Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Welk Grieks eiland is het mooist?

Welk Grieks eiland is het mooiste wat betreft zandstranden en leuke plaatsjes om heen te gaan?
We zijn ooit heel lang geleden op Kreta geweest en op Rhodos maar de rest kennen we niet.
We hebben in juni een week vakantie en ik ben een beetje aan het rondsnuffelen voor een vakantie.
Zijn een echtpaar eind 40& begin 50 houden van strand en leuke cafés maar ben niet op zoek naar iets als Chersonissos 


Ik ben op Samos en Corfu geweest. Beide zou ik aanraden.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-04-2022 om 19:45

Mooist, en betaalbaar: Corfu.

Santorini is het mooist, qua witte huisjes met blauwe daken en stranden. Heel fotogeniek. Zakinthos en Kefalonia vond ik ook mooi met lekkere stranden enzo. Maar ik vind zelf Samos afwisselender en leuker. Ook heel groen, zeker in juni. Minder vond ik Corfu en Kreta. 

Ik boek Griekenland meestal via eliza. Vaak mooie locaties qua verblijf. 

Santorini vond ik heel erg mooi .

Dolfje

Dolfje

10-04-2022 om 20:02 Topicstarter

Libertine schreef op 10-04-2022 om 19:48:


Ik boek Griekenland meestal via eliza. Vaak mooie locaties qua verblijf.

Daar heb ik vaak naar gekeken voor diverse bestemmingen maar ik vind die accommodaties vaak net wat te afgelegen liggen. Ik hoef niet in de drukte maar vind op loopafstand van centrum en strand wel heel fijn.


Zal de verschillende eilanden eens gaan bekijken die jullie genoemd hebben. Dankjewel alvast .

Dolfje

Dolfje

10-04-2022 om 20:03 Topicstarter

niet_rechts schreef op 10-04-2022 om 19:45:

Mooist, en betaalbaar: Corfu.

Hier zouden we in 2020 heen gaan maar ja , doorgeschoven naar afgelopen september maar toen omgeboekt naar Nederland. Kan daar natuurlijk weer eens naar kijken.

Wij zijn dol op Griekenland, Top zijn Parga (vasteland) en dan een keer naar Meteora 
Samos vonden wij ook een erg leuk eiland. 
Lefkas vonden wij ook erg leuk, Wel misten wij de kneuterige dorpjes, maar de stranden en de baaien zijn er prachtig. 

Dolfje

Dolfje

10-04-2022 om 21:19 Topicstarter

Ik ben al flink aan het zoeken, voorkeur is wel vliegen vanaf Eindhoven dus dat beperkt de boel wel een beetje.

Tui heeft vaak wel pakketreizen vanaf Eindhoven. Die zijn wat moeilijker te vinden als je zoekt naar een vliegticket.

Wij vonden Paros mooi. 
Niet te touristisch. 

Ik vond Santorini ook heel mooi maar ik kreeg er wel een beetje een Disneyland-gevoel: er is in de stadjes geen normale winkel te vinden. Alleen maar souvenirshops. Maargoed, geen idee of dat op de andere Griekse eilanden ook zo is. Ik ken vooral het Griekse vasteland en de Peloponnessos. Dat voelt wat authentieker.

Dolfje

Dolfje

16-04-2022 om 08:02 Topicstarter

Patatflip schreef op 14-04-2022 om 17:18:

Ik vond Santorini ook heel mooi maar ik kreeg er wel een beetje een Disneyland-gevoel: er is in de stadjes geen normale winkel te vinden. Alleen maar souvenirshops. Maargoed, geen idee of dat op de andere Griekse eilanden ook zo is. Ik ken vooral het Griekse vasteland en de Peloponnessos. Dat voelt wat authentieker.

Ja dat heb ik wel vaker gehoord dat het mooi is maar super toeristisch.


CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

20-04-2022 om 15:57

Nisyros is mijn all time favorite als het aankomt om Griekse eilanden. Klein en je vliegt op Rhodos en daarna de boot. Geen tourist trap. Heerlijk eten en een mooie vulkaar waarin je af kunt dalen. Maar ik kan me zo voorstellen dat het niks voor je is.

Dolfje

Dolfje

21-04-2022 om 08:41 Topicstarter

Helena71 schreef op 20-04-2022 om 15:57:

Nisyros is mijn all time favorite als het aankomt om Griekse eilanden. Klein en je vliegt op Rhodos en daarna de boot. Geen tourist trap. Heerlijk eten en een mooie vulkaar waarin je af kunt dalen. Maar ik kan me zo voorstellen dat het niks voor je is.

Waarom zou het niks voor mij zijn? Klinkt geweldig. Tenminste voor mij, denk dat man dat te klein en rustig vindt.  
We hebben maar een weekje en dan vind ik de reistijd met vliegen en een boot te lang. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

21-04-2022 om 10:14

Ik moet inderdaad niet invullen. Veel mensen vinden het te klein en gezapig. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.