Vakantie en reizen
Kampeerder
08-03-2026 om 09:29
Wie zoekt en kiest bij jullie de bestemming?
Naar aanleiding van mijn bericht in het topic 'Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?'
Wij zijn een kleine vakantie aan het zoeken en boeken. Waren op het punt van kiezen toen man weer met allemaal nieuwe opties voor de accommodatie kwam. Dus we zijn er nog niet uit.
Verder kun je alles posten over zoeken, kiezen, en boeken.
Peiling
Wie zoekt en kiest?
Kampeerder
08-03-2026 om 10:29
Mama-Inge schreef op 08-03-2026 om 10:24:
Man meent dat hij degene moet zijn die zoekt en beslist en hij wil dan vaak wat verder weg.
Maar tot nu toe zijn we nog nooit op de bestemming aangekomen die hij geregeld had.
Altijd wel iets waardoor de vakantie dan niet door kan gaan en dat is 9 van de 10x omdat de auto stuk gaat net voor de vakantie of pech onderweg.
En komen we wel op de plaats van bestemming, dan stelt de camping vaak 3x niets voor, niets voor de kinderen te doen en ver van een plaats af, zodat je altijd een hele poos onderweg bent voor boodschappen of bezienswaardigheden
Oh wat jammer. Dat is toch je ergste nachtmerrie. 🤞🏼 Voor jullie volgende vakantie.
Herfstappeltaart
08-03-2026 om 10:29
In het buitenland (meestal Frankrijk) zo'n beetje samen. Hij boven achter de computer, ik beneden achter de laptop. Vaak hebben we dan hetzelfde gezien en zijn we het snel eens. Korte vakanties in NL zoek ik meestal en man vind alles best.
OnherkenbaarAnoniem
08-03-2026 om 10:31
Kampeerder schreef op 08-03-2026 om 10:25:
[..]
[..]
Maar ook dan is er de actie van zoeken, kiezen en boeken of in dit geval arriveren. Het proces blijft gelijk.
Met de tent reizen wij ook vaak zo, maar met name in Frankrijk in het hoogseizoen blijkt dat steeds lastiger. Ook in het voorseizoen tegenwoordig als alle mensen zonder kinderen reizen is het ook vaak extreem druk op gewilde campings.
Dit jaar eens een andere kant op. Veel zoekwerk doe ik thuis en dan maak ik een flinke lijst. Lijst met ongeveer de route en mogelijke campings.
Tot 2024 hadden we een door mij gemaakt lijstje bij ons met mogelijke campings en boekten niets. We gingen echt aan de balie van de camping kijken of er nog plek was. Zo ja dan zetten we de tent op, zo nee dan gingen we naar de volgende camping.
Ik had gezocht maar "het lot" bepaalde waar we terecht kwamen. Het was dus geen bewuste keuze niet van mijn en niet van man.
Kampeerder
08-03-2026 om 10:32
Ninoea schreef op 08-03-2026 om 10:23:
Bij ons wisselt dat. Is het niet zo’n bewust iets. Soms oriënteren we samen, soms de een, soms de ander. Meestal besluiten we samen maar het kan ook dat er een de knoop doorhakt. Eigenlijk nooit gedoe over.
Bij ons wisselt het ook meestal maar het verloop van het proces is altijd duidelijk. Als hij zoekt dan kies ik één van zijn opties en gaan we daarheen. Als ik zoek denkt hij altijd nog betere opties te kunnen vinden. En als we dan toch iets willen boeken wat ik koos dan is het inmiddels vol. 😡
Herfstappeltaart
08-03-2026 om 10:32
Mama-Inge schreef op 08-03-2026 om 10:24:
Man meent dat hij degene moet zijn die zoekt en beslist en hij wil dan vaak wat verder weg.
Maar tot nu toe zijn we nog nooit op de bestemming aangekomen die hij geregeld had.
Altijd wel iets waardoor de vakantie dan niet door kan gaan en dat is 9 van de 10x omdat de auto stuk gaat net voor de vakantie of pech onderweg.
En komen we wel op de plaats van bestemming, dan stelt de camping vaak 3x niets voor, niets voor de kinderen te doen en ver van een plaats af, zodat je altijd een hele poos onderweg bent voor boodschappen of bezienswaardigheden
Jeetje....En ga jij niet tegen zijn mening in dan? En hoe komt die autopech dan steeds? Geven jullie de auto niet de nodige beurten/onderhoud?
Kampeerder
08-03-2026 om 10:33
OnherkenbaarAnoniem schreef op 08-03-2026 om 10:31:
[..]
Tot 2024 hadden we een door mij gemaakt lijstje bij ons met mogelijke campings en boekten niets. We gingen echt aan de balie van de camping kijken of er nog plek was. Zo ja dan zetten we de tent op, zo nee dan gingen we naar de volgende camping.
Ik had gezocht maar "het lot" bepaalde waar we terecht kwamen. Het was dus geen bewuste keuze niet van mijn en niet van man.
Maar ook dan heb je toch je voorkeur. Woon deden ook vaak zo, maar bij drie of meer campings op een paar kilometer hadden we echt wel een top drie.
OnherkenbaarAnoniem
08-03-2026 om 10:40
Kampeerder schreef op 08-03-2026 om 10:33:
[..]
Maar ook dan heb je toch je voorkeur. Woon deden ook vaak zo, maar bij drie of meer campings op een paar kilometer hadden we echt wel een top drie.
Toen de kinderen 20 jaar geleden nog klein waren had ik ook wel een top 3 en meestal lukte het wel om binnen die top 3 een plekje te vinden. Het kamperen en reserveren heeft zo'n vlucht genomen dat we nu al een jaar of 8 vaak echt genoegen nemen met wat we kunnen krijgen in de prijsklasse die wij redelijk vinden. Als dat dan 3 dagen geen zwembad betekende dan hadden de toen pubers het ermee te doen.
Kampeerder
08-03-2026 om 10:47
Bailey26 schreef op 08-03-2026 om 09:46:
Soms man en soms ik. En een andere keer weer samen
.
Beiden moeten uiteindelijk wel akkoord zijn met de gekozen bestemming/accommodatie.
We zitten over het algemeen wel op een lijn in wat we zoeken voor een vakantie dus dat scheelt een hoop. En in de zomer gaan we met de caravan en dat filtert natuurlijk ook al wel een beetje.
Zeker, en de perfecte locatie bestaat niet, dat weten we ook. Het gaat er altijd om dat je je er een paar dagen kunt vermaken.
Overal is wel iets dat beter had gekund. In onze laatste accommodatie hadden we bijvoorbeeld een bed van 140×190. (Frankrijk en bij nameten was het eigenlijk maar 136 breed.) En ooit met de kinderen hadden we een electrische kookplaat met twee potten waar er maar één goed van werkte.
Rogue
08-03-2026 om 11:27
verschilt, vriend is meestal degene die het balletje vakantie opgooit, maar hij is ook het lastigste als het op een bestemming kiezen aankomt... liever niet te toeristisch/te warm en geen resorts
ik ben best makkelijk qua bestemming dus zodra we eruit zijn zoek ik de hotels,bezienswaardigheden enz
Ted68
08-03-2026 om 11:34
Ik zoek; maar wel in mijn achterhoofd de wensen van man;een huis vrijstaand met een grote keuken, met alles er op en er aan, een prive zwembad, en een grote omheinde tuin voor de hond. In de buurt van het Strand. En we gaan altijd naar Bella Italia.
Ook omdat de toscana 600 km rijden is van waar wij wonen….
BlairW
08-03-2026 om 11:55
OnherkenbaarAnoniem schreef op 08-03-2026 om 10:31:
[..]
Ik heb ook een hele lange lijst met campings en eventueel appartementen/hotels die me leuk lijken. Alles gesorteerd op land en streek 😁 die lijst pak ik er soms bij als ik wat zoek voor een volgende vakantie. Maar ik boek wel altijd van tevoren. Heb geen zin om tijdens mijn vakantie te moeten gaan zoeken naar een camping die plek heeft. Ik besteed mijn vakantietijd liever aan leukere dingen 😊 en met een caravan er achter heb ik ook geen zin om 3 campings langs te moeten om te kijken of er plek is. Ooit 1 keer op de bonnefooi gegaan, camping waar we op reden was vol dus in de stromende regen op zoek gemoeten naar wat anders. Toen was de lol er meteen vanaf 😜 paar jaar geleden na 2 weken regen wilden we een dag of 2 eerder weg. Moesten wel in een bepaalde regio ivm de volgende camping die geboekt was. Ik heb wel 30 campings gemaild/gebeld en op de website de beschikbaarheid bekeken, maar nergens plek. Dat op de bonnefooi klinkt leuk als ik dat van anderen altijd hoor, maar met een caravan van ruim 7 meter en de daarbij komende eisen waaraan de kampeerplek moet voldoen is het geen doen in het hoogseizoen kwamen wij achter 😊
OnherkenbaarAnoniem
08-03-2026 om 12:31
BlairW schreef op 08-03-2026 om 11:55:
[..]
Ik heb ook een hele lange lijst met campings en eventueel appartementen/hotels die me leuk lijken. Alles gesorteerd op land en streek 😁 die lijst pak ik er soms bij als ik wat zoek voor een volgende vakantie. Maar ik boek wel altijd van tevoren. Heb geen zin om tijdens mijn vakantie te moeten gaan zoeken naar een camping die plek heeft. Ik besteed mijn vakantietijd liever aan leukere dingen 😊 en met een caravan er achter heb ik ook geen zin om 3 campings langs te moeten om te kijken of er plek is. Ooit 1 keer op de bonnefooi gegaan, camping waar we op reden was vol dus in de stromende regen op zoek gemoeten naar wat anders. Toen was de lol er meteen vanaf 😜 paar jaar geleden na 2 weken regen wilden we een dag of 2 eerder weg. Moesten wel in een bepaalde regio ivm de volgende camping die geboekt was. Ik heb wel 30 campings gemaild/gebeld en op de website de beschikbaarheid bekeken, maar nergens plek. Dat op de bonnefooi klinkt leuk als ik dat van anderen altijd hoor, maar met een caravan van ruim 7 meter en de daarbij komende eisen waaraan de kampeerplek moet voldoen is het geen doen in het hoogseizoen kwamen wij achter 😊
Ik denk persoonlijk dat je, als je echt op de bonnefooi wil kamperen, anders moet kijken naar een camping. Wij hebben nu als belangrijkste eis dat we schoon sanitair willen en dan kijken we of we op deze camping ons 3-4 dagen kunnen vermaken. Dichtbij iets wat we willen zien telt dan ook mee en als we dan geen zwembad hebben op de camping dan is dat even zo. Het wordt wel steeds moeilijker in het hoogseizoen maar tot 2024 is het steeds nog gelukt.
Ik lees ook altijd reviews, bij 100% zeer tevreden gasten vertrouw ik het niet en bij 100 % ontevreden gasten vertrouw ik het ook niet. Je kunt ook veel informatie halen uit de verhalen die mensen vertellen waarom ze wel of niet tevreden waren. Er was maar 1 tapkraan per 6 plaatsen! Is voor mij een kul argument om de camping onvoldoende te beoordelen, er zijn tenminste tapkranen op het terrein. Dat vind ik al positief ten opzichte van alleen water bij de toiletgebouwen.
Negatieve beoordelingen, omdat er een frans kinderkamp op de camping staat de eerst week van juli laten mij ook koud. Zelfs als je er naast staat heb je er weinig last van, meestal is de leiding erg van de discipline en netheid.
BlairW
08-03-2026 om 12:57
OnherkenbaarAnoniem schreef op 08-03-2026 om 12:31:
[..]
Ik denk persoonlijk dat je, als je echt op de bonnefooi wil kamperen, anders moet kijken naar een camping. Wij hebben nu als belangrijkste eis dat we schoon sanitair willen en dan kijken we of we op deze camping ons 3-4 dagen kunnen vermaken. Dichtbij iets wat we willen zien telt dan ook mee en als we dan geen zwembad hebben op de camping dan is dat even zo. Het wordt wel steeds moeilijker in het hoogseizoen maar tot 2024 is het steeds nog gelukt.
Ik lees ook altijd reviews, bij 100% zeer tevreden gasten vertrouw ik het niet en bij 100 % ontevreden gasten vertrouw ik het ook niet. Je kunt ook veel informatie halen uit de verhalen die mensen vertellen waarom ze wel of niet tevreden waren. Er was maar 1 tapkraan per 6 plaatsen! Is voor mij een kul argument om de camping onvoldoende te beoordelen, er zijn tenminste tapkranen op het terrein. Dat vind ik al positief ten opzichte van alleen water bij de toiletgebouwen.
Negatieve beoordelingen, omdat er een frans kinderkamp op de camping staat de eerst week van juli laten mij ook koud. Zelfs als je er naast staat heb je er weinig last van, meestal is de leiding erg van de discipline en netheid.
Ik heb weinig eisen, maar minimaal 100m2 is de enige omdat ik anders de caravan met luifel (niet eens een voortent) en de auto er niet op kan. Maar dat zijn tegenwoordig al van die duurdere comfort plaatsen of zo en als eerste weg. Zwembad boeit ons al niet, net zoals animatie etc. Maar als ik tussen die 30 campings al iets vond wat plek had, waren het dus te kleine plekken.
Poezenmeisje
08-03-2026 om 13:36
Naar commerciële naturistencampings bellen we een dag van te voren.
Voor de Duitse naturistencampings mailen we een paar dagen van te voren omdat het vaak verenigingsterreinen zijn met een beperkte bereikbaarheid.
Daar vinden ze het ook fijn om te weten in welk tijdblok je komt, zodat iemand de sleutel heeft om de poort voor je te openen.
Auwereel
08-03-2026 om 15:00
Voor tegenwoordig, ik heb ingevuld, partner zoekt, maar ik zoek wel mee. Maar partner doet veruit het meest. Hij geeft ook diverse opties en legt mij altijd alles voor. Ik geloof niet dat ik ooit iets van zijn voorstellen echt heb afgeschoten. Wel dat we samen zaten te twijfelen.
Vroeger de meivakantie in Texel, toen de kinderen klein waren, dat zocht ik meestal uit. Totdat de kinderen mee begonnen te zoeken, toen werd het een familie-aangelegenheid. De laatste zomervakanties met de kinderen zocht het hele gezin mee.
.