Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Sad Beige?

okee, mn vrouwtje wou nie verhuizen maar was verknocht aan dit huis. Afgelopen maanden hebben we haar toegevoegd als eigenaar en hebben we een kleine verbouwing (woonkamer vergroot met erker) nu wil ze dus onze kiet verven in SADBEIGE😒 ze heeft 21 moodboards op Pinterest, we beginnen met de keuken, op de enige houten tussendoor komt singing sand van histor, plan was om dezelfde kleur voor de deurstijlen te gebruiken.  Ik bemoei me niet met het hele verf kiezen, ik voer het alleen uit. Maar ik zie dat ze zo gestressed is nu

Wat is het probleem dan, dat ze gestressed is of dat jij de kleur niet mooi vindt? 

Sad beige is inmiddels toch uit aan het raken? Of loop ik teveel voor? 

Verder ben ik afgehaakt bij 'mn vrouwtje'.

Ga lekker voor oranje-groen of geel-bruin seventies.

Beige moet verboden worden, in de jaren '80 vond ik dat al lelijk. Mijn moeder had het ook.

Is sad beige nog steeds in? Sterkte dan maar 🎨

Wat is SAD-beige? Wij hebben ook beige in huis met gebroken wit en olijfgroen. Staat fris en een stuk vrolijker dan al dat deprimerende grijs van de laatste decennia. 

Vrouwtje? 

Herfstappeltaart schreef op 02-02-2026 om 19:40:

Wat is SAD-beige? Wij hebben ook beige in huis met gebroken wit en olijfgroen. Staat fris en een stuk vrolijker dan al dat deprimerende grijs van de laatste decennia.

Vrouwtje?

Beige fris? Hoe dan?

Sad beige is nog echt een ding merk ik. Vreselijk. 

Nick90

Nick90

02-02-2026 om 20:57 Topicstarter

ja ze is maar 1.58 dus een vrouwtje, vandaag heeft ze verf gekocht voor de woonkamer en onze gedeeltelijk open keuken. Voor de woonkamer de kleur wild wilderness, voor de keuken intuitive voor de muren en singing sand voor het plafond en houtwerk( ook voor de woonkamer) 

Daar ben je mooi klaar mee. Wij kopen een huis dat recent volledig geverfd is, in 50 tinten beige. Echt niet mijn ding maar mijn vriend vindt het mooi. We moeten ons geld en onze tijd nu steken in een keuken en een nieuwe muur, maar ik overweeg om in ieder geval voor de slaapkamer vast behang te kopen. Met een wand behangen en een gezellig dekbedovertrek ziet het er alvast wat fleuriger uit. En de keuken wordt paars, dat compenseert wat.

waarom is ze gestresst? Is ze onzeker over de kleur? Of vindt ze het een erg grote onderneming?

Pimpelmees67 schreef op 02-02-2026 om 20:42:

[..]

Beige fris? Hoe dan?

Sad beige is nog echt een ding merk ik. Vreselijk.

Er zijn 50 tinten beige, van grijzig, tot rozig tot gelig. De combinatie met gebroken wit en groen staat inderdaad fris en natuurlijk. Ik heb juist een bloedhekel aan al dat deprimerende sad-grijs. En felle kleuren zijn al hélemaal niet mijn ding in huis. Een natuurlijke, rustige sfeer, daar hou ik van.

Nick90 schreef op 02-02-2026 om 20:57:

ja ze is maar 1.58 dus een vrouwtje, vandaag heeft ze verf gekocht voor de woonkamer en onze gedeeltelijk open keuken. Voor de woonkamer de kleur wild wilderness, voor de keuken intuitive voor de muren en singing sand voor het plafond en houtwerk( ook voor de woonkamer)

Ik heb deze kleuren even opgezocht en de combinatie is wel veel te veel  beige. De combinatie met een wittint maakt het acceptabeler voor je denk ik. Op deze manier staat er niets tegenover het beige en overheerst het veel te veel. Zelfs het plafond en het houtwerk.... .

Welke gordijnen komen er te hangen?

Vind het wel mooie tinten. Geen idee of het mijn interieur zou worden maar de kleuren op zich zijn goed bruikbaar. Hangt ook af van de meubels die ik eerst zou uitzoeken en daarna de verf aanpassen aan je lievelingsmeubels.

Verf is veel makkelijker en goedkoper aanpassen dan meubels dus eerst meubels neerzetten; laat de verf nog maar even in de gang staan. Dat wijst zich gewoon vanzelf. Dan kunnen jullie ook tot het beste compromis komen.

Ga je verven dan schuif je ze wat naar voren en gooi je er afdekplastic over en na droging zie je direct of het staat zoals bedoeld en jullie er happy mee zijn. Zo niet dan zeg je meteen dat je je beter gaat voelen met donkerder, lichter, warmer, koelel, meer geel, meer rood enz. enz. Daar kan ze echt niet omheen en probeert ze dat dan is ze niet de ware.

Je moet er geen welles-nietesspel van maken maar je gevoel, jouw welbevinden dus, in de strijd gooien. Het zou verschrikkelijk liefdeloos zijn als de geliefde dat gaat negeren. Terwijl anders wordt het een strijd om gelijk hebben en daar gaat het m.i. niet om. 

Herfstappeltaart schreef op 02-02-2026 om 19:40:

Vrouwtje?

Ik heb ook dit soort kleuren in huis, dan is beige inderdaad helemaal niet lelijk of oudbollig ofzo. 

Maar ik zie weleens klusprogrammas op tv en daar doen ze dan de japandi stijl, met werkelijk alles in 50 tinten beige. Ik heb nog nooit zoiets lelijks gezien! Dat moest het vrouwtje van Nick maar niet doen 😬

Sad beige. Is there any other kind???

LazyCat schreef op 03-02-2026 om 10:59:

[..]

Ik heb ook dit soort kleuren in huis, dan is beige inderdaad helemaal niet lelijk of oudbollig ofzo.

Maar ik zie weleens klusprogrammas op tv en daar doen ze dan de japandi stijl, met werkelijk alles in 50 tinten beige. Ik heb nog nooit zoiets lelijks gezien! Dat moest het vrouwtje van Nick maar niet doen 😬

Nee 😂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.