Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Welke Duitse stad vlakbij Venlo

Wij zitten komend weekend in Sevenum vlakbij Venlo en willen een dagje naar Duitsland. We drachten eerst aan Düsseldorf maar daar zijn we al een paar x geweest wel al even geleden. 
Nu zag ik dat Duisburg, Essen en Dortmund ook niet zo ver zijn. Welke stad is leuk om te bezoeken om een beetje te winkelen terrasje te pakken en misschien wat mooie architectuur? Oberhausen zijn we ook nooit geweest maar ik heb geen interesse in centerO geen idee of het daarbuiten nog een leuke stad is. 

Ben je weleens in Zechen Zollverein geweest? Dat is industrieel erfgoed met o.a. een design museum. 

Aken of Keulen

nlies schreef op 25-06-2025 om 21:46:

Aken of Keulen

Ik ben vorig jaar een weekend in Aken geweest. Daar is weinig aan hoor.

Pooh-Bear

Pooh-Bear

25-06-2025 om 22:24 Topicstarter

Bellebelle schreef op 25-06-2025 om 21:41:

Ben je weleens in Zechen Zollverein geweest? Dat is industrieel erfgoed met o.a. een design museum.

Nooit van gehoord hier ga ik eens naar kijken. 

Pooh-Bear

Pooh-Bear

25-06-2025 om 22:24 Topicstarter

nlies schreef op 25-06-2025 om 21:46:

Aken of Keulen

Is ook een optie maar ik ben bij alle twee wel eens geweest Aken zelfs nog niet zo lang geleden. 

ik vond Wuppertal ook leuk, heel bijzonder en leuk om met de Schwebebahn te reizen door de stad. 

Neuss heeft ook wel wat voor een dagje.
Of Kempen, wat kleiner, maar wel een mooi centrum. 

Loeki72 schreef op 25-06-2025 om 22:28:

ik vond Wuppertal ook leuk, heel bijzonder en leuk om met de Schwebebahn te reizen door de stad.

O ja, daar ben ik ook geweest. Er is nog een neanderthal museum in de buurt, vond ik ook wel aardig.

Ik vrees dat dit niet  het gebied is met mooie sfeervolle steden. 
Weliswaar niet in Duitsland maar Ik denk dat Nijmegen of Maastricht een stuk sfeervoller zijn. 

Mönchen-Gladbach is wel leuk voor een dagje. Maar wij gaan meestal geen dag en dan dus naar kleinere plaatsen. Kevelaer, Straelen, Nettetal, Viersen, Goch. Kleve is leuk!  Oberhausen centrum is echt verschrikkelijk, erg armoedig. Zou ik niet aanraden voor een leuk dagje als Centro je niet ligt. Ikzelf woon in een dorp bii Sevenum  

Pooh-Bear

Pooh-Bear

26-06-2025 om 07:35 Topicstarter

RavIvaR schreef op 26-06-2025 om 05:52:

Ik vrees dat dit niet het gebied is met mooie sfeervolle steden.
Weliswaar niet in Duitsland maar Ik denk dat Nijmegen of Maastricht een stuk sfeervoller zijn.

Ja klopt ik ben gek op Maastricht en Nijmegen en ben er ook regelmatig geweest hoopte eigenlijk over de grens ook zoiets te vinden. 

Pooh-Bear

Pooh-Bear

26-06-2025 om 07:38 Topicstarter

Poison schreef op 26-06-2025 om 06:35:

Mönchen-Gladbach is wel leuk voor een dagje. Maar wij gaan meestal geen dag en dan dus naar kleinere plaatsen. Kevelaer, Straelen, Nettetal, Viersen, Goch. Kleve is leuk! Oberhausen centrum is echt verschrikkelijk, erg armoedig. Zou ik niet aanraden voor een leuk dagje als Centro je niet ligt. Ikzelf woon in een dorp bii Sevenum

Ik ben nooit in Centro geweest maar als het goed is lijkt het erg op mall of the Netherlands en daar vind ik inderdaad niet veel aan leuk alternatief als het echt slecht weer is. 

ik zou naar venlo zelf gaan. venlo is verrassend leuk én 80% wat er loopt is duits, dus het gevoel is duits hahaha. rondje 2brüder en een terrasje op het kleine marktje. echt een leuke stad. 
anders is Essen wel leuk en straelen ook wel al is dat klein. xanten en kevelaer zijn altijd leuk maar ook niet voor een hele dag
kasteeltuinen in Arcen ook leuk. Wuppertal is letterlijk het hangende treintje en verder niets.

Ik vind in het Ruhrgebied juist de kleinere plaatjes veel pittoresker dan die grote lelijke steden als Oberhausen of Dortmund. 
Dorpjes als Hattingen, Kettwig, Lennep, etc. 
Niet groot genoeg voor een uitgebreide shopsessie, maar wel mooi met vakwerkhuizen, leistenen, en gezellige terrasjes.

Maar Zeche Zollverein is ook echt tof inderdaad. Of het Landschaftspark Duisburg Nord, een oude hoogovenfabriek die buiten gebruik is en toegankelijk als soort stadspark, waarbij de oude gebouwen zijn, overwoekerd met groen. 

Zou voor iets Nederlands gaan. Valkenburg, Venlo, het witte stadje Thorn, het missiemuseum in Steyl.
De grote Duitse steden in het Ruhrgebied zijn (in mijn optiek) saai.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.