Vakantie en reizen
BlairW
13-09-2025 om 10:42
Welke kerstmarkt bezoek je dit jaar?
Altijd een gezellig onderwerp! Welke kerstmarkt staat er dit jaar op de planning? De afgelopen 2 jaar zijn we naar Keulen geweest en het jaar daarvoor naar Düsseldorf. Dit jaar wordt het Essen! Nog nooit geweest, maar ik lees overal dat deze erg gezellig is. Münster was ook een optie, maar die begint pas op 25 november en we gaan de 21e. Die blijft dus op het lijstje staan voor een volgende keer.
Volgend jaar willen we ook kijken of we een overnachting kunnen doen in de stad waar we dan heen gaan. Hebben we net wat meer tijd om lekker rond te struinen. Even lekker ergens uit eten, winkelen en op het gemak de kerstmarkt over
Ik hoor graag jullie ervaringen met diverse kerstmarkten en tips zijn altijd welkom!
Mijn tip is niet op zondag gaan, want dan zijn in veel Duitse steden de winkels dicht en is de sfeer toch wat minder.
MMcGonagall
13-09-2025 om 11:16
Ik ben nog nooit op een kerstmarkt geweest. Ik neem het me ieder jaar voor en dan komt het er toch niet van.
mana_sutiyuq
13-09-2025 om 11:40
geen, 1x gedaan nooit weer.
Te druk, te veel dezelfde troep, nauwelijks kwaliteit te vinden.
Daar heb ik geen lange reis voor over.
Madamecannibale
13-09-2025 om 12:41
Vorig jaar in Maastricht en op een Belgische kerstmarkt geweest. Die Belgische kerstmarkten vind ik geen aanrader, de Duitse vind ik dan toch het leukste. We gaan vaak in december een paar dagen richting zuid Limburg. En dan vaak naar die in Aken of een stadje in de buurt. Dit jaar gaan we denk ik naar Dortmund, dat vind ik altijd wel een van de leukere.
Broodjebrie
13-09-2025 om 13:36
vorig jaar naar Keulen en Düsseldorf geweest. Voor dit jaar nog geen idee, maar ik wil wel gaan. Nu nog even kijken met wie, want degene met wie ik vorig jaar ging, kan dit jaar niet.
Marty1984
13-09-2025 om 13:37
mana_sutiyuq schreef op 13-09-2025 om 11:40:
geen, 1x gedaan nooit weer.
Te druk, te veel dezelfde troep, nauwelijks kwaliteit te vinden.
Daar heb ik geen lange reis voor over.
Dit.
Zij het dan dat ik het niet 1 keer maar al een aantal keer heb gedaan. En élke keer vast stel dat het niet mijn ding is, dat ik niets koop omdat het allemaal rommel is of ik het niet nodig heb en dat 3 kwart van de kramen jenever of chocomel is. Na 1 chocomel aan een kalm kraam - en niet te midden van 100 man die mijn beker uit mijn hand mikt met hun ellebogen - heb ik het wel gehad.
Nadien heb ik een week barstende hoofdpijn, teveel prikkels gehad van alle geluid en vooral allemaal weer eens voor niets.
Ik word meestal op sleeptouw genomen door collega's, vrienden of man. Die man weet intussen dat hij er mij écht geen plezier mee doet. Dat het net zoiets is als dat ik hem tegen zijn zin vraag om op zaterdagnacht in het midden van de plaatselijke discotheek te gaan staan.
Markten gedaan: Onder andere die van Maastricht, Antwerpen en Brussel. En wat lokale dingen.
(Man wil dolgraag naar een Duitse markt of die van Straatsburg, maar dat vertik ik dus
. We hebben ook geen winterbanden, die daar verplicht zijn
.)
Herfstappeltaart
13-09-2025 om 13:45
In Gent, Brugge en Maastricht geweest. Maastricht vond ik het leukst. Het is niet zo mijn ding. Veel van hetzelfde en niet altijd even sfeervol. In Gent was de eerste keer muziek, bandjes op straat en koortjes. De tweede keer helemaal niks 
Broodjebrie
13-09-2025 om 14:13
oh ja, Antwerpen ben ik ook geweest. Maar het was erg koud die dag en het regende veel, dus we zijn toen eerder weggegaan. Maar vond het wel mooi aangekleed overal. En er stond een soort glazen huis, de Vlaamse variant van serious request denk ik.
rionyriony
13-09-2025 om 14:31
Als je de vrij groots opgezette kerstshow in ons lokale tuincentrum ook als een soort "markt" ziet, dan hoop ik daar heen te gaan begin november. Mijn bezoek valt ongeveer gelijk met het begin van het Sinterklaasjournaal.
RavIvaR
13-09-2025 om 15:09
Ik ben in Oberhausen, Antwerpen en Dordrecht geweest. Waarvan ik Dordrecht het leukst vond.
Maar ben nu al jaren niet meer geweest. Bekent concept, weinig vernieuwends.
MMcGonagall
13-09-2025 om 15:30
rionyriony schreef op 13-09-2025 om 14:31:
Als je de vrij groots opgezette kerstshow in ons lokale tuincentrum ook als een soort "markt" ziet, dan hoop ik daar heen te gaan begin november. Mijn bezoek valt ongeveer gelijk met het begin van het Sinterklaasjournaal.
Oh dat doe ik wel, in oktober al! Hier is de kerstmarkt bij het tuincentrum zo mooi dat zelfs verzorgingshuizen uit de omgeving er als uitje heen gaan. We kopen er ook elk jaar een nieuwe kerstbal.
Deci
13-09-2025 om 16:00
Twee keer in Münster geweest bij de kerstmarkt. Het woord kerstmarkt roept altijd gezellige en positieve associaties bij mij op. Ik hoor ook elk jaar van allerlei mensen dat ze naar een kerstmarkt gaan en dat het zo gezellig is, wat mij dan ook het gevoel geeft dat ik wat mis als ik er niet naar toe ga. Maar beide keren dat ik er was, viel het eigenlijk tegen. Teveel eet- en drink kraampjes, weinig kraampjes met echt leuke (kerst) dingen en te druk.
rionyriony
13-09-2025 om 17:27
MMcGonagall schreef op 13-09-2025 om 15:30:
[..]
Oh dat doe ik wel, in oktober al! Hier is de kerstmarkt bij het tuincentrum zo mooi dat zelfs verzorgingshuizen uit de omgeving er als uitje heen gaan. We kopen er ook elk jaar een nieuwe kerstbal.
Je ziet er idd veel dochters die hun moeder of oma erheen rijden en daar met behulp van een rolstoel rondrijden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.