Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic

lientje69 schreef op 13-02-2025 om 22:18:

Verplichte vergadering. Geen parkeerplaats te vinden
En totaal overbodig verder. Niks wat niet in een mailtje had gekund. En dan de vraag van de manager aan het eind. Zijn er nog dingen die iemand kwijt wil. Is iedereen okee?

Die had ik vorig jaar. Verplichte vergadering op mijn vrije dag. Iedereen moest en zou er ik zijn, tegen mij werd zelfs gezegd "Je regelt maar opvang". Uiteindelijk voet bij stuk gehouden. Een collega heeft een een teams vergadering voor me aangezet. Er werd echt helemaal niks nieuws verteld...

Nieuwe teammanager is gelukkig flexobeler. 

Collega van een ander departement komt iets lenen, neemt het vervolgens mee (wat niet de bedoeling is omdat iedereen het moet kunnen gebruiken) en brengt het vervolgens niet terug.
Ik probeer haar te bellen, ze neemt niet op dus loop ik langs, is ze al naar huis

ik doe gewoon 'kantoorwerk', 32 uur.
Nieuwe teammanager (sinds een maand) die per mail mededeelt dat we bij een stuk of 6-8 evenenten per jaar in t weekend aanwezig dienen te zijn. Het is niet verplicht 'maar wordt zeer gewaardeerd'. 

Voel me dan toch wel verplicht omdat in onze beoordeling ook flexibiliteit en bereid zijn tot werken buiten kantooruren eerder zijn meegenomen. Met de afgelopen jaren een goede beoordeling voor mij omdat ik soms 40 werk als t ontzettend druk is in ruil voor een vrije dag op een ander moment

Maar 6-8 weekenden per jaar werken lijkt me dan weer niet leuk... en lastig als je hele team ja en amen zegt, maar niemand hardop tegen manager durft te zeggen dat ze t een minder fijne verandering vinden..

Koekie1980 schreef op 17-02-2025 om 21:18:

Nieuwe teammanager (sinds een maand) die per mail mededeelt dat we bij een stuk of 6-8 evenenten per jaar in t weekend aanwezig dienen te zijn. Het is niet verplicht 'maar wordt zeer gewaardeerd'.

Voel me dan toch wel verplicht omdat in onze beoordeling ook flexibiliteit en bereid zijn tot werken buiten kantooruren eerder zijn meegenomen. Met de afgelopen jaren een goede beoordeling voor mij omdat ik soms 40 werk als t ontzettend druk is in ruil voor een vrije dag op een ander moment

Maar 6-8 weekenden per jaar werken lijkt me dan weer niet leuk... en lastig als je hele team ja en amen zegt, maar niemand hardop tegen manager durft te zeggen dat ze t een minder fijne verandering vinden..

Die manager kon wat mij betreft toch echt de pot op. Flexibiliteit tijdens kantoordagen en uren helemaal prima, maar van mijn vrije tijd blijft mijn werkgever toch echt af hoor.

Ja dat is wel extreem Koekie. Als het nu om maximaal 1 a 2 weekenddagen per jaar gaat zou het nog wel acceptabel kunnen zijn (alleen als het logisch is dat het niet doordeweeks kan), maar verder is weekend toch weekend??

Koekie1980 schreef op 17-02-2025 om 21:18:

Laat me raden, dat wordt zeker niet financieel gewaardeerd? Mensen in hogere salarisschalen krijgen doorgaans betaald naar prestatie en niet naar het aantal uren dat ze daaraan besteden, oftewel, die mogen doorgaans geen overuren schrijven. Die ‘vergeten’ dan ‘even’ dat andere mensen dat wel behoren te doen. 

Zou er voor mij ook van af hangen  hoe goed het betaald wordt. Ik werk ook regelmatig weekenden maar zit in de zorg en daar staat een extra vergoeding tegenover .

Mijn  werkergernis. Het continue  ( lees wekelijks / 2 wekelijks) wisselen van afdeling.  Krijg nauwelijks  kans mijn patiënten te leren kennen  en me in hun te verdiepen. ( revalidatie  )

Bij ons zijn ook wel eens evenementen in het weekend waaraan mensen (soms iets minder) vrijwillig kunnen meewerken. Dat is dan wel gewoon werktijd, dus dan neem je een andere dag vrij.

ToetieToover schreef op 17-02-2025 om 21:40:

[..]

Laat me raden, dat wordt zeker niet financieel gewaardeerd? Mensen in hogere salarisschalen krijgen doorgaans betaald naar prestatie en niet naar het aantal uren dat ze daaraan besteden, oftewel, die mogen doorgaans geen overuren schrijven. Die ‘vergeten’ dan ‘even’ dat andere mensen dat wel behoren te doen.

De week erop door de week vrij nemen voor die uren is de compensatie. Overuren worden ook uitbetaald maar zelf heb ik liever een dag vrij. Maar wel een dag die ik zelf graag heb. Bijvoorbeeld later in t jaar een lang weekendje weg gaan en een ma of vr vrij nemen ipv een random dinsdag thuis op de bank zitten

Maar zijn die evenementen werk, zoals op een beurs staan of zo. Of is het meer iets teamuitje-achtigs? 

Schemerlampje schreef op 17-02-2025 om 22:47:

Maar zijn die evenementen werk, zoals op een beurs staan of zo. Of is het meer iets teamuitje-achtigs?

Ja op een beurs staan inderdaad 

Koekie1980 schreef op 17-02-2025 om 22:35:

[..]

De week erop door de week vrij nemen voor die uren is de compensatie. Overuren worden ook uitbetaald maar zelf heb ik liever een dag vrij. Maar wel een dag die ik zelf graag heb. Bijvoorbeeld later in t jaar een lang weekendje weg gaan en een ma of vr vrij nemen ipv een random dinsdag thuis op de bank zitten

Tja, als iemand die altijd onregelmatig heeft gewerkt (in sectoren zonder ORT) begrijp ik de afkeer van weekenden werken nooit zo goed, zalig juist om A een goed excuus te hebben om niet al te veel naar verjaardagen etc te hoeven en B lekker doordeweeks dingen te kunnen doen die de rest van de wereld in het weekend moet proppen (naast de sauna/museum/dierentuin/IKEA/tuincentrum/natuurgebied of gewoon heerlijk rustig in je tuin rommelen terwijl er niemand in de buurtuinen zit) Maargoed, ik snap natuurlijk ook wel dat het nogal een verandering is, en die kunnen ze ook echt niet van je eisen als je daar nooit voor getekend hebt. 

Maar 7-8 (hele?!) weekenden is wel echt veel, ik denk dat ik in jouw geval beleefd aan zou geven dat ik 2 weekenden per jaar zou kunnen doen (en daarbij de gewenste compensatie ook meteen aangeven) Ze kunnen dit echt niet verplichten. En op een beurs staan, brrr..

Een van mn favoriete collega's gaat weg omdat er zoveel misloopt qua organisatie. Echt stom! 

Bellebelle schreef op 09-02-2025 om 20:31:

[..]

Contant.

De assistentie mag toch wel een kwitantie uitschrijven? 

Het zal in de voorgaande 120 pagina's vast al eerder genoemd zijn, maar ik erger me blauw aan collega's die de kantjes er op alle mogelijke manieren van af lopen en die menen dat de troubles die zij prive ondervinden neergelegd moeten worden bij de werkgever. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.