Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Weekendje Amersfoort

Binnenkort gaan man en ik een weekend naar Amersfoort. Wie heeft er tips voor leuke restaurants en cafeetjes? 


dit is mijn favoriet, maar je moet er van houden.. 

https://www.awazerestaurant.nl/

Dolfje

Dolfje

17-10-2021 om 19:57 Topicstarter

Leuk ik ga ze bekijken! 

In den Kleinen Hap is gezellig. En de krommestraat zit vol leuke tentjes. Habiba is een aanrader!

Om te avondeten vind ik Dara heel leuk, en zoals benoemd Habibi en andere zaakjes in de Krommestraat. Voor lunch kun je goed terecht bij The Blueberry op de Hof of Juffrouw Jacoba aan de Krankeledenstraat.

Veel plezier in Amersfoort!

Dolfje

Dolfje

03-11-2021 om 21:14 Topicstarter

Iemand nog leuke restaurant tips?

Amersfoort vind ik een hele leuke stad om te bezoeken! De oude binnenstad is heel mooi, met een paar echte eyecatchers zoals de koppelpoort en de onze lieve vrouwe toren (die je kunt beklimmen)! Veel leuke kleine straatjes, en Amersfoort heeft heel veel geveltuintjes, die zijn erg leuk om te bekijken! Er zijn ook routes voor mooie stadswandelingen te vinden online. 

Qua restaurants is er heel veel keuze! Achter de koppelpoort ligt 'de nieuwe stad', een oud industrie terrein met heel veel leuke nieuwe initialen. Daar zit 'het Lokaal' een restaurant en winkel met lokale specialiteiten, waar ze o.a. een fantastische bakker hebben met heel lekker brood en goede taartjes! Het broodatelier is ook een leuke bakker, en voor meer Amerikaanse stijl taartjes kun je naar coffee Corazon of hun bakkerij Corazon bakery gaan (zit bijna naast elkaar). Ook nul33 is een tip voor de lunch! 

Qua avonden is bijvoorbeeld hete kolen een echte aanrader! Daar bakken ze op een bbq de meest lekkere dingen, heel schattig klein restaurantje. Dara (net achter de koppelpoort) is ook super goed!
Als je van thais eten houdt zijn de streetfoodbar en Non La allebei aanraders, maar niet echt voor uitgebreid dineren. 

Verder kun je in Amersfoort veel leuke musea vinden en kun je er heel leuk winkelen omdat er veel 'eigen' winkels zitten, niet alleen grote ketens. Zo is bijvoorbeeld de Spellenpoort een hele leuke winkel als je van bordspellen of puzzels houdt! 

Hopelijk heb je hier wat aan! Je gaat het vast super leuk hebben 

Dolfje

Dolfje

04-11-2021 om 15:16 Topicstarter

Unwind schreef op 04-11-2021 om 13:52:

Hopelijk heb je hier wat aan! Je gaat het vast super leuk hebben

Dankjewel!

Unwind schreef op 04-11-2021 om 13:52:

Amersfoort vind ik een hele leuke stad om te bezoeken! De oude binnenstad is heel mooi, met een paar echte eyecatchers zoals de koppelpoort en de onze lieve vrouwe toren (die je kunt beklimmen)! Veel leuke kleine straatjes, en Amersfoort heeft heel veel geveltuintjes, die zijn erg leuk om te bekijken! Er zijn ook routes voor mooie stadswandelingen te vinden online.

Qua restaurants is er heel veel keuze! Achter de koppelpoort ligt 'de nieuwe stad', een oud industrie terrein met heel veel leuke nieuwe initialen. Daar zit 'het Lokaal' een restaurant en winkel met lokale specialiteiten, waar ze o.a. een fantastische bakker hebben met heel lekker brood en goede taartjes! Het broodatelier is ook een leuke bakker, en voor meer Amerikaanse stijl taartjes kun je naar coffee Corazon of hun bakkerij Corazon bakery gaan (zit bijna naast elkaar). Ook nul33 is een tip voor de lunch!

Qua avonden is bijvoorbeeld hete kolen een echte aanrader! Daar bakken ze op een bbq de meest lekkere dingen, heel schattig klein restaurantje. Dara (net achter de koppelpoort) is ook super goed!
Als je van thais eten houdt zijn de streetfoodbar en Non La allebei aanraders, maar niet echt voor uitgebreid dineren.

Verder kun je in Amersfoort veel leuke musea vinden en kun je er heel leuk winkelen omdat er veel 'eigen' winkels zitten, niet alleen grote ketens. Zo is bijvoorbeeld de Spellenpoort een hele leuke winkel als je van bordspellen of puzzels houdt!

Helemaal eens met al deze tips! 

En natuurlijk niet vergeten om onze mooie bibliotheek op het Eemplein (tussen de Koppelpoort en 'de Nieuwe stad') te bezoeken. 

Dolfje

Dolfje

04-11-2021 om 19:21 Topicstarter

Het klinkt allemaal leuk! De nieuwe stad lijkt me als ik het zo lees net zoiets als Strijp-S hier.

Dolfje schreef op 04-11-2021 om 19:21:

Het klinkt allemaal leuk! De nieuwe stad lijkt me als ik het zo lees net zoiets als Strijp-S hier.

Ja de Nieuwe stad is inderdaad best wel vergelijkbaar met Strijp-S inderdaad. Ook oude fabriekspanden die nu allemaal omgebouwd worden tot hippe tentjes en culturele broedplaatsen

Chocoladeaardbei schreef op 04-11-2021 om 18:39:

[..]

Helemaal eens met al deze tips!

En natuurlijk niet vergeten om onze mooie bibliotheek op het Eemplein (tussen de Koppelpoort en 'de Nieuwe stad') te bezoeken.


Oh, dat is een hele leuke tip inderdaad! De algemene boekhandel aan de Leusderweg is ook heel mooi trouwens, maar wel buiten de binnenstad dus waarschijnlijk minder handig. 
Een drankje bij Zuster Margeaux is ook erg leuk! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.