Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Welke camping volgend jaar? (Alleenstaand, max. 800 km vanaf Utrecht)

Omdat ik nu al twee jaar niet meer op vakantie ben geweest, ook geen weekendjes weg heb kunnen doen en het er dit jaar met de drukte op het werk ook niet meer van zal komen ben ik vastberaden om volgende jaar zeker te gaan kamperen.
Nu nog de ultieme camping vinden!

Wat ik zoek:
- geen typische gezinscamping -> ik heb geen moeite met gezinnen op de camping, maar haat entertainment met de bijbehorende herrie en gekrijs. Wel vind ik het leuk als er af en toe een bandje komt spelen op de camping of als gasten zelf de mogelijkheid hebben om muziek te spelen
- zwembad(je)
- mogelijkheid om wat te eten en/of drinken bij een gezellig barretje
- geen vaste staplaatsen
- zo min mogelijk stacaravans en huisjes, huurtenten zijn prima
- maximaal een middelgrote camping
- supermarkt redelijk in de buurt
- leuke bezienswaardigheden
- niet verder dan 800 km rijden bij Utrecht vandaan
- als alleenstaande niet voor twee personen hoeven betalen

Het land maakt niet uit, 

Om een beeld te krijgen, deze camping vind ik bijvoorbeeld erg leuk qua sfeer, en ben ik al eens geweest: https://www.zoover.nl/frankrijk/franche-comte/boult/la-tuilerie/camping

Ben benieuwd of jullie goede ideeën hebben

Les Gonies, Mauroux(Frankrijk) 
Heerlijk eten uit eigen tuin en van eigen boerderij,relaxte sfeer
Echt top!

Poezie

Poezie

22-08-2021 om 16:56 Topicstarter

Fotolijstje21 schreef op 22-08-2021 om 16:44:

Les Gonies, Mauroux(Frankrijk)
Heerlijk eten uit eigen tuin en van eigen boerderij,relaxte sfeer
Echt top!

Ziet er op het eerste gezicht goed uit, maar is het niet een camping waar vooral "grumpy old men & women" komen? Ik ben nog nooit naar een "adults only" camping geweest, dus geen idee of dat speelt? 

Ik heb er geen bezwaar tegen als er kinderen op de camping staan, ik houd alleen niet van lawaaierig gedoe met spelletjes enzo.

Poezie schreef op 22-08-2021 om 16:56:

[..]

Ziet er op het eerste gezicht goed uit, maar is het niet een camping waar vooral "grumpy old men & women" komen? Ik ben nog nooit naar een "adults only" camping geweest, dus geen idee of dat speelt?

Ik heb er geen bezwaar tegen als er kinderen op de camping staan, ik houd alleen niet van lawaaierig gedoe met spelletjes enzo.

Ik heb daar niet op camping gestaan, we zijn  er een paar keer gaan eten en rondleiding gehad over terrein.(Nederlandse eigenaren)

Waren wel vrnl 50 plussers die ik heb gezien.

Camping hoe klein ook, er zijn altijd gillende kinderen.
dat valt me pas nu op, nu onze kinderen niet meer meegaan, haha 

Poezie

Poezie

22-08-2021 om 17:13 Topicstarter

Hahaha, ja je ontwent het wel!
Op zich vind ik dat gekeutel met kleine kinderen nog wel leuk om te zien. 
Waar ik vooral een hekel aan heb is, als kinderen even lekker tikkertje gaan spelen bij jou op de plek of denken dat het sanitair een speelplaats is. 
Ook wel meegemaakt: tot midden in de nacht in de speeltuin gaan zitten gillen terwijl de ouders lekker aan het borrelen zijn op het terras.
Dus een beetje reuring mag van mij best als het maar fatsoenlijk blijft.

Poezie schreef op 22-08-2021 om 17:13:

Hahaha, ja je ontwent het wel!
Op zich vind ik dat gekeutel met kleine kinderen nog wel leuk om te zien.
Waar ik vooral een hekel aan heb is, als kinderen even lekker tikkertje gaan spelen bij jou op de plek of denken dat het sanitair een speelplaats is.
Ook wel meegemaakt: tot midden in de nacht in de speeltuin gaan zitten gillen terwijl de ouders lekker aan het borrelen zijn op het terras.
Dus een beetje reuring mag van mij best als het maar fatsoenlijk blijft.

Vreselijk ja, als jij zo’n camping gevonden hebt( waar dat NIET is) hoor ik het graag!

Ik kampeer al 45 jaar, kleine en grote camping ervaringen.We werden soms met stepjes van de ontbijttafel gestept, grrrr

Ach…..ook heel veel mooie herinneringen!

Poezie

Poezie

22-08-2021 om 18:21 Topicstarter

Fotolijstje21 schreef op 22-08-2021 om 18:07:

[..]

Vreselijk ja, als jij zo’n camping gevonden hebt( waar dat NIET is) hoor ik het graag!

Ik kampeer al 45 jaar, kleine en grote camping ervaringen.We werden soms met stepjes van de ontbijttafel gestept, grrrr

Ach…..ook heel veel mooie herinneringen!

Op die camping waar ik de link van heb geplaatst in de OP heb ik dat niet meegemaakt. Komt denk ik ook wel omdat ze daar een echt camping gedeelte hebben (waar ook het sanitair zit, de meeste mensen met kleine kinderen vinden het wel fijn om daar dichtbij te staan) en een apart veld. Daar stonden meer mensen met oudere kinderen of mensen zonder kinderen.

Poezie schreef op 22-08-2021 om 18:21:

[..]

Op die camping waar ik de link van heb geplaatst in de OP heb ik dat niet meegemaakt. Komt denk ik ook wel omdat ze daar een echt camping gedeelte hebben (waar ook het sanitair zit, de meeste mensen met kleine kinderen vinden het wel fijn om daar dichtbij te staan) en een apart veld. Daar stonden meer mensen met oudere kinderen of mensen zonder kinderen.

Dank je, ik ga er eens serieus naar kijken!

Poezie

Poezie

22-08-2021 om 18:39 Topicstarter

Ben benieuwd wat je ervan vindt.
Je moet niet te hoge eisen aan het sanitair stellen, het is brandschoon maar enorm verouderd. Leuk is dat de eigenaar het water verwarmd met het stoken van hout.

Poezie

Poezie

22-08-2021 om 18:58 Topicstarter

Op deze camping hadden ze trouwens ook plaatsen die wat verder weg stonden van de speeltoestellen, wellicht scheelt dat ook veel: https://www.campingmaisonneuve.com/nl/onze-camping-frankrijk-dordogne-perigord-noir/

Op deze camping had je wel veel krijsende kinderen die tot heel laat doorgingen (in de speeltuin dus). Was verder wel een hele mooie camping met prachtig uitzicht op het kasteel: https://www.campinglecapeyrou.com/

Poezie

Poezie

25-10-2021 om 12:28 Topicstarter

Kent toevallig iemand deze camping: https://www.campingmarcenaylac.com/site/index.php

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.