Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Koettie
28-02-2025 om 14:45
Ik wil een post hbo doen die heel goed aansluit bij mn functie en daar verdiepingen in brengt. Werk wil wel betalen maar gezondheidtechnisch red ik het niet om ruim een half jaar een dag naast m'n werk dat te volgen. Hoopte dat mn werkgever daar wat in kon betekenen maar helaas. Dus dat wordt hem niet. Geldt ook voor een andere opleiding (hbo verpleegkundige) waarvan mn manager vroeg of ik dat wilde doen maar dat is helemaal ruig, drie jaar. Dus dat wordt hem ook niet als er niet in tijd tegemoet gekomen wordt. Echt jammer!
kerstbeer
28-02-2025 om 15:12
rooiekater schreef op 27-02-2025 om 18:39:
soms... ik trek al weken aan de bel help mij ik verzuip in het werk. Het is te veel ik heb hulp nodig of er moeten taken weg. Telkens word er gezegd komt wel goed maar geen oplossing.
Vandaag kom ik een nieuwe manager tegen die bij facilitair werk en die wilde mijn verhaal horen. En was totaal verbaasd van mijn lijst met taken. En heeft nu een gesprek geregeld waar hij bij zit en mijn leidinggevende.
Hij is van mening dat mijn werkdruk een garantie is voor een burnout.
Fijn dat die nieuwe manager meteen maatregelen neemt.
mut
28-02-2025 om 16:45
Blijkt dat het eerste uur meer dan fulltime niet betaald wordt. Dan maar meer leerlingen geen les, jammer voor hen.
Bellebelle
28-02-2025 om 16:50
Dat één lid van het MT met exact dezelfde vraag kwam als een ander lid van het MT, terwijl ik de vraag al had beantwoord. Overleg met elkaar, dat scheelt mij weer tijd.
MMcGonagall
28-02-2025 om 16:53
mut schreef op 28-02-2025 om 16:45:
Blijkt dat het eerste uur meer dan fulltime niet betaald wordt. Dan maar meer leerlingen geen les, jammer voor hen.
Hoe kan dat?
mut
28-02-2025 om 17:00
Blijkbaar is dat zo. Het viel mij vandaag op op mijn salarisbrief dat ik 1 uur mis aan uitbetaling. Sinds 10 februari geef ik idd 1 uur meer dan fulltime les. Dus gaan navragen bij iemand van het secretariaat en die vertelde dat. Raar en niet uitnodigend om iets extra te doen. Leerlingen hadden dit jaar nog geen les gehad, dus ik zal wel door gaan maar leuk is dit niet. Ik woon in België, ander land andere regels.
MMcGonagall
28-02-2025 om 17:44
mut schreef op 28-02-2025 om 17:00:
Blijkbaar is dat zo. Het viel mij vandaag op op mijn salarisbrief dat ik 1 uur mis aan uitbetaling. Sinds 10 februari geef ik idd 1 uur meer dan fulltime les. Dus gaan navragen bij iemand van het secretariaat en die vertelde dat. Raar en niet uitnodigend om iets extra te doen. Leerlingen hadden dit jaar nog geen les gehad, dus ik zal wel door gaan maar leuk is dit niet. Ik woon in België, ander land andere regels.
Wat raar. Dus als een parttimer dat uur extra pakt, krijgt hij het wel betaald?
mut
28-02-2025 om 18:12
Ik vind het ook raar. Lerarentekort en als je dan iets extra wil (en kan) doen wordt je gestraft. Althans zo voelt het een beetje.
ToetieToover
28-02-2025 om 18:28
mut schreef op 28-02-2025 om 18:12:
Ik vind het ook raar. Lerarentekort en als je dan iets extra wil (en kan) doen wordt je gestraft. Althans zo voelt het een beetje.
Hele domme regeling zeg!
SuzyQFive
28-02-2025 om 19:10
Neweve schreef op 22-02-2025 om 09:09:
- minder printen
- Is er software die weinig gebruikt wordt en je wel kan missen?
- Meer student assistenten zodat je al docent grotere klassen aan kan (is goedkoper dan 2 docenten).
-samenwerking met bedrijven voor niet alleen stages maar ook colleges.
Ik merk dat de meeste bezuinigingen die ik kan bedenken, waarschijnlijk op het totaal niet zoveel doen (goedkoper wc papier, betaalde koffie). En juist zorgen dat een uni minder aantrekkelijk is voor studenten.
Ik ben ook student-assistent geweest en draaide op een gegeven moment in mijn eentje een vak op de Pabo (ik deed een docentenopleiding voor het VO). Ik was eigenlijk voor ICT (oa beheer van vakpagina’s van digischool). Best leuk hoor maar het was natuurlijk wel goedkoper dan een ‘echte docent’.
Auwereel
28-02-2025 om 22:35
SuzyQFive schreef op 28-02-2025 om 19:10:
[..]
Ik ben ook student-assistent geweest en draaide op een gegeven moment in mijn eentje een vak op de Pabo (ik deed een docentenopleiding voor het VO). Ik was eigenlijk voor ICT (oa beheer van vakpagina’s van digischool). Best leuk hoor maar het was natuurlijk wel goedkoper dan een ‘echte docent’.
Maar de SA is erbij, dus extra kosten. Van die extra kosten willen ze zo veel mogelijk af.Dus dat wordt harder rennen voor de overgebleven sa's en docenten, of minder begeleiding voor de studenten.
Netherfield
01-03-2025 om 09:25
Ik werk nu drie jaar op deze afdeling, kwam nieuw binnen samen met een andere dame, een niveau lager stroomde een man in. We staan nu met zijn drieën bovenaan met hoeveel dossiers je afdoet. Onze collega’s met 20 jaar ervaring roepen de hele tijd dat ze heel hard werken. Wat doen ze dan?
lientje69
01-03-2025 om 09:26
Ziek personeel, hele zware zorgvraag en nu al weten dat je 2 zware , hele zware avonddiensten tegemoet ga. Word daar niet heel blij van eerljk gezegd.
Ysenda
01-03-2025 om 09:56
Netherfield schreef op 01-03-2025 om 09:25:
Ik werk nu drie jaar op deze afdeling, kwam nieuw binnen samen met een andere dame, een niveau lager stroomde een man in. We staan nu met zijn drieën bovenaan met hoeveel dossiers je afdoet. Onze collega’s met 20 jaar ervaring roepen de hele tijd dat ze heel hard werken. Wat doen ze dan?
Die krijg ik ook om mijn oren van de rookies in mijn afdeling. Maar het afhandelen van dossiers is niet meer mijn core business terwijl zij denken van wel. Daarbij krijg ik de extreem complexe dossiers. Dus in de tijd dat zij er 5 afhandelen handel ik er 1 af.
Maar hoe het is bij jullie weet ik natuurlijk niet.