Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Het grote werk erger topic


Ik sluit mijn laptop eigenlijk nooit af, ik vind het opnieuw opstarten teveel gedoe..
Nu heeft onze ICT een melding ingesteld dat je een melding krijgt als je een week niet opnieuw heb opgestart

Heel irritant

Ik erger me aan een collega die de makkelijke dossiers er uit zoekt en de rest voor de anderen laat staan. Daarnaast doet ze net of ze alles weet maar dat is niet zo. En toegeven ho maar. Kan ik ook een negeer-knop krijgen voor collega's?

Decibel88 schreef op 25-03-2024 om 12:23:

Ik sluit mijn laptop eigenlijk nooit af, ik vind het opnieuw opstarten teveel gedoe..
Nu heeft onze ICT een melding ingesteld dat je een melding krijgt als je een week niet opnieuw heb opgestart

Heel irritant

Omdat anders diezelfde medewerker die het irritant vindt om de laptop af te sluiten en het daarom dus nooit doet over een maand of wat bij diezelfde IT aan klopt met "dit en dat werkt niet".

bieb1963 schreef op 22-03-2024 om 13:06:

Tjonge, heeft niks te maken met slim of dom (het idee alleen al….), maar met geen zin in gedoe over een simpel bakkie op werk

Gedoe over 2x op een knopje drukken? Nou ben ik een koffieleek maar ik vond filterkoffie zetten veel lastiger dan die twee cupjes toen ik nog een filterding had. Dat gedoe met water afmeten en koffie afmeten en geen idee hebben hoeveel schepjes koffie of water je moet hebben.

Hier is haalt uedereen gewoon zijn eigen koffie.

Zusterclivia schreef op 25-03-2024 om 17:08:

Hier is haalt uedereen gewoon zijn eigen koffie.

  1. Heel goed plan, kan er ook niks mee gaan 
Decibel88 schreef op 25-03-2024 om 12:23:

Ik sluit mijn laptop eigenlijk nooit af, ik vind het opnieuw opstarten teveel gedoe..
Nu heeft onze ICT een melding ingesteld dat je een melding krijgt als je een week niet opnieuw heb opgestart

Heel irritant

Dan staat de laptop dus de hele tijd aan als jij hem niet gebruikt. Ik vind dat energieverspilling (net als het aan laten staan van monitors of lichten). 

Zo lang duurt dat opstarten nou ook weer niet. Ik kom op mijn werk, plug laptop in de dockingstation en druk op de aanknop. Het duurt langer om mijn stoel en bureau in te stellen (flexplekken).

Ik heb me vanochtend zwaar lopen ergeren aan een starre medesecretaresse die in een teamoverleg vol bleef houden dat we geen teammanager nodig hebben en het prima onderling kunnen regelen

noas_1993 schreef op 26-03-2024 om 20:03:

Ik heb me vanochtend zwaar lopen ergeren aan een starre medesecretaresse die in een teamoverleg vol bleef houden dat we geen teammanager nodig hebben en het prima onderling kunnen regelen

En toch heeft mijn team nooit zo goed gedraaid als in de tijd dat we zelfsturende teams hadden, met een manager die hooguit drie keer per jaar een keer naar het werkoverleg kwam. Er staan vanzelf mensen op die de taken kunnen verdelen.

MMcGonagall schreef op 27-03-2024 om 00:26:

[..]

En toch heeft mijn team nooit zo goed gedraaid als in de tijd dat we zelfsturende teams hadden, met een manager die hooguit drie keer per jaar een keer naar het werkoverleg kwam. Er staan vanzelf mensen op die de taken kunnen verdelen.

Geloof me, wij hebben het al druk genoeg..
Groot bedrijf waar niet alles vlekkeloos verloopt. Voorbeeld is een nieuw systeem sinds januari wat nog steeds niet goed is ingericht voor ons team

Aan een bedrijf waar we een zakelijk account hebben om inkopen te doen. Eerste bestelling stond het factuuradres er niet goed op, en dan weigert crediteuren om dit te betalen. Contact gehad om dit te laten veranderen, was allemaal erg moeilijk. Maar toch gelukt na 3 mailtjes. Gevraagd of zij dit in het account ook konden aanpassen. Dat kon ik zelf wel doen. Ok, maar ik kan niet bij mijn profiel komen, dan geeft hij foutmelding. Sinds eind januari hier mee bezig en het is nog steeds niet goed, al 10 mailtjes hierover gedaan. Gisteren nog maar een mail gestuurd, dat ik deze week een bestelling eruit ga doen en dat het hun probleem is dat dan het factuuradres nog steeds fout is. Hoe moeilijk kan het zijn zeg. 

Ik erger me aan collega’s met deadlines. Ze wisten al in december wat ze wilden doen, alleen wisten ze niet wat ze allemaal moesten regelen maar nu moet het wel voor 1 april klaar zijn. Om mijn “grapje zeker?” konden ze ook al niet lachen. Tja, dat wordt een wonder morgen of een no-go van mij. Vrijdag ben ik vrij. En maandag ook! Ik zie het wonder dinsdag wel verschijnen.

MMcGonagall schreef op 27-03-2024 om 00:26:

[..]

En toch heeft mijn team nooit zo goed gedraaid als in de tijd dat we zelfsturende teams hadden, met een manager die hooguit drie keer per jaar een keer naar het werkoverleg kwam. Er staan vanzelf mensen op die de taken kunnen verdelen.

dat kan prima werken. Maar taken verdelen gaat bij ons om budgetten met vele nullen. Zonder teamleider kan dat niet 'zomaar' verdeeld worden.

bieb1963 schreef op 22-03-2024 om 07:04:

[..]

Dat zou toch prima zijn? Maar blijkbaar liggen daar alleen die hele dure dingen.

Nee, er liggen ook gewone. Wat een aanname's steeds hier 

ToetieToover schreef op 27-03-2024 om 19:14:

Ik erger me aan collega’s met deadlines. Ze wisten al in december wat ze wilden doen, alleen wisten ze niet wat ze allemaal moesten regelen maar nu moet het wel voor 1 april klaar zijn. Om mijn “grapje zeker?” konden ze ook al niet lachen. Tja, dat wordt een wonder morgen of een no-go van mij. Vrijdag ben ik vrij. En maandag ook! Ik zie het wonder dinsdag wel verschijnen.

Ja dit vind ik ook altijd irritant. Ik ben altijd op vrijdag vrij. En ik heb vrij vaak dingen die goedkeuring nodig hebben, die dan al weken bekend zijn dat ze worden uitgevoerd en waar dan de finale documentatie maar niet over wordt doorgestuurd. Ik geef dan altijd een week tevoren aan dat ik het uiterlijk de volgende woensdag wil ontvangen zodat er tijd is voor het lezen en beoordelen. Vaak krijg ik het niet dus dan doe ik de volgende dag een herinnering dat ze te laat zijn maar dat ze tot die middag 12:00 hebben. En dan soms krijg ik nog discussie over ja maar we beginnen pas maandagochtend dus je kan toch ook vrijdag nog doen. Nee dat kan dus niet, dan ben ik vrij. Dat weten ze ook gewoon hoor, dus is ook niet nieuw. Gelukkig staat manager achter me. Dus heb 1 keer gewoon het werk vertraagd door het op de maandagochtend pas te doen. Bleek het ook nog niet in orde, dus moesten ze nog aanpassen ook. Boos dat ze waren want zat een heel team te duimen draaien in een hotel. Dat heeft wel geholpen want sindsdien komt het vaak wel op woensdag.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.