Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Wat te doen in de voorjaarsvakantie

Pfff, ik kom er niet meer uit! We wilden eigenlijk op wintersport maar door mijn fysieke conditie is dat geen goed idee. Alternatief plan was een paar dagen hamburg gecombineerd met legoland,  maar dat park gaat pas 1 april open. Nu willen we toch graag een paar dagen op pad met 2 kinderen van 8 en 11. Ze houden niet echt van steden, maar een dagje kan wel. Verder weet ik ook niet zo goed wat leuk is in deze tijd van het jaar. Wat gaan jullie doen in de voorjaarsvakantie als je niet gaat skiën?


nog nooit wezen skiën dus dat wordt niet gemist.
In de voorjaarsvakantie gingen wij vaak een paar dagen naar de stayokay. 

Maar meestal een paar keer een dagje weg omdat het laatste weekend ingenomen werd door een toernooi en de dagen ervoor extra getraind werd.

Gewoon een weekje rustig thuis rommelen is ook erg fijn in alle drukte van alle dag.

carnaval vieren 
Maar we zijn ook wel eens een paar dagen weg geweest naar Texel, Leeuwarden oa.

Maar geen kinderen hier dus ik doe wat ik zelf wil.

Het Legohuis in Denemarken is wel het hele jaar open. Daar ben ik een paar jaar geleden in begin maart heen geweest met mijn man. We vonden het erg leuk. Veel zelf te doen voor kinderen. Lego auto maken en testen, een stop motion filmpje maken met Lego en nog meer van dat soort dingen. Ik zou daar heen gaan in plaats van Legoland. Dan hoef je niet veel te veranderen aan je plan.

Zoveel leuke musea in NL. En anders een dagje binnenspeeltuin. Of bowlen. Of midgetgolf in the dark. Of bioscoop. Of dierentuin. Wij waren bij Dierenpark Amersfoort in de voorjaarsvakantie. Was super!

Mijn zoons vinden Center Parcs geweldig!

MijnNaamIsHaas73

MijnNaamIsHaas73

04-02-2023 om 20:31 Topicstarter

Thnx voor alle tips! 

Dat legohuis ziet er mooi uit! Maar ik vind het wel ver om alleen daarvoor te gaan. Maar ik neem het mee voor als we een andere keer naar legoland gaan, dan wil ik daar ook naartoe!

@dolfje, dat zou ik ook wel willen, maar wij hebben een andere week vrij (en kinderen  )

Wel op wintersport en aansluiten bij de rest tijdens de lunch en après ski? Overdag dat lekker relaxen. Zo deed mijn moeder dat toen ze niet kon skieën. 

Wij gaan nooit op wintersport, maar wel op vakantie in de voorjaarsvakantie. Meestal gaan we een week naar CenterParcs dochter vind dat geweldig en wij vinden het ook helemaal prima! We zijn een paar keer in Erperheide geweest, Port Zélande en nu komende vakantie gaan we naar de Huttenheugte. Hebben een vip-huisje, dus alle luxe. Opgemaakte bedden, handdoeken, elke dag verse broodjes, bubbelbad, sauna. Wordt een heerlijke week relaxen en ontspannen  Kwam een leuke aanbieding tegen een tijdje terug, dus de keus was gauw gemaakt. Als het mooi weer is gaan we wel wat op pad ook, maar met minder weer kunnen we ons ook prima op het park vermaken.

Legoland en Lego house overigens afgelopen zomer gedaan en was fantastisch! Maar wij hebben toen een rondreis van 3,5 week gemaakt door Denemarken. Voor alleen Lego house zou ik er inderdaad ook niet heen rijden. Maar voor een gewone vakantie wel. Wij zaten toen in Lalandia, was echt een geweldig vakantiepark. Sowieso was Denemarken ontzettend leuk in Lego house moet je ook zeker de lunch bij het mini chef restaurant doen, dat is een hele beleving! Wel van tevoren reserveren, want die lunch is populair. 

Ik vind de waddeneilanden altijd heerlijk in dit seizoen. Nog niet zo druk, lekker uitwaaien en daarna warme choco bij een strandten enzo. 
Voor mij is het de perfecte combinatie van actief en ontspannen. 

Ik zeg nooit voorjaarsvakantie maar Carnaval. Het begint voor mij op 17 februari en ik vind dat hartje winter. Ik ga dus Carnaval vieren en daarna naar Egypte maar dat noem ik ook geen voorjaarsvakantie. Wel de vakantie in mei naar Mallorca.

watertoren schreef op 04-02-2023 om 21:20:

Ik zeg nooit voorjaarsvakantie maar Carnaval. Het begint voor mij op 17 februari en ik vind dat hartje winter. Ik ga dus Carnaval vieren en daarna naar Egypte maar dat noem ik ook geen voorjaarsvakantie. Wel de vakantie in mei naar Mallorca.

Tja, de meivakantie heet nu eenmaal meivakantie en de vakantie in februari/maart is de voorjaarsvakantie. Kunnen we ook niks aan doen dat ze zo heten

Overigens gaan wij ook soms naar Texel. Vriend van ons heeft daar een vakantiehuis en nodigt ons dan uit. Ook heerlijk!

Hier ook geen wintersportvakanties...

Wel een jaar of wat geleden een heerlijke voorjaarsvakantie gehad in het Atlantis hotel (met waterpark) in Dubai. Heerlijk weer en zoon vond het geweldig om elke dag te gaan zwemmen.

Hebben je kids geen dingen die ze graag willen zien of doen?

Wij ontvluchten Carnaval en gaan naar een vakantiepark aan de andere kant van het land waar (in de buurt) veel (overdekt) te doen is, zoals een indoorspeeltuin, zwembad, dierentuin, musea. Verder hebben we een ruim huisje met een gezellige haard en we nemen spelletjes mee. 
Gewoon even uit de eigen omgeving is vaak al leuk genoeg. Nu is ons kind vijf, dus die is snel tevreden. Misschien 1 of 2 nachtjes weg? In Scheveningen zit ook een leuk Legohuis en misschien vinden ze uitwaaien op het strand ook leuk?

MijnNaamIsHaas73

MijnNaamIsHaas73

06-02-2023 om 21:35 Topicstarter

Het is een huisje van center parcs geworden en legoland geboekt voor de meivakantie 

Er zijn veel leuke activiteiten te doen in de voorjaarsvakantie, zonder dat je hoeft te skiën. Je kunt bijvoorbeeld een trip maken naar een pretpark, dierentuin, of een attractiepark. Er zijn ook diverse musea en aquaria die een bezoek waard zijn. Of je kunt de kinderen verrassen met een trip naar een indoor speeltuin of trampolinepark. Als je een dagje stad wilt, kun je bijvoorbeeld naar een culturele stad als Amsterdam, Utrecht of Antwerpen gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.