Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Welke kerstmarkt bezoek je dit jaar?

Geen.

Net als vele reacties voor mij: Geen!
Kan mij echt niet boeien. 

Gewoon op een dinsdag- of donderdagmorgen naar de intratuin. Lekker rustig, gezellig, lunchen in het tuincafe en met iets naar huis wat je niet nodig had. 

Citroengraag schreef op 13-09-2025 om 18:48:

Gewoon op een dinsdag- of donderdagmorgen naar de intratuin. Lekker rustig, gezellig, lunchen in het tuincafe en met iets naar huis wat je niet nodig had.

Ja dàt vind ik ook erg leuk. Ik woon in Zeeland maar we nemen soms de moeite om naar Halsteren te rijden hiervoor.

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2025 om 19:27:

[..]

Ja dàt vind ik ook erg leuk. Ik woon in Zeeland maar we nemen soms de moeite om naar Halsteren te rijden hiervoor.

Ter Aar is ook een aanrader, ook echt groot. Hilversum is gezellig, maar klein en lunchen is er zeer beperkt. 

Ik ben heel vaak naar Düsseldorf geweest maar de laatste keer was de halve stad opgebroken en het jaar daarna zijn we naar Keulen gegaan en hebben we daar ook overnacht.
Ik vind zo'n kerstmarkt gezellig maar wij combineren het ook altijd met kleding kopen. In de lengte maat van mijn man is er in Duitsland veel meer keus.
We gaan niet elk jaar maar waarschijnlijk dit jaar wel weer. Het wordt waarschijnlijk weer Keulen. 

Oberhausen: gewoon niet doen. Tenzij je heel gelukkig wordt van schuifelen in een mensenmassa die overwegend nederlands is. 

Bremen en Dusseldorf geweest. Bremen vond ik het leukst. Ook omdat je op meerdere plekken kerstmarkt had en daarnaast is het een mooie stad. Natuurlijk is het wel druk in het weekend. Er is 1 weekend (misschien meer) dat winkels ook tot 's avonds laat open zijn. Ben je het zat, kan je gaan winkelen. 

Wat anderen zeggen klopt ook. Veel eet- en drinktenten en het kan enorm druk zijn. 

Bath en dan op vrijdagochtend vroeg zodat het niet te druk is en dan in het weekend nog een keer in de drukte rond kijken, rondje sauna en dan ben ik helemaal warm en gezellig voor de kerst die ik verder meestal op mijn werk vier. 

Herfstappeltaart schreef op 13-09-2025 om 19:27:

[..]

Daar gaan wij ook regelmatig heen. Liefst op dinsdagochtend ofzo, als het niet zo afgrijselijk druk is 😅. Naar een kerstmarkt ben ik nog nooit geweest, krijg daar braderie-vibes bij en daar vind ik echt niks aan. Maar het kerstseizoen in Halsteren vind ik wel leuk!

Ik ben dol op kerstmarkten. Ik ga met een vriendin naar Praag en met mijn man maak in een riviercruise langs kerstmarkten in Mainz, Mannheim en Keulen. 

Geen,  ik vind het ook naar dat er bijna elk jaar wel een aanslag plaats vind. 

Ik wil dit jaar weer iets verder Duitsland in en dan die kerstmarkt als (klein) onderdeel van een weekendje weg. Ik overweeg Freiburg, Nürnberg of Augsburg. Een dag of drie, vier. Met musea, stadswandelingen, etc. Die kerstmarkt is dan leuk voor een middagje.

Loeki72 schreef op 13-09-2025 om 20:08:

Ik ben dol op kerstmarkten. Ik ga met een vriendin naar Praag en met mijn man maak in een riviercruise langs kerstmarkten in Mainz, Mannheim en Keulen.

Ik ga al een aantal jaar naar Praag, heerlijk (maar heb daar familie wonen). Verder denk ik Düsseldorf dit jaar en de kinderen willen altijd naar Oberhausen.

Schommelstoel schreef op 13-09-2025 om 20:18:

Ik wil dit jaar weer iets verder Duitsland in en dan die kerstmarkt als (klein) onderdeel van een weekendje weg. Ik overweeg Freiburg, Nürnberg of Augsburg. Een dag of drie, vier. Met musea, stadswandelingen, etc. Die kerstmarkt is dan leuk voor een middagje.

Leuk. Vorig jaar zijn wij naar de kerstmarkten in München (waarvan een erg leuke in middeleeuwse stijl), Landshut, Augsburg, Salzburg en Innsbruck geweest. Wij gaan meestal in die tijd op vakantie in Duitsland. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.