Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Wat moet je in Nederland gezien hebben?

Vorig jaar, ook dit jaar wel, brachten veel mensen hun vakantie/vrije dagen in eigen land door, anders dan anders. Heb je verrassende locaties ontdekt? 


Harderwijk, vooral bij lekker weer! Leuk centrum, aan het water en er is een dolfinarium (niet geweest, maar voor sommigen wel een leuk uitje). Horeca was ook erg goed! Dankzij de locatie makkelijk te combineren met een dagje natuur. Echt een aanrader voor een weekendje weg

Ik heb heel toeristisch volendam en marken bezocht. Leuk voor een dagje. Ik ben ook in kinderdijk geweest deze zomer, ook best leuk om een keer te kijken. Echt de toeristische hotspots dus (keukenhof ontbreekt nog).
Wat ik altijd indrukwekkend vind, maar dat wist ik al pre corona, is kamp Westerbork. Ook goed te combineren met de natuur of de hunebedden.

Ik vond Oudenbosch heel verrassend! Het lijkt wel een stukje Italië in Nederland.

76ea197d-d646-4fb6-af37-13f3d996e24e_thumb840.jpg

Leuk topic. Ik vind Leiden een leuke stad, zo met de hofjes. 
Bourtange vond ik de moeite waard. 
Het nationaal Veenmuseum als je van geschiedenis houdt. 
En het Openluchtmuseum in Arnhem. 
Vlissingen. Ik had hier nooit een beeld bij, maar vond het gezellig daar. 
En in Harderwijk, wat Lieveheersbeest zegt, vond ik de moeite waard. Leuk om er een stadswandeling te doen. 

Dutchgirly schreef op 09-09-2021 om 18:57:

Ik vond Oudenbosch heel verrassend! Het lijkt wel een stukje Italië in Nederland.

Hier had ik nog nooit van gehoord. Goede tip! Die gaat op het lijstje hier!

Joszy schreef op 09-09-2021 om 18:59:

[..]

Hier had ik nog nooit van gehoord. Goede tip! Die gaat op het lijstje hier!

Wij hebben bij de VVV daar een gratis wandelroute gehaald. Dan kom je langs alle mooie plekjes. We hadden nog extra geluk, want ze hebben er ook een sterrenwacht. Die is eigenlijk alleen op zondag open geloof ik. Wij waren er op zaterdag en die mensen waren er toevallig en toen mochten we toch even door de telescopen kijken naar de zon. Echt een heel leuke dag gehad daar!

Leuk topic, ik lees mee!

De kasteeltuinen van Arcen (Limburg). Prachtig en heerlijk om rond te wandelen daar.

Dutchgirly schreef op 09-09-2021 om 19:02:

[..]

Wij hebben bij de VVV daar een gratis wandelroute gehaald. 

Ik heb de izi travel app op mijn telefoon. Daar zitten ook allerlei stadswandelingen in. Heel leuk, je komt op onverwachte plekken maar je weet ook wat beter wat je nu eigenlijk ziet

Joszy schreef op 09-09-2021 om 19:07:

[..]

Ik heb de izi travel app op mijn telefoon. Daar zitten ook allerlei stadswandelingen in. Heel leuk, je komt op onverwachte plekken maar je weet ook wat beter wat je nu eigenlijk ziet

Goede tip, ik heb er nooit van gehoord, maar ga de app eens bekijken. 

Leuk topic dit!
Even geen inspiratie, maar ik doe graag tips op!

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

09-09-2021 om 19:29

Kinderdijk
Biesbosch
Bollenvelden
Kaasmarkt
Volendam

Yolo schreef op 09-09-2021 om 19:29:

Kinderdijk
Biesbosch
Bollenvelden
Kaasmarkt
Volendam

Biesbosch ben ik ook geweest. Rondvaart gemaakt daar. Erg mooi natuurgebied. Ik vond het alleen jammer dat er schreeuwende kinderen op de boot zaten die mijn natuurbeleving verstoorden. Ik wil het nog eens overdoen in een fluisterboot met z'n tweeën.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

09-09-2021 om 19:42

Herfstappeltaart schreef op 09-09-2021 om 19:31:

[..]

Biesbosch ben ik ook geweest. Rondvaart gemaakt daar. Erg mooi natuurgebied. Ik vond het alleen jammer dat er schreeuwende kinderen op de boot zaten die mijn natuurbeleving verstoorden. Ik wil het nog eens overdoen in een fluisterboot met z'n tweeën.

Ja dat is erg jammer dan, ik heb er meerdere keren een bever gezien. Je kunt dan gelijk door langs Kinderdijk mocht je het leuk vinden (allemaal molens) ligt er vlakbij. Als het lekker weer is dan kun je nog een duik in de Lek nemen daar ligt Kinderdijk aan. 

Yolo schreef op 09-09-2021 om 19:42:

[..]

Ja dat is erg jammer dan, ik heb er meerdere keren een bever gezien. Je kunt dan gelijk door langs Kinderdijk mocht je het leuk vinden (allemaal molens) ligt er vlakbij.

Lijkt me heel leuk.

Leuke stadjes waar we in corona tijd zijn geweest.
Harderwijk,  Zutphen,  Gorinchem,  Dordrecht,  Kampen en Franeker.
Wij gaan sowieso altijd een keer per jaar in Nederland op vakantie.
Favoriete bestemming zuid Limburg, Drenthe,  Zeeland, de Veluwe en de Wadden. 
Nieuw ontdekt de Sallandse Heuvelrug eind augustus als de heide bloeit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.