Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zwitserland, Duitsland of nog iets anders?

Eind 2020 bedacht om in september naar Zwitserland te gaan (nabij meer van Genève), maar nu slaat de twijfel een beetje toe.

Mijn hoofd is nu even niet helder genoeg om de Corona- en visa-regels te ontcijferen op Engelstalige sites. (iemand daar wel helder genoeg voor?)
Verblijf kan ik tot twee dagen tevoren annuleren. Reis heb ik nog niet geregeld, bij gebrek aan rijbewijs ben ik afhankelijk van vliegtuig en/of trein.

Zwitserland stond al langer op mijn lijstje, maar nogmaals uitstellen zou natuurlijk kunnen. 

Alternatieve ideeën:


  • Berlijn (rechtstreekse trein) Een keer geweest n.a.v. een concert, heeft wel wat om nu eens 'zomaar' te gaan
  • Andere Duitse stad (ideeën welkom)
  • Brussel, Antwerpen, Luik of iets anders in België? Ooit in de Antwerpse zoo geweest, Brussel alleen op doorreis naar Londen
  • Nederland (dagtripjes en/of verblijf)
  • Parijs? (ik spreek geen Frans, hoe erg is dat?)

Vliegen heeft niet mijn voorkeur, bovenstaande is per trein goed te doen denk ik.

Tijdsduur: max. woensdag tot woensdag


Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

02-08-2021 om 17:13 Topicstarter

Spa/welness is niet aan mij besteed. 
Beetje mix van cultuur/natuur of dagje op terras hangen met een boek.
Fietsconditie heb ik niet, maar als er duidelijke routes zijn kan ik wel in eigen tempo wat proberen.

Nou tóch gewoon naar Zwitserland natuurlijk, no brainer 
Ik vertrek 21 aug. 

Vandaag mag je iig nog zonder enige beperking op doorreis via Duitsland naar Zwitserland.

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

02-08-2021 om 17:33 Topicstarter

Jij met eigen auto als ik het goed onthouden heb. Als je nou in september weer gaat wil ik wel passagier zijn

Neeee, haha, ga (tóch) met de trein! Lijkt me leuk voor een keertje. Heb er veel zin in!

Volgens mij is een vaccinatiebewijs voldoende voor alle EU landen en Zwitserland nu toch? Dat testen is alleen als je nog niet gevaccineerd bent dacht ik. 

Zwitserland heeft een handige site waar je kan checken, wel Engels, ik zoek 'm er even bij.

Voor Duitsland is een vaccinatiebewijs voldoende, anders moet u daar 5 dagen in quarantaine en dan een test laten doen.

ButterCup schreef op 02-08-2021 om 17:28:

Vandaag mag je iig nog zonder enige beperking op doorreis via Duitsland naar Zwitserland.

Geldt dat ook voor mensen die niet gevaccineerd zijn?

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

03-08-2021 om 09:15 Topicstarter

Het lastige is dat niemand een glazen bol heeft en weet of de reisregels van vandaag over drie weken ook nog gelden.
Heb het oorspronkelijke plan geannuleerd, ga wel rondkijken bij treinreiswinkel wat hun mogelijkheden zijn.

dat is natuurlijk met iedere bestemming zo.

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

03-08-2021 om 13:30 Topicstarter

Ja, maar het oorspronkelijke plan leek me toch wat riskant en/of gedoe.

Met de auto is toch veel minder risico want je zit alleen (met je gezin) en met treinen ben je weer zo afhankelijk van de nukken van dat moment qua controles. 

Vf_Watervrouw

Vf_Watervrouw

03-08-2021 om 13:51 Topicstarter

Daarom. Ik heb dus geen auto of rijbewijs

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.