Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Wat was je mooiste reis? En welke reis zou je graag maken?

Toen ik het met man had over welke reis ik graag zou willen maken als gezin (rondrit Noorwegen met camper) had hij juist een ander type reis in gedachten (Zon, Palmbomen, bijvoorbeeld Curaçao). En toen dacht ik: Wat zijn de leukste reizen die jullie hebben gemaakt en welke reis wil je nog maken?

Gewoon ter inspiratie 

Een reis naar Australie staat trouwens op onze gezamelijke wenslijst maar budgettechnisch gaat dat nog wel even duren.


Poeh moeilijke keuze.
Thailand vond ik heel gaaf maar ook naar Hawaii ( 2 keer). 
Ik zou denk ik wel eens naar Alaska willen. Of Canada.  Al hou ik, net als man, wel erg van zon zee strand.

rondreis door IJsland en rondreis door Marokko. En 10 weken met een camper door met name Italië toen de kinderen klein waren. Maar dat is vooral vanwege de vrijheid en de tijd samen. 

We willen graag nog naar Nepal/Himalaya en een rondreis maken door het zuidwesten van de VS, de nationale parken daar bekijken. 

Inderdaad een lastige keuze. Qua natuur vond ik Nieuw Zeeland het mooiste.

Ik zou nog weleens een rondreis door het zuidwesten van de VS willen maken. Maar de meeste van die reizen beginnen en/of eindigen in LA of San Francisco en die steden trekken me door de vele verslaafde daklozen momenteel niet echt aan. Dus zoek ik voorlopig andere bestemmingen uit. 

Mooiste reizen die ik heb gemaakt waren in de vs, zowel aan oostkust (New York en Boston + rond Boston nog rondgereisd met auto). En Zuid-west VS met de prachtige natuurparken. 
Zou er ook best nog wel eens naar terugwillen. 

Ook rondreis in IJsland of Canada of Noorwegen zou ik ook ooit nog wel eens willen doen. 

Lastige keuze tussen Java-Bali en China.
Denk toch mijn rondreis China naar Beijing-Xi'an-Hangzhou-Suzhou-Shanghai.

Ik zou heel graag nog wel eens wat van de Maya cultuur willen zien: Mexico, Guatemala, Belize, El Salvador en Honduras die hoek.

bij mij al 15 jaar boven aan mijn to do lijst: een rondreis vanuit Helsinki via de Noordkaap en de lofoten richting Oslo. Rondje Scandinavië. Met kinderen niet handig. We zijn al wel een keer naar zuid Noorwegen geweest, en een keer naar zuid Zweden. 
Maar dit jaar voor het eerst zonder kinderen, en ik ben deze reis nu aan het plannen voor september!! Erg veel zin in! 

Ik ben niet reislustig, maar vakanties in Denemarken bevallen tot nu toe erg goed. Ik zou graag eens naar IJsland willen, of Noorwegen. En Schotland lijkt me ook prachtig. 

Mijn tofste reis was denk ik naar Japan. Goede mix zelf gemaakt van steden, natuur en ook wat tropische stranden en duiken met manta's. Ecuador vond ik ook super tof. 

Wat ik nog wil doen:
- rondreis Nieuw-Zeeland
- rondreis Australië
- Transsyberian Express (maar pas als Poetin dood is gok ik)
- Californië en de staat Washington
- Tanzania met duiken op Mafia Island
- duiken op de Malediven
- terug naar Ecuador en dan ook duiken op de Galapagos
- rondreis door Zuid-Korea 

Helaas zijn bijna al die reizen schreeuwend duur, al helemaal in je eentje... dus houd ik 't voorlopig bij wat goedkopere bestemmingen.  

Op onze huwelijksreis zijn we 3 weken op Kos in Griekenland geweest. Daar hebben we hele lieve Griekse mensen leren kennen die wij graag terug wilden zien. Het jaar daarop zijn we terug gegaan maar 3 weken Kos vonden we te veel. Toen zijn we een week in Leros geweest, de tweede week op Kalymnos en de derde week op Kos waar we deze mensen terug gezien hebben. Dat was een geweldige vakantie.

Ik zou wel naar Egypte willen naar het hotel wat wij geboekt hadden maar vanwege Covid is deze reis niet door gegaan. Ik was al vaker in Egypte geweest maar ik had nog nooit een hotel geboekt met zoveel lovende recenties. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

03-03-2023 om 17:25

Mijn mooiste reis was met de trein naar Portugal en daar een paar weken rondtrekken met rugzak en tent. 
Ik zou eigenlijk nog graag Nieuw Zeeland zien, maar dat kan niet want dat moet ik een vliegtuig in. 

Lastig kiezen ik ben in best veel mooie gebieden geweest. Alaska, IJsland en de west kust van de VS ik ben in heel veel nationale parken geweest.  Bora Bora vond ik ook fantastisch mooiste hotel suite ooit en op Bermude op een ongelooflijk mooie golfbaan gespeeld.

Ik wil al heel lang een rondreis door Canada maken en dat gaan we dit jaar doen.

Moeilijk om te kiezen welke reis het mooist was. Israël, toen was ik jong en voelde me ontzettend vrij. Syrië en Jordanië van begin tot eind, beide ook prachtig. Vorig jaar Irak en dat was vooral heel bijzonder. Mensen hadden jarenlang geen buitenlander meer gezien en iedereen was zo ontzettend aardig. 

Maar ik zou ook wel eens wat anders willen dan het Midden Oosten. Indonesië lijkt me erg mooi, maar ook Zuid Afrika. En Scandinavië en Schotland lijken me ook erg mooi. 

Maar eerst maar eens een relax vakantie dit jaar. Is hard nodig.

Het mooist vind ik lastig kiezen. Ik vond Zweden erg mooi, maar ben een echte Engelandfan. Totaal andere omgevingen waren Kenia en Zuid-Korea. Het was echt heel bijzonder om wild in het wild te zien, honderden gnoes die om de auto heen rende, kuddes giraffen. Zuid-Korea (Seoul) was dan weer super geordend, schoon en het eten geweldig.
Dit jaar gaan we naar Zuid-Afrika, dat staat al lang op het lijstje. Ik heb er heel veel zin in, misschien gaan we dan de big five vol maken op de bingokaart.

Ik wil weer terug naar Australie. Naar de diepe outback en naar het rode zand. En de oneindigheid, het gevoel dat je kilometers ver weg kunt kijken.

Malibu2 schreef op 03-03-2023 om 14:40:

Inderdaad een lastige keuze. Qua natuur vond ik Nieuw Zeeland het mooiste.

Ik zou nog weleens een rondreis door het zuidwesten van de VS willen maken. Maar de meeste van die reizen beginnen en/of eindigen in LA of San Francisco en die steden trekken me door de vele verslaafde daklozen momenteel niet echt aan. Dus zoek ik voorlopig andere bestemmingen uit.

Je kan dan toch na landen meteen verder reizen, je hoeft toch niet in die steden te blijven?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.