Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Al bijna een jaar werkloos en ik kom er niet (meer) tussen lijkt het wel, wat kan ik nog doen?

Gefeliciteerd! Wat een opluchting. 

Gefeliciteerd, wat ontzettend fijn voor je!

'Overal' over onderhandelen lijkt me een stressvol en slecht plan. Onderhandelingen kunnen ook nog afketsen...

Kies idd 1 of 2 dingen die echt belangrijk voor je zijn en steek vooral fair in. 'Eruit halen wat er in zit'? Dat heb je al: een baan! En dan ook nog met een salaris waar je mee uitstroomde. Tel, in jouw geval, vooral je zegeningen.

Danseres schreef op 19-08-2026 om 19:56:

HEHE, IK HEB EEN BAAN!!! Ik begin 1 september. Zijn bezig met de onderhandelingen maar ik heb van de week het voorstel gekregen. Afgelopen maand druk bezig geweest, was een hele zware en stressvolle procedure. Het is een zware baan. Met veel reistijd (ook buitenland) maar basisloon is zelfde als waar ik mee uitstroomde. Maar prima. Ik ben nu bezig met wat ik nog kan doen in die onderhandelingen. Tips zijn welkom. Maar dan zijn jullie weer even op de hoogte. Iedereen bedankt. Ik ben enorm opgelucht.

Je hebt een baan per 1 september, en bezig met de onderhandelingen? Ik zou je het liefst feliciteren en blij zijn voor je, maar het is bijna 1 september en je zit nog in de onderhandelingsfase? En dan vraag je wat je nog kunt doen? Ik zou zorgen voor een handtekening onder het contract, dat is mij tip 

Ik zou denk ik, als ik al zou willen onderhandelden dat doen op het punt van de reistijd. Bijvoorbeeld dat je een dag kan thuiswerken o.i.d.
Het is toch al heel mooi dat je verdergaat op je laatste salaris? Je verdiende al enorm veel.

Wat ga je doen? Welke functie? Pas op voor burn-out....

Schemerlampje schreef op 20-08-2026 om 00:24:

Ik zou denk ik, als ik al zou willen onderhandelden dat doen op het punt van de reistijd. Bijvoorbeeld dat je een dag kan thuiswerken o.i.d.
Het is toch al heel mooi dat je verdergaat op je laatste salaris? Je verdiende al enorm veel.

De kinderen zijn al het huis uit toch?
Dus in principe is het niet erg om weinig thuis te zijn.
(het is wel leuk voor de partner natuurlijk).

Maar ik denk dat ik pas zou onderhandelen bij de jaarlijkse loonsverhoging.

Ik ben het met iedereen hier eens. Onderhandelingen kunnen ook afketsen. Om nu over alles te onderhandelen lijkt me niet erg slim. Of je pakt er 1 dingetje uit, en speel het niet te hard, of je doet het na een jaar. Verspeel deze baan niet. 

Tekenen dat contract! En volgend jaar onderhandelen bij het functioneringsgesprek. Dan heb je laten zien wat je kan en heb je een goed uitgangspunt. Gefeliciteerd!

Danseres

Danseres

20-08-2026 om 08:30 Topicstarter

Ik ga ook vandaag tekenen hoor.  Iedereen bedankt voor de felicitaties. Er zijn wat vragen/onderhandelingen over het mobiliteitsbudget e.d maar daar komen we wel uit. Ik ga echt geen ruzie maken, integendeel, we hebben een ontzettend goede klik. Maar als MT lid geen onderhandeling in gaan is ook weer raar, dat wordt soort van wel van je verwacht

Danseres

Danseres

20-08-2026 om 08:40 Topicstarter

Beerlover schreef op 20-08-2026 om 05:14:

Wat ga je doen? Welke functie? Pas op voor burn-out....

? Waarom zou ik daar nu (al) voor moeten oppassen? Heb 30 plus jaar fulltime gewerkt, nooit een burn-out gehad. Begin eindelijk weer. Ik kan niet wachten. Ik word lid van het MT, c-level, maar meer kan ik er niet over kwijt helaas.

Danseres

Danseres

20-08-2026 om 08:42 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 20-08-2026 om 00:24:

Ik kan idd een deel thuiswerken, de rest is toch heen en weer. Ik ben het gewend. Maar moet wel weer even inkomen. Komt wel goed. Mijn banen zijn altijd aan de andere kant van het land of net over de grens en ik moet altijd veel reizen ook naar het buitenland. Het is wat het is.

Gefeliciteerd. Fijn dat die zorg bij je/jullie weg is.

Danseres schreef op 20-08-2026 om 08:30:

Ik ga ook vandaag tekenen hoor.

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Er zijn wat vragen/onderhandelingen over het mobiliteitsbudget e.d maar daar komen we wel uit.

Ik ga echt geen ruzie maken, integendeel, we hebben een ontzettend goede klik. Maar als MT lid geen onderhandeling in gaan is ook weer raar, dat wordt soort van wel van je verwacht

Inderdaad. 
De meeste mannen zouden dat ook zonder schroom doen, ook al hadden ze minder ervaring dan jij. 

Het zijn vooral vrouwen die dat niet doen, hoe goed ze ook zijn, en daarom vaak minder krijgen.

Ik, vrouw, zou ook zeker onderhandelen. En ja, gebruikelijk bij dergelijke functies. Maar TO schreef: overál over onderhandelen. Dat zou ik dan weer niet doen, zeker niet in haar positie. Onderhandelen over álles.

Lange reistijd lijkt mij de horror: bijv. niet kunnen reizen per auto door b.v. gebroken arm/been etc., slecht weer, stakingen in OV, ziek worden tijdens de werkdag en nog helemaal naar huis moeten etc.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.