Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zou jij dit doen?

Ik heb het verzoek gekregen om te helpen verhuizen, lange afstand 850 km. Daarvoor moet ik dan eerst een nacht met een ferry, dan 300 km rijden, dan verhuizen naar 850 km verderop, dan weer naar een ferry 250 km, en dan nog 450 km naar huis. Alles in het land van bestemming links rijden.
Zouden jullie dat overhebben voor je kind? En ben ik heel slecht als ik het niet zie zitten?


Zo, nee, dat is me nogal een verzoek. Ik geloof niet dat ik daarop zou zitten te wachten. Maar dat hangt wel een beetje van de omstandigheden af: is het een vrijwillige verhuizing of noodgedwongen, moet kind het alleen doen of is er een partner, zijn er vrienden in dat land, is er eventueel budget om het uit te besteden, kan ik het combineren met een eigen vakantie etc.

nee, ik zou wel helpen met geld zodat ze hulp kan inhuren?
gr Angela

Nee sorry. Huur maar iemand in het land zelf. Ik zou wel willen helpen met dat betalen als geld een probleem is.

Bij een verhuizing ben ik praktisch van heel weinig nut. Ik zou als ouder wel graag helpen met de dingen die ik wel kan, ook al moet ik er relatief gezien erg veel moeite voor doen.

Poeh, ik vind dat ook nogal een onderneming.
Zoals Fiorah al zegt ligt het ook aan de omstandigheden.
Ik lees dat het voor je kind is en eerlijk gezegd zou ik dat voor mijn kind wel over hebben.
Aan de andere kant vraag ik me wel af wat voor meerwaarde een ouder heeft bij een verhuizing?
Als ik naar mijzelf kijk zou ik kunnen helpen met het simpele sjouw en pakwerk.
Ik zie mijzelf dan ook niet als onmisbaar bij zo'n verhuis en het zou mij logischer lijken dat kind dan hulp in zijn/haar eigen omgeving zou vragen.
Mocht kind geen vrienden/familie in de buurt hebben die willen/kunnen helpen zou ik wel financieel bij willen springen om hulp in de huren.

ik zou het wel doen, links rijden maakt mij niet uit, maar ik zou het niet in dat korte tijdsbestek doen wat jij beschrijft maar er wat tijd voor en na in het land aan plakken.

Kost waarschijnlijk minder om het uit te besteden?

Ik denk dat ik het wel zou doen. Maar wat Ysenda ook zegt, ik zou iets meer tijd nemen. 

Ik zou het inderdaad uitbesteden, als je je dat kunt veroorloven. Je bent geen slechte moeder als je dat doet. Mijn ouders hebben zoiets ook een keer gedaan; was hun cadeau voor mijn verhuizing, omdat ze zelf fysiek dat niet meer konden. En dat waardeerde ik enorm. Inmiddels regel ik mijn verhuizingen helemaal zelf natuurlijk en ondersteun ik mijn ouders waar nodig en ook binnen mijn mogelijkheden. The circle of life. 
Denk je dat je kind er geen begrip voor op kan brengen?

Ik zou het wel doen en als avontuur zien. Maar dan zou ik er wel de tijd voor nemen. Waar zie je vooral tegen op? Tegen het links rijden? Tegen de afstand of de tijd die het in beslag bent?

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

25-03-2023 om 17:24

Ik zou het ook doen, omdat het me erg leuk lijkt OM te doen. Links rijden heb ik geen moeite mee. Met een vrachtwagentje rijden ook niet. En mijn kind helpen, vind ik altijd wel leuk.

Ben je slecht als je het niet zit zitten? Nee hoor, dat maakt je geen slecht mens. Integendeel: geef je grenzen aan.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

25-03-2023 om 17:34

Ik zou wel gaan helpen en er dan meteen een weekje vakantie aan vastplakken. Leuk zelfs om te doen. 

Je bent uiteraard geen slecht mens als je het niet ziet zitten. Het is nogal wat, wat je kind vraagt. 

Nou nee, en als ik 'het verzoek' zou krijgen al helemaal niet, maakt niet uit wie het is.

Goed dat je grenzen aangeeft, leert je kind ook van! Ik vind het een egoïstische en onjuiste gedachte als een moeder dat voor haar kind over ‘moet’ hebben. Dus wat mij betreft volg je je gevoel. Voor zulke ondernemingen kun je m.i. het beste een internationaal verhuisbedrijf inschakelen en je ouders gewoon uitnodigen voor je/een house warming. 

Geen rijbewijs.

Met rijbewijs zou ik het voor een eventueel kind of voor mijn ouders wel doen.
Voor vrienden of iemand anders waarschijnlijk niet.

Moet je met je eigen auto naar ginder?
Of kan je ook met 't vliegtuig en ter plekke een auto of bestelbus huren? (En die dan elders in 't land achterlaten, als je bij een grote nationale speler huurt.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.