Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Wat te doen in Zwolle ?

Morgenochtend heb ik een afspraak in Zwolle, de rest van de dag ben ik vrij om te doen en laten wat ik wil, dus dacht: misschien is er iets leuks te doen in Zwolle, daar ben ik nog nooit geweest. 

 Is de binnenstad gezellig, zijn er lekkere restaurants  voor lunch en diner? Andere bezienswaardigheden?  Hebben jullie tips?

Restaurant La Merediana voor lunch, dat is op de eerste verdieping. Als je bij het raam zit, kijk je op de Grote Markt. Het zit naast de McDonalds, boven Vito's. Vito's is van dezelfde eigenaar, maar La Merediana is rustiger en dus een leuker uitzicht. 
Ik zou zeker langs de boekhandel gaan aan het Broerenplein. Museum de Fundatie kan, of bekijk een expositie in de Sassenpoort. Geen idee wat er momenteel te zien is.

_Audrey_

_Audrey_

02-03-2023 om 12:38 Topicstarter

afrodite05 schreef op 02-03-2023 om 12:28:

Restaurant La Merediana voor lunch, dat is op de eerste verdieping. Als je bij het raam zit, kijk je op de Grote Markt. Het zit naast de McDonalds, boven Vito's. Vito's is van dezelfde eigenaar, maar La Merediana is rustiger en dus een leuker uitzicht.
Ik zou zeker langs de boekhandel gaan aan het Broerenplein. Museum de Fundatie kan, of bekijk een expositie in de Sassenpoort. Geen idee wat er momenteel te zien is.

Ik bekeek de lunchkaart van dat restaurant, dat ziet er heel erg lekker uit! Dat gaat het zeker worden 🤤

Museum en boekenhandel,  dan is mijn dag weer gevuld, daar kan ik uren ronddwalen. Dankjewel,  goede tips 

Oh ja die boekhandel 😍
Ik vond de Fundatie erg leuk, zeker een aanrader. En als je een theeleut of koffieliefhebber bent, is ‘t Konkeltje leuk! Fijn klein winkeltje met megaveel soorten koffie en thee. Je kunt er ook zitten en wat drinken. 

_Audrey_

_Audrey_

02-03-2023 om 13:31 Topicstarter

Earlgreythee schreef op 02-03-2023 om 13:14:

Oh ja die boekhandel 😍
Ik vond de Fundatie erg leuk, zeker een aanrader. En als je een theeleut of koffieliefhebber bent, is ‘t Konkeltje leuk! Fijn klein winkeltje met megaveel soorten koffie en thee. Je kunt er ook zitten en wat drinken.

Theeleut! Deze gaat ook zeker op mijn lijstje. Dat wordt een leuke dag zo 😄

_Audrey_ schreef op 02-03-2023 om 13:31:

[..]

Theeleut! Deze gaat ook zeker op mijn lijstje. Dat wordt een leuke dag zo 😄

Leuk! Veel plezier ☕️🫖 Ik tip de smaak Blauwvinger als je van Earl Grey houdt 😊

_Audrey_

_Audrey_

02-03-2023 om 13:49 Topicstarter

Earlgreythee schreef op 02-03-2023 om 13:47:

[..]

Leuk! Veel plezier ☕️🫖 Ik tip de smaak Blauwvinger als je van Earl Grey houdt 😊

😂 wat een aparte naam

_Audrey_

_Audrey_

02-03-2023 om 14:18 Topicstarter

Beterhier schreef op 02-03-2023 om 14:09:

[..]

Dat valt mee, het is een oude bijnaam voor een Zwollenaar:

https://indebuurt.nl/zwolle/genieten-van/mysteries/voor-eens-en-voor-altijd-waar-komt-nou-de-term-blauwvinger-vandaan~233258/

Haha, dat is grappig! Ik vind de eerste verklaring het leukste hoor, van die fittie met de mensen uit Kampen 😁

Zo zie je, ik weet helemaal niets over Zwolle en ben er nog nooit geweest. 

Ik vond de binnenstad verrassend mooi, leuk om een rondje langs de gracht/stadsmuren te lopen.

_Audrey_ schreef op 02-03-2023 om 12:38:

[..]

Ik bekeek de lunchkaart van dat restaurant, dat ziet er heel erg lekker uit! Dat gaat het zeker worden 🤤

Museum en boekenhandel, dan is mijn dag weer gevuld, daar kan ik uren ronddwalen. Dankjewel, goede tips

Broodje pastrami is mijn favoriet! Dikke aanrader als je geen vegetariër bent (of zwanger). 

ze hadden/hebben ook leuke kringlopen in Zwolle Terres des Homes, of een grote zoals Stichting Kringloop Zwolle

En als je nog een eetmoment over hebt: een puntzak friet bij La Bamba. Daar ben ik vroeger als scholier wat geweest en ze zitten er nog steeds. Lekkerste friet van Zwolle vind ik.

En als je van tweedehands kleding houdt is Appel en Ei ook een aanrader. Ik was voor een poos terug heel toevallig in Zwolle en dat is echt een hele leuke winkel. Alleen niet heel erg goedkoop, wel hele mooie kleding en schoenen.

Magnoliatakje schreef op 03-03-2023 om 10:50:

En als je nog een eetmoment over hebt: een puntzak friet bij La Bamba. Daar ben ik vroeger als scholier wat geweest en ze zitten er nog steeds. Lekkerste friet van Zwolle vind ik.

Of bij Pinguïn! Als die nog bestaat tenminste... Wij aten daar vaak frietjes na/tijdens het uitgaan, die waren bijzonder gekruid. Geen idee of ze nuchter ook te doen zijn 

_Audrey_

_Audrey_

03-03-2023 om 23:00 Topicstarter

Bedankt voor de tips lieve allemaal! Top, het klinkt gezellig daar 

Helaas ging mijn afspraak niet door (en dus mijn dagje ook niet),  maar dit gaat zeker binnenkort wel gebeuren. Dan ga ik struinen door Zwolle.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.