Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Al bijna een jaar werkloos en ik kom er niet (meer) tussen lijkt het wel, wat kan ik nog doen?

Danseres schreef op 09-06-2026 om 16:20:

Het lukt gewoon niet. Ik ben door al mijn opties heen. Uwv heeft

🫂

Danseres

Danseres

10-06-2026 om 08:26 Topicstarter

kerstbeer schreef op 09-06-2026 om 19:16:

Danseres, ik leef met je mee.

Het is mij niet duidelijk of je ook direct solliciteert of alleen vooral via recruiters?
Kunnen wij nog wat betekenen in het noemen van bedrijven die juist geen IT-bedrijf zijn maar wel ITers nodig hebben?

Bij bijvoorbeeld supermarkten, denk je misschien dat er toch "alleen" maar banen zijn achter de kasse oid, maar bij allerlei grotere bedrijven hebben ze ook IT.

Ik noem maar een voorbeeld dat geloof ik niet bij je in de buurt is, maar om te laten zien dat veel bedrijven van alles nodig hebben in de IT, ook als ze niet direct een IT-bedrijf zijn:

https://www.werkenbijlidl.nl/kantoor/it

beide, ik doe echt werkelijk alles. netwerken, kopjes koffie, linkedin, recruiters, jobcoach die niks doet toch maar weer mailen, onder mijn niveau solliciteren, boven mijn niveau, op mijn niveau, binnenland, buitenland, open sollicitaties. het is niks noppes nada. en er worden mij dingen verteld die ik natuurlijk allang weet en dat frustreerd, jaren in de retail gewerkt als lead.

De berichten die je gisteren postte waren of onvolldig, of alleen een quote. Wat wilde je zeggen? Want iedereen komt meteen weer van alles voor je invullen hier.

Maar hoe zit het nu precies, op 1 juni kom je melden dat je twee tweede gesprekken hebt en op 9 juni is alles weer *****? Hoe is het gegaan met die tweede gesprekken, wat is daar gebeurd? Je hebt dus in een week twee tweede gesprekken gevoerd en bent ook twee keer afgewezen. Wat krijg je te horen als je afgewezen wordt? Ik geloof niet dat je na twee tweede gesprekken en blijkbaar twee afwijzingen bij beide geen reactie meer krijgt. Dat past niet na een tweede gesprek, zeker niet op jouw vermeende niveau. Hoogstens krijg je een redelijk politiek correcte reactie, die je mogelijk door jouw ASS niet op waarde weet te schatten?

Ben je zelf al op zoek gegaan naar een geschikte loopbaancoach, niet via UWV maar via je eigen netwerk, zoals al meerdere keren geadviseerd is hier? Loopbaancoaches zijn er op elk niveau en het lijkt me belangrijk dat je inhoudelijker kunt ventileren dan op een forum. 

Overigens is mijn vermoeden dat je een man bent en dat je de "vrouwelijke aanpak" die hier geadviseerd wordt niet trekt, dat dat niet aansluit bij jouw denk/werkwijze. En ja, dit is ook enorme invulling van mij. Sorry daarvoor.

Ben heel benieuwd naar je reactie op Anijs. 

ToetieToover schreef op 10-06-2026 om 10:45:

Ben heel benieuwd naar je reactie op Anijs.

Ik ook.

Danseres

Danseres

10-06-2026 om 16:04 Topicstarter

anijsblokje schreef op 10-06-2026 om 10:06:

De berichten die je gisteren postte waren of onvolldig, of alleen een quote. Wat wilde je zeggen? Want iedereen komt meteen weer van alles voor je invullen hier.

Maar hoe zit het nu precies, op 1 juni kom je melden dat je twee tweede gesprekken hebt en op 9 juni is alles weer *****? Hoe is het gegaan met die tweede gesprekken, wat is daar gebeurd? Je hebt dus in een week twee tweede gesprekken gevoerd en bent ook twee keer afgewezen. Wat krijg je te horen als je afgewezen wordt? Ik geloof niet dat je na twee tweede gesprekken en blijkbaar twee afwijzingen bij beide geen reactie meer krijgt. Dat past niet na een tweede gesprek, zeker niet op jouw vermeende niveau. Hoogstens krijg je een redelijk politiek correcte reactie, die je mogelijk door jouw ASS niet op waarde weet te schatten?

Ben je zelf al op zoek gegaan naar een geschikte loopbaancoach, niet via UWV maar via je eigen netwerk, zoals al meerdere keren geadviseerd is hier? Loopbaancoaches zijn er op elk niveau en het lijkt me belangrijk dat je inhoudelijker kunt ventileren dan op een forum.

Overigens is mijn vermoeden dat je een man bent en dat je de "vrouwelijke aanpak" die hier geadviseerd wordt niet trekt, dat dat niet aansluit bij jouw denk/werkwijze. En ja, dit is ook enorme invulling van mij. Sorry daarvoor.

Niet verder dan tweede ronde. De ene keer hoor ik wel wat, 99 procent van de keren niets. Dan doe je een dikke assessement en hoor je nul terug. Maar wat een lulkoek. Ik ben het vertrouwen volledig kwijt.

Ik heb geen loopbaancoach in eigen netwerk dus begrijp niet precies wat je bedoelt. UWV doet niks vandaag en gisteren opnieuw contact gehad. Ik heb de urgentie heel duidelijk laten weten.

Jongens ik WEET HET GEWOON NIET MEER!

Bemiddelingsbureaus voor ict' ers boven de 50 kan ik niet vinden of bestaan niet of de site is uit de lucht.

Ben je lid van een vakbond, die kunnen je adviseren voor een loopbaancoach.
Ze kunnen je ook adviseren voor omscholing bijvoorbeeld via een loopbaantest.

Danseres

Danseres

10-06-2026 om 16:12 Topicstarter

in mijn werk heb je niet zoiets als een eerste en tweede ronde maar vaak zijn het er wel 4 of 5 zowel online als op locatie en vaak met een soort van iq test of assessement. Ik heb 2 x een assessement mogen doen, maximale score maar toch afgewezen. Geen reden van uitleg, geen nummer geen mail adres.

Danseres

Danseres

10-06-2026 om 16:14 Topicstarter

welke bemiddelingsbedrijven voor 50 plus ict'ers zijn er? ik vind er nul

Danseres

Danseres

10-06-2026 om 16:16 Topicstarter

Ysenda schreef op 10-06-2026 om 16:11:

Ben je lid van een vakbond, die kunnen je adviseren voor een loopbaancoach.
Ze kunnen je ook adviseren voor omscholing bijvoorbeeld via een loopbaantest.

die kunnen precies nul

Danseres schreef op 10-06-2026 om 16:16:

[..]

die kunnen precies nul

Ben je lid?

Heb je het gevraagd of denk je dat?

Je bent heel erg stellig, al het hele draadje, ben je zo ook bij gesprekken? Zo zwart / wit?

En als je doet wat je deed krijg je wat je had. 

Je zult het anders moeten gaan aanpakken.

Je hebt hier vele tips gekregen die je keer op keer affakkelt. 

Danseres schreef op 10-06-2026 om 16:12:

in mijn werk heb je niet zoiets als een eerste en tweede ronde maar vaak zijn het er wel 4 of 5 zowel online als op locatie en vaak met een soort van iq test of assessement. Ik heb 2 x een assessement mogen doen, maximale score maar toch afgewezen. Geen reden van uitleg, geen nummer geen mail adres.

De assessments die ik ken draaien bijna nooit om iq (en het behalen van de maximale score) maar veel vaker om persoonlijkheid. Oftewel past jouw manier van managen bij het team/de organisatie. Een van de beste managers die ik ken is bij een andere organisatie gaan werken en was er binnen 1 jaar weer weg. De match was er niet waardoor hij niet tot zijn recht kwam. Kortom het gaat niet altijd om jouw kennis en kwaliteiten maar ook hoe het aansluit bij het team. 

Het klinkt alsof je op gesprek mag komen (eerste ronde) dus dan zijn je brief en cv prima. Loopt het daarna telkens vast bij het gesprek of het assessment?

Danseres

Danseres

10-06-2026 om 16:30 Topicstarter

Ysenda schreef op 10-06-2026 om 16:20:

[..]

Ben je lid?

Heb je het gevraagd of denk je dat?

Je bent heel erg stellig, al het hele draadje, ben je zo ook bij gesprekken? Zo zwart / wit?

En als je doet wat je deed krijg je wat je had.

Je zult het anders moeten gaan aanpakken.

Je hebt hier vele tips gekregen die je keer op keer affakkelt.

Dit is precies my line. Dus ik bewandel alle paden die ik maar kan bedenken. Ik ben niet zwart wit. Ik fakkel de tips af omdat ik gefrustreerd ben en ze allemaal al geprobeerd heb.

Danseres

Danseres

10-06-2026 om 16:32 Topicstarter

Neweve schreef op 10-06-2026 om 16:22:

[..]

De assessments die ik ken draaien bijna nooit om iq (en het behalen van de maximale score) maar veel vaker om persoonlijkheid. Oftewel past jouw manier van managen bij het team/de organisatie. Een van de beste managers die ik ken is bij een andere organisatie gaan werken en was er binnen 1 jaar weer weg. De match was er niet waardoor hij niet tot zijn recht kwam. Kortom het gaat niet altijd om jouw kennis en kwaliteiten maar ook hoe het aansluit bij het team.

Het klinkt alsof je op gesprek mag komen (eerste ronde) dus dan zijn je brief en cv prima. Loopt het daarna telkens vast bij het gesprek of het assessment?

Nee niet op het assessment dat wordt ook steeds gezegd. Ik ben veelal een 100 procent match. En daarna blijft het stil. Ik heb die dingen zelf in elkaar gedraaid en afgenomen. Ik weet precies wat ze willen horen (waarmee ik niet bedoel dat ik maar wat invul)

Ik zoek nog steeds een ict bemiddelingsbureau voor c level 50 plussers

Danseres

Danseres

10-06-2026 om 16:49 Topicstarter

Ik weet het niet meer. Ik weet het echt niet meer. Ik heb nooit zonder werk gezeten. C level ict is leeftijd eigenlijk nooit een issue. Over geld wil ik geen gedoe hebben. Ik heb een goed cv, meermaals aangepast en professioneel laten nakijken. Ik heb een goed linkedin en blijf actueel. Ik blijf mezelf bijscholen, heb vrijwilligerswerk, ik schrijf, ik maakt kunst ik ben de hele dag bezig, ik heb best een redelijk netwerk maar het blijft oorverdovend stil. Terwijl ik jubelende recensies kreeg altijd. Ik had hele teams in het buitenland. Ik ben al mijn zelfvertrouwen kwijt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.