Vakantie en reizen
-Nienke-
03-08-2023 om 16:44
Welk(e) (type) vakantie mis je?
Momenteel genieten man, kind en ik van een heerlijke vakantie. Man en ik zijn al 10+ jaar samen en hebben veel dezelfde ideeën over wat we een fijne vakantie vinden. Toch zijn er typen reizen waar we de ander niet mee mee krijgen en die we daardoor de afgelopen jaren niet gemaakt hebben. Toen ik man deze week vroeg wat hij daarvan het meeste mist, gaf hij aan: een duikvakantie! (Ik heb alleen een A-diploma en word al panisch van snorkelen, dus aan mij niet besteed).
Mijn antwoord: een wijnreisje! Man drinkt geen wijn, helaas. Natuurlijk kunnen we zo’n soort reis eens los van elkaar maken (wie weet doen we dat nog wel eens), maar het leek me ook een leuke vraag voor een topic.
Dus, welk type vakantie of welk soort reisje mis je (vanwege partner of om wat voor reden dan ook)?
Moradora
04-08-2023 om 10:02
wat ik ook mis, is het in de zomervakantie (zomer seizoen) weg kunnen. Mijn man is dit jaar weer begonnen met postduiven waardoor van april-sept elk weekend gevuld is met duivensport en we niet weg kunnen. Nu gingen we al niet in de zomer (te duur en te warm) maar het idee dat ik niet weg kan vind ik vervelender dan gedacht. Zeker als je insta en FB dan volstromen met foto's van mensen die wel in zonnige oorden zitten wij wij hier in de regen.
Maar goed die zitten in de herfstvakantie thuis als ik dan die foto's spui op de socials 🤣
First World problems
OnherkenbaarAnoniem
04-08-2023 om 10:11
De vakanties waarbij je eens in de paar dagen in een telefooncel naar huis belde om te laten weten dat alles goed ging en ook even hoorde hoe het thuis was. Na de vakantie, als de foto's afgedrukt waren had je mooie verhalen om te vertellen en je familie en vrienden ook.
Nu krijg je via de socials live mee wat je familie en vrienden doen tijdens hun vakantie, wat voor weer ze hebben, wat ze eten en hoe warm het is.
Ik probeer daar niet aan mee te doen maar als ik dan even aan mijn moeder wil laten weten hoe het met ons gaat en wil vragen hoe het met haar gaat heb ik 59 gemiste appjes met foto's van de vakanties van mijn familie. En 2 dagen later weer. 🥺
NB Ik vind een mobiele telefoon hartstikke handig en onmisbaar maar ik hoef niet iedere minuut een update van andermans vakantie en wil dat zelf ook niet geven. Mensen die daar om vragen hebben pech. Ik deel niet life mijn moule Normande als ik in Honfleur aan de haven zit te eten.
Ginevra
04-08-2023 om 11:59
amarna schreef op 04-08-2023 om 06:43:
[..]
Komt het omdat je man NYK niet leuk vond?
Nee, andere redenen 
Gebruikersnaaminvullen
04-08-2023 om 13:23
Netherfield schreef op 04-08-2023 om 00:13:
Ik zou een keer met de transsiberië express willen, helaas nog niemand zo dek kunnen krijgen.
Wilde ik ook graag doen, nu met de oorlog zal dat geen optie zijn, wellicht nooit meer. Net zoals Turkije voor mij geen optie is zolang Erdogan daar de baas is.
redbulletje
04-08-2023 om 13:29
Ga naar Australië op reis, daar kan je man duiken en jij kan wijn proeven. Het hoeft toch geen wekenlang alleen die ene activiteit te zijn? Genoeg te beleven en zien terwijl je allebei aan je trekken kunt komen wat je eigen interesse betreft.
MidasWolf
04-08-2023 om 14:03
Ik zou een keer met de transsiberië express willen, helaas nog niemand zo dek kunnen krijgen.
Deze lijkt ik ook heel gaaf, de oorlog en de hoge prijzen maken het toch minder concreet. Vooral voor de mensen daar hoop ik dat deze oorlog snel voorbij is.
-Nienke-
04-08-2023 om 16:12
redbulletje schreef op 04-08-2023 om 13:29:
Ga naar Australië op reis, daar kan je man duiken en jij kan wijn proeven. Het hoeft toch geen wekenlang alleen die ene activiteit te zijn? Genoeg te beleven en zien terwijl je allebei aan je trekken kunt komen wat je eigen interesse betreft.
Zo doen we het ook wel, hoor! In Porto heb ik alleen een portproeverij gedaan en op Curaçao heeft man alleen een duik gedaan. Maar een hele duik- of wijnvakantie zit er samen gewoon niet in
. We vinden elkaar gelukkig al jaren goed in het midden, met ruimte voor wat we zelf leuk vinden.
Het lijkt me ingewikkelder - zoals ik boven her en der lees - als de één graag rondtrekt met een tent en de ander het liefst niet kampeert, al is daar natuurlijk ook wel een mouw aan te passen.
Mischa83
04-08-2023 om 16:23
Voor onbepaalde tijd door Azië reizen met zo min mogelijk bagage mee. En dan alleen of met partner. Dus dan moet ik nog een paar jaartjes wachten tot mn kinderen groot zijn😅
Briannaf
04-08-2023 om 21:50
Ik mis de relaxvakanties, uitslapen, wat lezen, puzzelen, winkeltjes bekijken, terrasje. Ik ga nu constant op wandelvakanties, vroeg op en de hele dag bezig. Ach, thuis neem ik wel mijn rust.
Koekie1980
05-08-2023 om 09:22
Ted68 schreef op 03-08-2023 om 17:32:
3 weken vakantie: vliegen,en een auto huren.... Man is zelfstandig,en wil 10 dagen weg,naar hetzelfde huisje met zwembad.....Is prima...maar ik zou graag weer eens naar een andere omgeving gaan.
Waarom zou je dit niet kunnen doen? Ik had met mn ex een om en om principe, het ene haar doen we zijn wens, het jaar erop mijn wens. Ik zou nooit mijn vakantie wensen compleet opzij schuiven voor een partner. Natuurlijk met watervrees wordt een duikvakantie lastiger. Maar jouw wens kan toch prima ook door je partner gedaan worden?
SuzyQFive
05-08-2023 om 09:24
Auwereel schreef op 03-08-2023 om 21:31:
[..]
Als ik naar het buitenland fiets, wil ik ook weer terug, hoe die ik dat dan als ik trein en/of vliegtuig niet wil nemen? Fietsvakantiebussen rijden er niet zoveel meer. Voor wat ik vanuit huis fietsend kan bereiken heb ik geen ebike nodig, maar dat vind ik te saai. Die verderop-vakanties mis ik.
Wat me ook nog parten speelt, is dat ik niet meer heuvelaf durf te fietsen. Dat ik mijn zoon eens vreselijk onderuit heb zien gaan met 50 km/u hielp daarbij ook niet. Hij is er toen nog redelijk af gekomen, maar het staat op mijn netvlies gebrand.
Overigens, een fiets met bagage is zwaar en een ebike met bagage is nog zwaarder, om daarmee te manoeuvreren valt ook niet mee zodra ik afstap. Ergens een ebike huren doe ik wel, maar aat is toch anders dan de fietsvakantie zoals ik ze vroeger deed.
Flixbus! Die kunnen vier fietsen achterop meenemen
SuzyQFive
05-08-2023 om 09:25
Ik ga mee!
Auwereel
05-08-2023 om 09:33
SuzyQFive schreef op 05-08-2023 om 09:24:
[..]
Flixbus! Die kunnen vier fietsen achterop meenemen
![]()
Hebben we wel eens naar gekeken in het verleden, maar dan was er òf geen plaats genoeg, òf geen mogelijkheid tot het meenemen op de route die we wilden. Maar goeie om te onthouden om nog eens te proberen.
SuzyQFive
05-08-2023 om 09:34
Ik heb er een paar
Langer dan een week op vakantie met de kinderen, minimaal 2, maar liefst 3 weken en dan kamperen. Een week is maar zo kort, voor mijn gevoel ben je dan net niet onthaast.
Mijn vriend wil niet meer kamperen 🤷🏼♀️. Heeft zo’n trauma van kamperen met zijn ex dat ie met mij niet meer wil… Ik vijd een camping het ultieme vakantiegevoel. Lekker buiten zijn, de kinderen die lekker rondscharrelen en zwemmen en doen wanneer ze willen. Het is ook een stuk goedkoper. Het liefst vind ik dan meerdere bestemmingen wel leuk. Lekker in Frankrijk/Italië/Zwitserland, zoiets.
Actieve vakanties. Mijn lijf wil niet meer…
Een dikke week met alleen mijn vriend. Er is al drie jaar telkens wat waardoor we niet samen wegkunnen voor een week wat verder weg. We pakken wel af en toe een hotel maar dat is zo kort. Dit jaar gaat ie verhuizen, weer onze vakantie samen weg. (Kost veel geld)
We denken er nu over om volgend jaar misschien niet met de kinderen te gaan (die gaan ook met hun andere ouder op vakantie) en dan wel zelf te gaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.