Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Al bijna een jaar werkloos en ik kom er niet (meer) tussen lijkt het wel, wat kan ik nog doen?

van harte gefeliciteerd! Fijn dat er een einde komt aan deze moeilijke periode voor jullie. Ik hoop dat je het ontzettend naar je zin gaat krijgen daar

Gefeliciteerd, hopelijk heb je gisteren naar tevredenheid onderhandeld en heb je een mooie handtekening kunnen zetten. En dan is het alweer bijna 1 september!

Wat je schreef over "relatief laag basisloon" "terwijl dat hetzelfde was als waar ik mee uitstroomde" snap ik dan weer niet, had je bij je laatste baan veel salaris ingeleverd? 

Beerlover schreef op 20-08-2026 om 19:25:

Lange reistijd lijkt mij de horror: bijv. niet kunnen reizen per auto door b.v. gebroken arm/been etc., slecht weer, stakingen in OV, ziek worden tijdens de werkdag en nog helemaal naar huis moeten etc.

Niet kunnen reizen door gebroken been = ziek melden.

Niet kunnen reizen door staking met OV = thuis werken.
En als dan afspraken afgezegd moeten worden, is dat maar zo.

(daarom hebben managers een auto van de zaak. Plus dat het fiscaal goedkoper is dan zelf een luxe auto te kopen).

Je kunt bijwerkingen van een vaccinatie melden:
https://www.lareb.nl/pages/alles-over-bijwerkingen-melden

Dat kan ook als je niet weet of het door de vaccinatie komt:
ze houden bij hoe veel mensen dezelfde problemen hebben.

En zelfs als je na een vaccinatie een been breekt bij het skiën, mag je dat melden.
Want misschien is een bijwerking dat je reflexen minder goed worden, of dat je onvoorzichtiger wordt.

Zelf heb je er niet veel aan, maar dan weten uiteindelijk mensen wel of iets met een vaccinatie te maken heeft.

haarklover schreef op 21-08-2026 om 12:43:

Je kunt bijwerkingen van een vaccinatie melden:
https://www.lareb.nl/pages/alles-over-bijwerkingen-melden

Dat kan ook als je niet weet of het door de vaccinatie komt:
ze houden bij hoe veel mensen dezelfde problemen hebben.

En zelfs als je na een vaccinatie een been breekt bij het skiën, mag je dat melden.
Want misschien is een bijwerking dat je reflexen minder goed worden, of dat je onvoorzichtiger wordt.

Zelf heb je er niet veel aan, maar dan weten uiteindelijk mensen wel of iets met een vaccinatie te maken heeft.

Verkeerde topic?

Danseres

Danseres

25-08-2026 om 07:31 Topicstarter

Ik heb een auto uitgezocht. Naar de kapper geweest, huis opgeruimd, laatste klusjes gedaan, dit weekend een feest voor jarigen in de fam organiseren en dan ben ik er klaar voor. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Hebben de tuin helemaal winterklaar gemaakt, nieuwe kleren geshopt (al meer dan een jaar niet gedaan en nu moest ik echt even want functie waar wel een beetje een kledingvoorschrift geldt, niet formeel maar ook geen sneakers zeg maar) Iedereen bedankt voor het meelezen. Man wat heb ik er doorheen gezeten.

Schemerlampje schreef op 21-08-2026 om 12:51:

[..]

Verkeerde topic?

Eh... inderdaad.

nou en hoe was de eerste werkweek to?

Danseres

Danseres

10-09-2026 om 15:30 Topicstarter

Hoi hoi, Ja het is wennen, druk, lange dagen, het rijden is toch wel vermoeiend maar jongens ik ben zo blij. Ik doe het met alle liefde, ik word serieus genomen, er wordt geluisterd, ze zijn ontzettend opgelucht dat iemand de teringzooi op de rit komt zetten. Dus so far so good. Ik tel weer mee en elke ochtend als ik naar de auto loop kan ik wel zingen, weer of geen weer, ook als het nog donker is (zo vroeg vertrek ik) want ik zit niet meer thuis, ik hoef niet elke ochtend tig pagina' s door te worstelen om te zoeken naar vacatures. Ik ben er weer! 

Danseres schreef op 10-09-2026 om 15:30:

Hoi hoi, Ja het is wennen, druk, lange dagen, het rijden is toch wel vermoeiend maar jongens ik ben zo blij. Ik doe het met alle liefde, ik word serieus genomen, er wordt geluisterd, ze zijn ontzettend opgelucht dat iemand de teringzooi op de rit komt zetten. Dus so far so good. Ik tel weer mee en elke ochtend als ik naar de auto loop kan ik wel zingen, weer of geen weer, ook als het nog donker is (zo vroeg vertrek ik) want ik zit niet meer thuis, ik hoef niet elke ochtend tig pagina' s door te worstelen om te zoeken naar vacatures. Ik ben er weer!

Wat een geweldige uitkomst dit!! Fijn dat je het laat weten ook!

Danseres schreef op 10-09-2026 om 15:30:

super!! wat ontzettend fijn voor je 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.