Vakantie en reizen
Anouk1234
09-10-2026 om 08:57
Welke Duitse stad bezoeken voor een stedentrip
We gaan volgende week twee nachten naar Hamburg, maar willen daarnaast nog een andere Duitse stad bezoeken die op de route ligt. Opties zijn dan Bremen, Hannover en Osnabrück. Welke is volgens jullie het leukst en waarom? We zijn niet echt van de musea bezoeken. We willen shoppen, uit eten, en nog een andere activiteit (zoals Voetbalstadion bezoeken, dierentuin, zwembad).
Bellebelle
09-10-2026 om 09:09
Ik vind zelf Hamburg verrassend leuk. Vooral dat havengebied en het Opera gebouw. Daar ligt ook een groot winkelcentrum. Dus daar ga je je vast goed vermaken. De andere steden ken ik niet, maar ik lees wel even mee. Wij gaan nog weleens op vakantie naar Scandinavië en dan liggen die steden ook op de route. Ordinaire tvp dus..
Poezenmeisje
09-10-2026 om 09:15
Nordhorn heeft een leuk centrum én een dierentuin.
Bremen is ook leuk, ik kan je echter niets vertellen over het Weserstadion. Van buiten ziet het er wel mooi uit.
Het "Schnoorviertel" is het oudste deel met schattige huisjes.
Beterlaat2021!
09-10-2026 om 10:42
Mijn broer en schoonzus zijn zeer enthousiast over Bremen, diverse keren geweest.
Loeki72
09-10-2026 om 10:54
Van de steden die je in je post noemt vind ik Bremen het leukst. Maar ik vind Hamburg nog leuker.
Schommelstoel
09-10-2026 om 11:35
Als je maar twee nachten in Hamburg bent, zou ik de rest van die stedentrip daaraan vastplakken. Hamburg is echt leuk genoeg om minimaal vijf dagen rond te struinen.
Schommelstoel
09-10-2026 om 11:40
Bremen heeft best een sfeervol centrum, volledig platgegooid in de oorlog (zoals zoveel Duitse steden), maar daarna voor een deel in oude staat herbouwd.
Osnabrück is wat kleiner en vond ik leuk voor één dag, maar niet echt spectaculair.
Hannover vond ik qua sfeer het meest saai, heel Duits en heel erg jaren 50 wederopbouw. Met wel een fantastisch museum (Sprengel!), maar als je dat niet trekt zou ik Hannover links laten liggen.
Vlakbij Hamburg zou ik Lüneburg en Stade aanraden, mooie kleine stadjes met een prachtig oud centrum. Prima voor een dagtrip vanuit Hamburg.