Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
ladybird12
07-02-2025 om 20:21
Auwereel schreef op 07-02-2025 om 11:43:
Er is iets afgekeurd omdat het niet volgens de regels zou zijn, ik zit me nu suf te zoeken in de regels welke regel is overtreden. Er is het nodige gewijzigd, maar het deel waarover ze klagen is hetzelfde gebleven. Snap 't niet, dus ik hoop dat ik nog meer informatie krijg.
Gewoon weer het stuk inleveren zonder verandering. Dan hoor je vanzelf wel wat niet goed is of je hoort niks meer en dan is het ook goed.
Auwereel
09-02-2025 om 16:53
ladybird12 schreef op 07-02-2025 om 20:21:
[..]
Gewoon weer het stuk inleveren zonder verandering. Dan hoor je vanzelf wel wat niet goed is of je hoort niks meer en dan is het ook goed.
Het is geen geschreven stuk, maar iets anders, hetzelfde inleveren gaat niet, dat wordt gelijk weer afgekeurd. We moeten erachter komen wat niet klopt en als het wel klopt, kunnen we dat aangeven dat het goedgekeurd moet worden, volgens deze-en-deze regels.
Muurbloem1985
09-02-2025 om 17:35
Ik heb er zelf nog 1, mensen die zonder overleggen vakantie opschrijven net na overleg over de vakantie periodes. Iedereen wilt tussen kerst en oud en nieuw vrij en ik snap dat mensen met kinderen in sommige periodes wel vrij moeten nemen maar overleg het dan eerst even i.p.v. "ikke ikke ikke"
Neweve
09-02-2025 om 19:40
Muurbloem1985 schreef op 09-02-2025 om 17:35:
Ik heb er zelf nog 1, mensen die zonder overleggen vakantie opschrijven net na overleg over de vakantie periodes. Iedereen wilt tussen kerst en oud en nieuw vrij en ik snap dat mensen met kinderen in sommige periodes wel vrij moeten nemen maar overleg het dan eerst even i.p.v. "ikke ikke ikke"
Bij ons moeten we voor het overleg de Excel invullen en wordt tijdens het overleg de verdeling besloten. Daarna vraag je het in het officiële systeem aan.
Dit geldt alleen voor vakanties binnen de schoolvakantie +/- 1 week, daarbuiten mag je direct in het officiële systeem aanvragen.
Bellebelle
09-02-2025 om 19:55
Aan de financiële afdeling. Sinds dit jaar wordt de griepprik vergoed door mijn werk. Ik betaal zelf voor de griepprik, dus ik heb de huisarts om een factuur gevraagd. Op de factuur staat 'voldaan', maar nee, dat is niet genoeg voor de financiële afdeling. Ik moet een betaalbewijs inleveren. Ik heb besloten mijn huisarts niet lastig te vallen voor een betaalbewijs voor die 20 euro. Dan betaal ik 'm zelf wel.
MMcGonagall
09-02-2025 om 20:04
Bellebelle schreef op 09-02-2025 om 19:55:
Aan de financiële afdeling. Sinds dit jaar wordt de griepprik vergoed door mijn werk. Ik betaal zelf voor de griepprik, dus ik heb de huisarts om een factuur gevraagd. Op de factuur staat 'voldaan', maar nee, dat is niet genoeg voor de financiële afdeling. Ik moet een betaalbewijs inleveren. Ik heb besloten mijn huisarts niet lastig te vallen voor een betaalbewijs voor die 20 euro. Dan betaal ik 'm zelf wel.
Pinbon of bankafschrijving?
Bellebelle
09-02-2025 om 20:31
MMcGonagall schreef op 09-02-2025 om 20:04:
[..]
Pinbon of bankafschrijving?
Contant.
Diyer
10-02-2025 om 20:10
Auwereel schreef op 09-02-2025 om 16:53:
[..]
Het is geen geschreven stuk, maar iets anders, hetzelfde inleveren gaat niet, dat wordt gelijk weer afgekeurd. We moeten erachter komen wat niet klopt en als het wel klopt, kunnen we dat aangeven dat het goedgekeurd moet worden, volgens deze-en-deze regels.
Waar is de optie vragen waarop het is afgekeurd? Blijkbaar weten zij dat wel. Of is dat wel heeeeeel vreemd gedacht?
Auwereel
10-02-2025 om 22:37
Diyer schreef op 10-02-2025 om 20:10:
[..]
Waar is de optie vragen waarop het is afgekeurd? Blijkbaar weten zij dat wel. Of is dat wel heeeeeel vreemd gedacht?
Ik werd niet van de reden op de hoogte gesteld waarom, dat moest ik weer aan iemand anders vragen. Ik wil niet precies uitleggen hoe het zit, vanwege privacy, maar het is echt
leg me nou even uit wat het probleem is in plaats van alleen te zeggen "afgekeurd".
Ze bleken ergens niet van op de hoogte, nu wel, alsnog goedgekeurd.
MMcGonagall
10-02-2025 om 23:31
Ik had een afspraak met een collega om 13.00 uur. Nu hebben wij een flex kantoor met allerhande hoekjes en nisjes en ik had hem nog niet gezien. Zelf zat ik in mijn ‘vaste’ ruimte. Komt hij om 13.10 aan dus ik zeg ‘hé ik had je nog niet gezien.’ Antwoordt hij snibbig ‘ja je had ook kunnen bellen he.’ Ik heb maar ‘ook zo’, geantwoord. Wat is dat nou voor raar bot gedoe?
lientje69
11-02-2025 om 19:43
Een leidinggevende die me vandaag zou bellen en en collega die me gisteren zou appen. Beide niet gebeurd. Ik ga er maar van uit dat ze het druk hebben. Maar erger me wel. Beloof dan gewoon niks. Heb ik ook geen verwachtingen verder.
Neweve
13-02-2025 om 20:45
We nemen afscheid van een collega (wegens slecht functioneren). Ik wist het al wat langer maar het is begin deze week op een dramatische wijze bekend gemaakt. Het werd gelijk duidelijk dat er in het traject en de begeleiding van deze collega ook veel mis is gegaan.
lientje69
13-02-2025 om 22:18
Verplichte vergadering. Geen parkeerplaats te vinden
En totaal overbodig verder. Niks wat niet in een mailtje had gekund. En dan de vraag van de manager aan het eind. Zijn er nog dingen die iemand kwijt wil. Is iedereen okee?