Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Echte bloemen of niet?

Peiling

Ik krijg het liefst:
99 stemmen
36%
29%
22%
12%

Ik heb gestemd voor echte bloemen. Nadeel van 'kunst'bloemen (uit welk materiaal dan ook) is dat de kunst dikwijls ver te zoeken is. Dan zou ik nog eerder voor een plantje in een mooi potje kiezen.

Echte bloemen, de rest is net niks. Of helemaal niks

Ik heb liever een plantje dan bloemen, omdat je daar langer plezier van hebt.

Ik had namaak-bloemen ingevuld.  De kweek van bloemen schijnt zeer belastend voor het milieu te zijn. Maar.... samen met wat anderen hierboven: nog veel liever krijg ik iets dat op kan. Eten, drinken, olijfolie, snacks,  als het maar op kan! Spullen heb ik meer dan genoeg.

Hangt van de gelegenheid af. Bij echt bijzondere momenten vind ik echte bloemen een plantje of bonbons het meest passend. Bij kleinere gelegenheden liever een zelfgemaakte kaart. Een echte mooie gebruik ik dan vaak nog een geruime tijd als bladwijzer. Andere soorten van frobelwerk vind ik lief maar zet ik echt niet langer dan een week in mijn huis en is dus ook belastend voor het milieu.

Ik ben zelf absoluut niet blij met bloemen, vind het altijd maar een terminaal gebeuren in zo'n vaas en inderdaad slecht voor het milieu

zou jijzelf die viltbloemen willen? Zouden de cliënten die willen is de vraag aangezien jullie de aan uitgedeelde groep zijn. Ik wil alleen zelfgemaakte dingen als het om mijn kind of moeder gaat of een andere dierbare die het gemaakt heeft. Anders komt de liefde die erin zit niet bij me aan en durf ik het niet weg te doen en wordt het ongemakkelijk allemaal. 

Ga maar mooie kaartjes laten knutselen, geborduurd of wat dan ook, die zou ik wel neerzetten thuis. 

Zandhaas

Zandhaas

08-03-2024 om 20:39 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 08-03-2024 om 19:46:

zou jijzelf die viltbloemen willen? Zouden de cliënten die willen is de vraag aangezien jullie de aan uitgedeelde groep zijn. Ik wil alleen zelfgemaakte dingen als het om mijn kind of moeder gaat of een andere dierbare die het gemaakt heeft. Anders komt de liefde die erin zit niet bij me aan en durf ik het niet weg te doen en wordt het ongemakkelijk allemaal.

Ga maar mooie kaartjes laten knutselen, geborduurd of wat dan ook, die zou ik wel neerzetten thuis.

Ik heb er zelf gekocht omdat ik ze zo leuk en fleurig vond. Vandaar dat ik op het idee kwam als alternatief. Maar me dus (terecht) afvroeg of ik daar de enige in ben. En tot nu toe gaat het gelijk op. 

Ik had gezegd een plantje maar dat is ook zo smaakgevoelig. Geef gewoon een doosje bonbons. Mon Cherie of iets dergelijks. Er is altijd wel iemand thuis die ze lust.

Zandhaas schreef op 08-03-2024 om 20:39:

[..]

Ik heb er zelf gekocht omdat ik ze zo leuk en fleurig vond. Vandaar dat ik op het idee kwam als alternatief. Maar me dus (terecht) afvroeg of ik daar de enige in ben. En tot nu toe gaat het gelijk op.

Wij kunnen de kwaliteit niet zien, dat maakt mss ook nog wel verschil?

Als antwoord op je vraag: ik heb 'iets anders' ingevuld. Bloemen vind ik wel oprecht leuk om te krijgen. Maar als het om duurzaamheid gaat dan graag iets leuks bruikbaars, wat anderen ook al aangeven: chocolade, zeep, (olijf)olie oid. Handzeep met een boodschap er op vond ik ook wel leuk. Iets dat op gaat en dan weg kan. 

Zelfgeknutselde dingen vind ik zelden écht mooi. Wel als het van mijn kind is. Of evt een andere dierbare. Maar iets half-gelukts door een vreemde gemaakt, neh. 

Ik heb na de geboorte van mijn dochter een door clienten geknutselde slinger van stukjes stof en vilt gekregen. Met de naam van mijn kind. En dan niet van clienten die ik ken, waar ik mee werk oid. Maar cliënten van het vrijwilligerswerk van de schoonmoeder van een vriendin. Lelijk ding. Schots en scheef, vloekende kleuren. En waar laat je dat ding? Vriendin scheen te verwachten dat ik het op de babykamer zou hangen. Heb het in de kast gelegd. Later op zolder. En daar ligt het nog ergens. Zonde.

Allergische man hier in huis, dus gekregen bloemen gaan linearecta naar de buurvrouw.

Ik zou gewoon gaan voor een kaartje. Eventueel iets erbij dat op gaat.

Echte bloemen zijn paar dagen mooi en gaan dan met hun lelijke milieuaspecten de kliko in. Nepbloemen moeten dan wel echt goed zijn, of je moet met heel goed verhaal komen. Planten leveren ook allergien op. Ik geef mensen die ik slecht of alleen zakelijk ken regelmatig luxere thee. Pukka, Yogi of iets duurdere losse thee van de delicatessenzaak in het dorp. Tot nu toe altijd positieve reacties, wellicht bestaat dit inmiddels ook als brievenbuspost?

ik kies voor echte biologische bloemen van Bloomon.

Wij compenseren onze CO2-uitstoot met het bosaanplant-project Bukaleba in Oeganda via Climate Neutral Group. Alle stappen zijn geverifieerd waardoor onze bossen het keurmerk Klimaatneutraal product mogen voeren. Het is onze missie om onze carbon footprint steeds verder te reduceren in de komende jaren zodat de compensatie een steeds kleiner deel vormt van onze klimaatstrategie.

De Bio-bos | Een bos met 100% biologische bloemen | bloomon

ief

ief

08-03-2024 om 23:16

Ik heb zo een hekel aan het krijgen van bloemen! Ik vind dat echt heeeeel erg zonde van het geld. Al het werk dat ik er aan heb, de milieuvervuiling, en ik vind het ook rommelig staan. Zo armoedig, van die gekweekte bloemen in huis. 
Ik heb op niks gestemd, omdat ik sowieso niet van troep houd. Eventueel chocola zou nog wel ok zijn. 

Mijn opa, 94 jaar oud geworden, ging op het laatst van zijn leven voor het eerst van zijn leven knutselen op de dagbesteding. Hij vond het, tegen zijn verwachting in, superleuk! Hij was dan ook zeer productief en wij kregen met z'n allen een niet aflatende stroom knutselwerkjes. Niveau nihil, maar met zeer veel liefde gemaakt en dus ook ontvangen. Ik kom nog weleens zo'n ding tegen en dan kan ik een glimlach niet onderdrukken. Maar om nou knutselwerkjes van iemand anders z'n oma te krijgen, nee dank u 😊

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.