen of ik mijn werk leuk vind, maar dat heb ik dan weer bij mijn ene duo-collega
Sinds april heb ik er een 2de collega bij, en omdat zij officieel bij dezelfde afdeling horen vervangen ze elkaar. Ik ben een soort vliegende keep.
Nu moet collega E dus ook 2 vergaderingen notuleren in haar afwezigheid, maar omdat ik al wist dat ze dat niet meer op haar netvlies had heb ik het vorige week al in haar agenda gezet. Dus vanochtend vraag ze: ''wist jij dit? Tja, wie moet het anders doen.. was ook min of meer mijn antwoord
Volgens mij was ze verbolgen over het feit dat ze al langer heeft gevraagd daar bij te mogen zitten maar dat steeds afgewezen werd.
Tja, elkaar vervangen is ook dit soort dingen doen. Daarom irriteert het me zo!
Courage
01-07-2025 om 12:58
noas_1993 schreef op 01-07-2025 om 12:34:
Ik weet dat jullie je weleens afvragen of ik mijn werk leuk vind, maar dat heb ik dan weer bij mijn ene duo-collega
Sinds april heb ik er een 2de collega bij, en omdat zij officieel bij dezelfde afdeling horen vervangen ze elkaar. Ik ben een soort vliegende keep.
Nu moet collega E dus ook 2 vergaderingen notuleren in haar afwezigheid, maar omdat ik al wist dat ze dat niet meer op haar netvlies had heb ik het vorige week al in haar agenda gezet. Dus vanochtend vraag ze: ''wist jij dit? Tja, wie moet het anders doen.. was ook min of meer mijn antwoord
Volgens mij was ze verbolgen over het feit dat ze al langer heeft gevraagd daar bij te mogen zitten maar dat steeds afgewezen werd.
Tja, elkaar vervangen is ook dit soort dingen doen. Daarom irriteert het me zo!
Ik begrijp je niet zo goed.
Jij hebt een duo-collega, en nu is collega E er bij gekomen. Dat is nu ook jouw duo-collega? Of alleen als je eerste duo-collega er niet is?
Waarom heb jij die afspraak in haar agenda gezet? Dat zou jouw duo-collega dan toch moeten regelen omdat ze dit normaal zelf doet maar nu haar taken moet overdragen? Waarom had ze dat niet gedaan dan?
En mijn vraag blijft wel staan aan jou ja
> wat vind je leuk aan je werk?
rooiekater
01-07-2025 om 15:05
Courage schreef op 01-07-2025 om 10:51:
[..]
Ben hier eigenlijk nog steeds wel benieuwd naar, aangezien één van mijn ouders in een verpleeghuis woont.
Waar ik werk word er boven de 26 graden gemeten in de badkamer niet gedochst. Maar op bed gewassen met water en zeep
noas_1993
01-07-2025 om 16:47
Courage schreef op 01-07-2025 om 12:58:
[..]
Ik begrijp je niet zo goed.
Jij hebt een duo-collega, en nu is collega E er bij gekomen. Dat is nu ook jouw duo-collega? Of alleen als je eerste duo-collega er niet is?Waarom heb jij die afspraak in haar agenda gezet? Dat zou jouw duo-collega dan toch moeten regelen omdat ze dit normaal zelf doet maar nu haar taken moet overdragen? Waarom had ze dat niet gedaan dan?
En mijn vraag blijft wel staan aan jou ja
> wat vind je leuk aan je werk?
Ja, het is lastig uitleggen als je er niet bj was. (geen sarcasme!)
Ik werkte al met E samen en L is erbij gekomen
We werken wel met zijn drieën, maar ik hoor officieel bij een andere afdeling. We hebben een gezamenlijke agenda waaruit ik E uitgenodigd heb, dit ook tegen L gezegd en als tip om dit in haar overdrachtsmail te zetten. Dat laatste is ze helaas vergeten.
Maar mijn vermoedens klopte wel, E had er totaal niet meer bij stil gestaan..
Dat zijn dingen die mij inderdaad irriteren, je weet wat er allemaal loopt en wat je dus ook over zou moeten nemen.
Maar goed, het was ook een momentopname hoor. Ik maak me er niet druk om
Courage
01-07-2025 om 17:19
Dus je had E uitgenodigd vanuit jullie gezamenlijke groepsagenda (ik neem aan een gedeelde inbox in Outlook), waardoor die afspraak dus ook in haar persoonlijke werkagenda stond? (had ze 'm geaccepteerd?)
Dan zou ze dus niet eens naar de gezamenlijke agenda hoeven te kijken om het te zien? Want staat ook gewoon in haar eigen, persoonlijke, werkagenda?
Dan vind ik het wel raar dat het haar zo overvalt.
Of werken jullie nauwelijks met persoonlijke agenda's?
Of was het notuleren niet vandaag maar verder in de toekomst en was ze niet 'overvallen' maar gewoon verbaasd?
Ik snap wel weer dat ze de context mist omdat collega het niet in de overdracht had geschreven.
Van wie mocht ze eerder dan niet deelnemen aan die overleggen?
lientje69
01-07-2025 om 19:19
rooiekater schreef op 29-06-2025 om 16:15:
[..]
Welkom in de zorg waar ze maar 1 keer per week kunnen dochen. Dus leg dat de bewoners maar eens uit.
Rustiger aan ja maar door de warmte moet je ook de bewoners extra in de gaten houden extra drinken en ijsjes geven. Zonder extra personeel.
Dat dus. Ik heb de mensen die dat wilden vanmorgen gewoon gedoucht hoor. Wel mijn eigen tempo ietsje omlaag voorzover ik dat kan.
Maar ach, in mijn jeugd ( oma spreekt , heb het nu over 45-50 jaar terug ) hadden we vaker hittegolven en hete dagen in de zomer kan ik me herinneren. Het wordt allemaal zo groot gemaakt tegenwoordig. En overal zijn protocollen en regeltjes voor. Gezond verstand gebruiken gewoon dan komt het wel goed
lientje69
01-07-2025 om 19:20
[..]
Vanwege de warmte
Courage
01-07-2025 om 20:26
Dank je Lientje.
Mijn ouder lijkt er overigens geen last van te hebben. Ik voelde ook 'climat control' (geen airco) in het huis. Het was niet heel erg warm, maar ook niet koud gelukkig zoals je met airco zou hebben. En dan zit ik daar in een mouwloos hempje, en ouder gewoon met lange mouwen en eventueel zelfs nog vestje...
(ik weet het, dat zegt niks)
lientje69
01-07-2025 om 21:30
Courage schreef op 01-07-2025 om 20:26:
Dank je Lientje.
Mijn ouder lijkt er overigens geen last van te hebben. Ik voelde ook 'climat control' (geen airco) in het huis. Het was niet heel erg warm, maar ook niet koud gelukkig zoals je met airco zou hebben. En dan zit ik daar in een mouwloos hempje, en ouder gewoon met lange mouwen en eventueel zelfs nog vestje...
(ik weet het, dat zegt niks)
Ouderen hebben het vaker koud dan warm. Minder goede temperatuurregeling en ze zitten natuurlijk ook veel stil . Wat de doorbloeding ook niet ten goede komt. Ik moest vandaag een bed ( nou ja meerdere) afhalen en die bewoner vroeg om 2!!! dekbedden. En dat met deze warmte. Pffff.
Miepjecody
01-07-2025 om 23:54
[..]
Ik werk in de gehandicaptenzorg en als het buiten 37 is, is het in onze badkamer, waar niets open kan, ver boven de 40 graden. Als ik daar iemand ga douchen bezwijk ik bijna
Koettie
02-07-2025 om 06:27
Zeggen al maanden tegen managment dat we bepaalde manier van werken/rapporteren hebben, zij zeggen dat kan/mag niet. Wij hebben aangegeven dat er drie ketenpartners zijn die het wel zo doen en dat het best gekaderd kan en het eigenlijk nietgoed te doen is zonder. Geen optie, blabla. Hebben ze van de week overleg gehad met betreffende ketenpartners. Kreeg gister terugkoppelen van een van de ketenpartners en ik zei ja geen idee hoe we dat kunnen aanpakken en zij gaf aan maar werd ons vertelt dat jullie dat al doen... Die communicatie is soms bijna expres onduidelijk heb ik het idee.
DeOnbekende
02-07-2025 om 07:04
lientje69 schreef op 01-07-2025 om 19:19:
[..]
Dat dus. Ik heb de mensen die dat wilden vanmorgen gewoon gedoucht hoor. Wel mijn eigen tempo ietsje omlaag voorzover ik dat kan.
Maar ach, in mijn jeugd ( oma spreekt , heb het nu over 45-50 jaar terug ) hadden we vaker hittegolven en hete dagen in de zomer kan ik me herinneren. Het wordt allemaal zo groot gemaakt tegenwoordig. En overal zijn protocollen en regeltjes voor. Gezond verstand gebruiken gewoon dan komt het wel goed
Fijn dat je dat toch gewoon doet. Ik vind het best kwalijk dat mensen een week douchen moeten overslaan omdat het een keertje heel heet is