Vakantie en reizen
KnorrendKitten
23-07-2026 om 19:28
Wat kopen jullie in de buitenlandse supermarkt?
Ik kwam het volgende bericht op nu.nl tegen.
https://www.nu.nl/economie/6404132/hoe-kan-de-franse-hypermarche-zo-groot-goedkoop-en-populair-zijn.html
Ons meest populaire uitje is op vakantie de supermarkt.
Door ziekte blijf ik thuis maar de supermarkt ga ik het meest missen 
Het boodschappenlijstje doorgeven voelt niet het zelfde.
Herfstappeltaart
24-07-2026 om 07:27
Een tube caramel au beurre salé voor thuis op een pannenkoek.En om gelijk op te eten bijna elke dag een Frans gebakje. Die heerlijke krokante bladerdeegbodems met verschillende toppings (appel, pruim, peer). Héérlijk zijn die, vooral als ze krakend vers zijn.
Verder tegenwoordig niet zoveel meer. Bijna alles in is NL te koop.
KnorrendKitten
24-07-2026 om 08:31
Ik blijk zelf nog niet gereageerd te hebben op mijn eigen vraagIn Frankrijk koopt mijn man whisky. Ook wil hij graag Carambars met caramelsmaak.
Verder kaasjes, droge worst, lekkere chips, plaatselijke wijn en cider natuurlijk.
mamaonbekend
24-07-2026 om 08:58
We komen nu vrijwel niet meer in Frankrijk want we gaan tegenwoordig op vliegvakantie. Maar we zijn er regelmatig geweest en ik nam er altijd flesjes mokka essence mee, liggen in de supermarkt bij de bakafdeling. Lekker voor mokkataart. En nog meer andere smaken.
En een pot bouillabaisse.
En uiteraard lekkere kaasjes. En droge worst.
Confit de canard of andere varianten. Rilette, hadden ze ook van tonijn en zalm, heerlijk.
Vroeger hadden ze ook Paturain (of ander merk?) Roquefort, heerlijk op een verse baguette. En een variant met zalm maar of die nog bestaan weet ik niet.
Oh hoe kan ik het vergeten: chocola! Allerlei repen die ze hier niet hebben. Al is dat tegenwoordig minder want is het aanbod hier ook inmiddels groot in diverse smaken. Maar Cote d’Or melk mer gekarameliseerde amandelen kocht ik toen altijd in de Franse supermarkt.
oudmaarnognietkoud
24-07-2026 om 09:58
Herfstappeltaart schreef op 24-07-2026 om 07:27:
Een tube caramel au beurre salé voor thuis op een pannenkoek.En om gelijk op te eten bijna elke dag een Frans gebakje. Die heerlijke krokante bladerdeegbodems met verschillende toppings (appel, pruim, peer). Héérlijk zijn die, vooral als ze krakend vers zijn.
Verder tegenwoordig niet zoveel meer. Bijna alles in is NL te koop.
Ja dat vind ik dus ook een beetje jammer. Zo een 20 jaar geleden vond ik allerlei leuke/lekker dingen in die grote Franse supermarkten. Nu kun je bijna alles kopen in Nederland of via het internet.
Een bezoekje aan zo een supermarkt in Frankrijk was voor mijn echt een uitje. Nu nog wel maar wel wat minder.
Wat ik echt heel lekker vind is paté en croute. In plakjes bij een glaasje wijn. Hoewel het goed is dat dat hier niet te koop is want dat vliegt gelijk op mn heupen...
Rogue
24-07-2026 om 10:03
hangt van de bestemming af, maar ;
in Amerika : cheetos puff chips, choclate chips ahoy koekjes, big pack oreo's, mango of bosbessen yoghurt, van Target
haar producten die hier een ''fortuin'' kosten of niet verkrijgbaar zijn
Italie ; olijf olie, pasta, Parmezaanse kaas
Frankrijk ; bonne maman jam
KillerQueen
24-07-2026 om 10:30
Frankrijk: citroen-aanmaaksiroop, jam, Kaasjes, lokale wijn, leuke speciaalbiertjes
KnorrendKitten
24-07-2026 om 12:08
oudmaarnognietkoud schreef op 24-07-2026 om 09:58:
[..]
Ja dat vind ik dus ook een beetje jammer. Zo een 20 jaar geleden vond ik allerlei leuke/lekker dingen in die grote Franse supermarkten. Nu kun je bijna alles kopen in Nederland of via het internet.
Een bezoekje aan zo een supermarkt in Frankrijk was voor mijn echt een uitje. Nu nog wel maar wel wat minder.
Wat ik echt heel lekker vind is paté en croute. In plakjes bij een glaasje wijn. Hoewel het goed is dat dat hier niet te koop is want dat vliegt gelijk op mn heupen...
![]()
Bij de Sligro is paté en croute te koop.
ik ben er ook dol op (op het boodschappenlijstje voor man)
Poezenmeisje
24-07-2026 om 14:41
KillerQueen schreef op 24-07-2026 om 10:30:
Frankrijk: citroen-aanmaaksiroop, jam, Kaasjes, lokale wijn, leuke speciaalbiertjes
Maison Guiot heeft tientallen siropen. Viooltjes, watermeloen, citroen met mandarijn.
Citroen is even uitverkocht, zie ik.
https://www.kruidenierwolters.nl/c-3805584/la-maison-guiot-siroop/
Dolfje
24-07-2026 om 14:51
In Duitsland alcohol en zowat alles van het huismerk van de DM. En multivitamine bruistabletten.
In andere landen vooral kruiden want dan met vliegtuig dus weinig plek. Vaak maar 1 koffer met twee.
Koop in Spanje bij Mercadona wel doucheschuim etc maar dat gebruik ik meestal op of zo goed als.
Poezenmeisje
24-07-2026 om 15:01
Bij vliegreizen naar een appartement koop ik ter plaatse een literfles aardbeienshampoo voor huid, haren, kleding en afwas.
😄
Auditor
24-07-2026 om 15:22
De laatste vakanties waren naar Engeland.
Daar neem ik Branston Pickle mee. Veel.
Verder eigenlijk niks.
Caroline80
24-07-2026 om 15:59
Dolfje schreef op 24-07-2026 om 14:51:
In Duitsland alcohol en zowat alles van het huismerk van de DM. En multivitamine bruistabletten.
In andere landen vooral kruiden want dan met vliegtuig dus weinig plek. Vaak maar 1 koffer met twee.
Koop in Spanje bij Mercadona wel doucheschuim etc maar dat gebruik ik meestal op of zo goed als.
Multivitamine bruistabletten koop ik ook bij de DM. Veel goedkoper dan in Nederland.
In Zwitserland koop ik vacuüm verpakte rösti. Afgelopen keer ook puddingpoeder gekocht in Zwitserland. Het laatste was veel goedkoper dan de kookpudding die je in Nederland koopt.
Voorheen ook souvlaki kruiden in Griekenland, maar die kan ik nu ook in Nederland kopen tijdens de griekse weken bij de Lidl.