Vakantie en reizen
-Nienke-
03-08-2023 om 16:44
Welk(e) (type) vakantie mis je?
Momenteel genieten man, kind en ik van een heerlijke vakantie. Man en ik zijn al 10+ jaar samen en hebben veel dezelfde ideeën over wat we een fijne vakantie vinden. Toch zijn er typen reizen waar we de ander niet mee mee krijgen en die we daardoor de afgelopen jaren niet gemaakt hebben. Toen ik man deze week vroeg wat hij daarvan het meeste mist, gaf hij aan: een duikvakantie! (Ik heb alleen een A-diploma en word al panisch van snorkelen, dus aan mij niet besteed).
Mijn antwoord: een wijnreisje! Man drinkt geen wijn, helaas. Natuurlijk kunnen we zo’n soort reis eens los van elkaar maken (wie weet doen we dat nog wel eens), maar het leek me ook een leuke vraag voor een topic.
Dus, welk type vakantie of welk soort reisje mis je (vanwege partner of om wat voor reden dan ook)?
impala
03-08-2023 om 18:29
Je kinderen dwingen om mee te gaan is natuurlijk geen optie, als dat je wens is . Maar als je een andere vakantie wil dan je partner is dat toch heel makkelijk op te lossen? Dan ga je alleen een weekje duiken of wijn proeven. Ik begrijp niet dat je dat al 10+ jaar niet doet.
Ik zou zelf ook wel weer eens heel lang op vakantie/reis willen. Maar dat zit er qua werk voorlopig even niet in .
Ginevra
03-08-2023 om 18:35
ik zou wel eens een reis door Amerika willen maken maar man wil dat niet. We zijn wel eens naar NY geweest maar daar blijft het bij.
ik heb geen vriendinnen waarmee ik mezelf dat zie doen en heb het alleen reizen wel geprobeerd maar is me niet bevallen.
Fiorah
03-08-2023 om 18:42
Drie a vier weken kamperen. Kind wil eigenlijk na een week weer naar huis, en langer dan 2 weken maakt haar echt ongelukkig. Ik sta het liefst 3,5 week op dezelfde plek.
Of fietsvakanties. Hoewel dat misschien nog zou kunnen als er een Hele Grote Fietskar kochten en de hond trainden om erin te blijven zitten...
Herfstappeltaart
03-08-2023 om 18:44
MrsMary schreef op 03-08-2023 om 18:05:
[..]
Kun je Nederland niet in lange weekends doen? Zo hebben wij alle provincies en alle Waddeneilanden minstens twee keer gezien. De vakanties gingen we dan naar het buitenland.
Ja dat is inderdaad een goede optie. We zijn al hier en daar geweest maar ik wil dat graag uitbreiden.
Vf_Watervrouw
03-08-2023 om 18:45
-Nienke- schreef op 03-08-2023 om 17:34:
[..]
Toevallig zitten wij nu in een (stads)hostel, als onderdeel van onze roadtrip. Voor man (dik 40+) de allereerste keer in z’n leven, dus nooit te oud voor een hostel
. (Het gezelschap hier is trouwens ook enorm gemêleerd, veel studenten, maar ook gezinnen en oudere echtparen! Echt leuk).
Familie (70+) is nog steeds fan van hostels. Stayok heeft ook tweepersoonskamer(s).
Volg nu iemand die solo backpackt mbv hostel/B&B. Ook 40+ volgens mij
Vf_Watervrouw
03-08-2023 om 18:46
ik wil op verre vliegvakantie maar twijfel over milieu aspect (bovenop dat maandsalaris dat ik dan zou kunnen uitgeven).
-Nienke-
03-08-2023 om 18:48
impala schreef op 03-08-2023 om 18:29:
Je kinderen dwingen om mee te gaan is natuurlijk geen optie, als dat je wens is . Maar als je een andere vakantie wil dan je partner is dat toch heel makkelijk op te lossen? Dan ga je alleen een weekje duiken of wijn proeven. Ik begrijp niet dat je dat al 10+ jaar niet doet.
Ik zou zelf ook wel weer eens heel lang op vakantie/reis willen. Maar dat zit er qua werk voorlopig even niet in .
Ja, dat zou natuurlijk kunnen, maar we hebben gezamenlijk ook nog een heleboel reizen die we graag willen maken en landen of steden waar we naartoe willen gaan, dus daar geven we nu ons geld aan uit
Als man inderdaad alleen maar elk jaar naar dezelfde plek zou willen, had ik allang eens in m’n eentje een trip gemaakt.
impala
03-08-2023 om 18:51
Vf_Watervrouw schreef op 03-08-2023 om 18:45:
[..]
Familie (70+) is nog steeds fan van hostels. Stayok heeft ook tweepersoonskamer(s).
Volg nu iemand die solo backpackt mbv hostel/B&B. Ook 40+ volgens mij
Ik (55) zit ook wel eens in jeugdherbergen. Laatst nog in Luxemburg. Maar dan wel in een eigen kamer, niet op een slaapzaal. Jeugdherbergen zijn behoorlijk luxe en modern tegenwoordig en er zit echt niet alleen maar jeugd of twintigers. De Stayok op Terschelling is bv ook mooier en beter dan menig hotel.
_Audrey
03-08-2023 om 18:52
watertoren schreef op 03-08-2023 om 17:15:
Ik mis langere vakanties van 2 a 3 weken. Mijn man is 7,5 jaar geleden overleden en wij zaten helemaal op 1 lijn wat vakanties betreft. Zon,zee, strand en veel luxe en lekker eten en drinken. Vooral niks bezichtigen. Dit soort vakanties heb ik gelukkig nog steeds maar wel voor maar een weekje. Ik ga nu op vakantie met mijn zoon of vriendin en met mijn broer. Dan is een week genoeg. Ben in juni een week met mijn broer naar Mallorca geweest en ik ga in november een week met mijn zoon naar Egypte. Daar ben ik blij en dankbaar voor maar ik mis wel langere vakanties.
Dit soort lange vakanties zou ik ook graag willen, maar man gaat echt niet mee! Zo jammer.
Mama-Inge
03-08-2023 om 19:39
Man wil graag een camper en daar mee op pad, hoeft van mij niet.
Ik ben van het kamperen en met een tent, dat wil hij niet, lukt hem lichamelijk niet
Verder ben ik graag actief bezig, fietsen, wandelen, paardrijden, suppen
Hij kan dat door zijn lichamelijke beperkingen niet en hoeft van hem ook niet zo nodig
Wat hij dan weer leuk vind is struinen in 1 of ander auto museum of auto beurzen
Die laat ik graag voorbij gaan
Museum is prima hoor, maar ook daarin ligt onze interesse behoorlijk uit elkaar
Bij hem alles wat technisch is, ik meer historisch
Auditor
03-08-2023 om 19:43
OnherkenbaarAnoniem schreef op 03-08-2023 om 17:32:
Het echt op de bonnefooi kamperen. De spullen inpakken naar Frankrijk rijden en maar zien waar we terecht komen. Is het leuk dan blijven we een paar nachtjes. Is het niet leuk of het weer valt tegen dan trekken we verder.
In 2018 merkten we al dat het moeilijker werd om een plekje te vinden, zelfs een bootje huren moest dagen van tevoren worden geregeld. In 2019 waren we met het gezin op een ander soort vakantie en in 2020 tot en met 2022 hadden we corona en andere persoonlijke gezondheidsissues en zijn we niet naar Frankrijk geweest.
Dit jaar weer naar Frankrijk geweest en vooraf gereserveerd en betaald. Dan zeg je met tegenvallend weer niet: kom op even de boel afbreken en 300 km verder weer opbouwen. Dat kost dan veel teveel en de vraag is of ze wel plaats hebben voor je.
We hebben een leuke vakantie gehad maar wel anders dan weer ons hadden voorgesteld.
Mijn zus en zwager zijn net terug van zo’n tocht door Frankrijk. Waren op de motor en zijn gewoon op de bonnefooi gegaan. Afhankelijk van het weer had het de dag voor vertrek nog Engeland,Frankrijk of Oost Europa kunnen zijn.
Dus het kan blijkbaar nog wel. Ze gingen wel met het tentje kamperen. Best stoer, op je 59e en 64e.
OnherkenbaarAnoniem
03-08-2023 om 20:04
Auditor schreef op 03-08-2023 om 19:43:
[..]
Mijn zus en zwager zijn net terug van zo’n tocht door Frankrijk. Waren op de motor en zijn gewoon op de bonnefooi gegaan. Afhankelijk van het weer had het de dag voor vertrek nog Engeland,Frankrijk of Oost Europa kunnen zijn.
Dus het kan blijkbaar nog wel. Ze gingen wel met het tentje kamperen. Best stoer, op je 59e en 64e.
Heel stoer! Hier en daar kan het ook nog wel zeker met de motor en een klein tentje. Dan kan een campingbaas nog wel een plekje voor je maken of je deelt een grotere plaats met 2 fietskampeerders.
Wij reizen met een vouwwagen plus een kleine tent voor de grote kinderen. We hebben toch minimaal een plek van 6×9 meter nodig en als de auto ook op de plaats moet toch graag 9×10.
Hebben zelf weleens motorrijders op onze plaats gehad voor 1 nachtje toen we een hele grote plaats toegewezen hadden gekregen.
Schommelstoel
03-08-2023 om 20:05
Ik mis zo'n echte kampeervakantie in Frankrijk: op de bonnefooi met een klein tentje, een klapstoel, twee pannetjes en een brandertje wat altijd omvalt.
Ik heb geen partner en geen rijbewijs. Kamperen zonder auto kán, maar dat vind ik dan weer zo beperkend (zeker in Frankrijk) dat ik het liever niet doe.
IngridT
03-08-2023 om 20:42
Herfstappeltaart schreef op 03-08-2023 om 18:44:
[..]
Ja dat is inderdaad een goede optie. We zijn al hier en daar geweest maar ik wil dat graag uitbreiden.
Ik loop met man t Pieterpad deze zomer . In mootjes van een aantal dagen per keer. T bevalt verrassend goed. Echt een aanrader!! ( Kleine rugzak mee, kleren voor paar dagen. En dan logeren in b& b oid....)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.