Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

Marie111 schreef op 23-06-2025 om 14:21:

Ik ben maar een leek natuurlijk, maar misschien heeft ze AD(H)D, maar weet ze dat zelf niet?

Wat zou dat uitmaken voor haar collega's? 

Broadway schreef op 24-06-2025 om 08:07:

[..]

Wat zou dat uitmaken voor haar collega's?

Inderdaad. Want ook iemand met AD(H)D kan leren om structuur aan te brengen in het werk. Al dan niet met hulp. Maar dat is dan wel de eigen verantwoordelijkheid. En die had na al die klachten allang opgepakt moeten worden.

Ik kom even klagen over mijn collega. Ze ziet het niet, alles gaat vluchtig en snel, sommige dingen heeft ze gewoon niet in de vingers. Qua werkzaamheden niet, maar ook niet qua planning. Zo vaak dat ik wat van haar over neem, terwijl ze echt geen volle planning heeft. Geeft dan ook wel aan dat ze met sommige cliënten het lastig heeft, maar alle opbouwende feedback wijst ze af. Gelukkig is het niet heel druk, maar anders zou ze het echt heel lastig hebben.

Evaluna schreef op 27-06-2025 om 21:56:

Ik kom even klagen over mijn collega. Ze ziet het niet, alles gaat vluchtig en snel, sommige dingen heeft ze gewoon niet in de vingers. Qua werkzaamheden niet, maar ook niet qua planning. Zo vaak dat ik wat van haar over neem, terwijl ze echt geen volle planning heeft. Geeft dan ook wel aan dat ze met sommige cliënten het lastig heeft, maar alle opbouwende feedback wijst ze af. Gelukkig is het niet heel druk, maar anders zou ze het echt heel lastig hebben.

Is ze nieuw/onervaren? 

Lastig hoor, ook dat ze niks met feedback doet.. En fijn dat jij de dingen van haar overneemt maar dat zal eigenlijk niet moeten en kan niet altijd! 

Evaluna schreef op 27-06-2025 om 21:56:

Ik heb ook zo’n collega maar het valt haar niet aan te rekenen. Inwerken is bij ons ‘hier is je werk, succes ermee’, dus zij heeft twee maanden in haar eentje zitten tobben en is geen klap verder gekomen. Het is iemand die je gewoon aan de hand moet meenemen, laten zien wat je doet en wat je overwegingen zijn. Niet iedereen gedijt bij zwemmen in het diepe met 1 gammel zwemvleugeltje. Ik heb hier dus nu mijn prio van gemaakt. Als je het niet doet, gaat ze het werk steeds stommer vinden en is op een gegeven moment gewoon vertrokken.

Ze is nog onder de 30, maar ook niet piepjong zeg maar. Komt uit het werkveld, maar net iets anders doelgroep. Ervaring / inzicht... Ze ziet het gewoon niet zo, maakt zich boos over cliënten die er niet voor hun zweetvoeten zitten of ze maakt zich er makkelijk vanaf. Dat is echt wel een stukje inzicht.

Beter inwerken, aan de hand meenemen, dat zal echt van leidinggevende moeten komen. Het is een nieuwe locatie. Voor iedereen is het soms zoeken, maar er is wel gewoon tijd voor het werk wat er te doen is.

Jammer gewoon, maar als je er dan wat van zegt, dan heeft ze weerwoord genoeg. Veel collega's die er tegenaan lopen.

Lastig, Evaluna. Eigenlijk kom je niet verder met haar op deze manier dus.
Maar ook voor de cliënten lijkt me dit niet heel prettig? Of denk je dat zij daar geen last van hebben?

Ik voel me op het moment (al een aantal maanden) niet prettig op het werk. 
Ik lig de hele tijd overhoop met 1 bepaalde collega en zij heeft ook de hele tijd een weerwoord als ik haar aanspreek op dingen. Ondertussen maakt zij collega('s) zwart bij leidinggevende(n).
Nu zijn er 2, waar ik goed mee kon, vertrokken en daar gaan verhalen over rond die echt niet kloppen. 
Het voelt echt zo niet oké en ik merkte gister ook weer dat ik niet op m'n gemak was doordat er zulke kinderachtige dingen gedaan/gezegd werden. 

Hitte protocol gaat in op mijn werk  Maar er mag geen extra personeel bij. 

rooiekater schreef op 29-06-2025 om 15:05:

Hitte protocol gaat in op mijn werk Maar er mag geen extra personeel bij.

God ja ga ik morgen en overmorgen ook weer krijgen. Mogen de mensen niet douchen.. vind ik echt belachelijk. 

lientje69 schreef op 29-06-2025 om 15:07:

[..]

God ja ga ik morgen en overmorgen ook weer krijgen. Mogen de mensen niet douchen.. vind ik echt belachelijk.

Ik heb nog niet gekeken naar het protocol. Alleen de mail die van zn bobo kimt die gewoon lekker achter zn computer stil kan blijven zitten.

rooiekater schreef op 29-06-2025 om 15:55:

[..]

Ik heb nog niet gekeken naar het protocol. Alleen de mail die van zn bobo kimt die gewoon lekker achter zn computer stil kan blijven zitten.

Eerst maar lezen dan!
En ik hoop dat dat lachende poppetje niet over dat protocol gaat. Even niet douchen ga je niet dood van hoor, je hebt ook nog washandjes hé.
Met dit weer moet je juist rustiger aan doen.

noas_1993 schreef op 29-06-2025 om 16:05:

[..]

Eerst maar lezen dan!
En ik hoop dat dat lachende poppetje niet over dat protocol gaat. Even niet douchen ga je niet dood van hoor, je hebt ook nog washandjes hé.
Met dit weer moet je juist rustiger aan doen.

Welkom in de zorg waar ze maar 1 keer per week kunnen dochen. Dus leg dat de bewoners maar eens uit.

Rustiger aan ja maar door de warmte moet je ook de bewoners extra in de gaten houden extra drinken en ijsjes geven. Zonder extra personeel. 

rooiekater schreef op 29-06-2025 om 16:15:

[..]

Welkom in de zorg waar ze maar 1 keer per week kunnen dochen. Dus leg dat de bewoners maar eens uit.

Rustiger aan ja maar door de warmte moet je ook de bewoners extra in de gaten houden extra drinken en ijsjes geven. Zonder extra personeel.

Ik werk in de huishoudelijke thuiszorg en ons hitte protocol zegt niets over ons over rustig aan doen of zo. Wel alles over wat we allemaal voor onze cliënten moeten doen. 
inderdaad drinken geven bouillon maken.  Airco en ventilator aan enz enz. 

Pooh-Bear schreef op 29-06-2025 om 16:22:

[..]

Ik werk in de huishoudelijke thuiszorg en ons hitte protocol zegt niets over ons over rustig aan doen of zo. Wel alles over wat we allemaal voor onze cliënten moeten doen.
inderdaad drinken geven bouillon maken. Airco en ventilator aan enz enz.

Ik werk ook in de huishouding op afdeling maar er staat daar ook niks over in het protocol. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.