Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Wat kopen jullie in de buitenlandse supermarkt?

Ik kwam het volgende bericht op nu.nl tegen.
https://www.nu.nl/economie/6404132/hoe-kan-de-franse-hypermarche-zo-groot-goedkoop-en-populair-zijn.html
Ons meest populaire uitje is op vakantie de supermarkt.
Door ziekte blijf ik thuis maar de supermarkt ga ik het meest missen
Het boodschappenlijstje doorgeven voelt niet het zelfde.

Bij het idee van een ELeclerc met traiteurafdeling loopt het water mee al in de mond. De regionale gerechten die ik op de camping op de cadac kan afbakken/opwarmen. Mmmmm
Dit jaar paementier geprobeerd. En sausage gerecht met aardappelpuree bovenop was er in meerdere smaken maar toen ik nog een keer wilde halen was de winkel dicht. 
De hit van vorig jaar waren en soort maxi rösti dingen. Met spekjes en met kaas of met allebei. Heerlijk. 

Alcohol.
Wat flessen lokale wijn. Eventueel 1 of 2 flessen straffer spul.

Soms ook blikvoer die hier niet te vinden is. Of lokale worst.

Eventueel ook een bijzonder geurtje douchegel.

En in Spanje? Wat kunnen we daar voor bijzonders kopen?
In Australie koop ik altijd Timtams.

Lali schreef op 23-07-2026 om 20:01:

En in Spanje? Wat kunnen we daar voor bijzonders kopen?
In Australie koop ik altijd Timtams.

Als ik met de auto in Spanje ben ... Een bidonnetje Muscadel. Mijn favo aperitief.

Niet persé in de supermarkt dan wel. Daar sla ik dan een voorraad Schweppes Naranja in.

Hier thuis vind ik de hier verkochte Schweppes niet te drinken, maar in Spanje is het mijn lievelings-frisdrank.

ouzopops (anijssnoepjes) in griekenland, 

Om mee naar huis te nemen uit Frankrijk confit de gésiers of de canard, kaasjes, zuurkoolpakket en wijn.
Uit Spanje bellota ham meegenomen.

Uit Frankrijk vanalles van de kruiden/specerijen afdeling. Sowieso paprikapoeder omdat dat echt lekkerder is dan hier. En persilade een mengsel van verschillende kruiden en zout, makkelijk om kruidenboter mee te maken en heerlijk over de sla.

Uit Italië paddestoelenbouillonblokjes en pasta. 

Koekjes en lekkere soorten bonne maman jam.

Ik kocht altijd pure chocoladepasta van Cote d'or maar volgens mij bestaat dat niet meer. En Dinokoeken. En ik wil Carte d'or koffie ijs maar dat kan ook niet want ik heb nooit een vriezer mee.

Meestal kruiden. En als onze stacaravan oid stomme kopjes heeft, een theemok. O, ja, een gedroogde worst voor het thuisfront. 

Cider uit Bretagne en Bretonse koekjes 

Frankrijk; Comte kaas, Pate, pernot, cognac, geitenkaasjes, gezoute boter.
Italie; wijn, we gaan 2 keer per jaar en proeven en bestellen bij onze Favoriten wijnboeren. Cotechino ( Herfst) Grappa, verschillende kaasjes
Duitsland, ga ik vaak vlees kopen….en Koop daar ook eend, Schwarzbrot.
En uit Nederland; rookworst, Kroketten, Frikadellen, sate saus, en Hagelschlag. En man wil altijd sambal badjak van de koningsvogel….

Confit de gésiers, langue de boeuf en sauce madère, cancoillotte à l'ail (lijkt op smeerkaas), croutons, potten vissoep, harde worstjes in diverse smaken...

In Spanje heb ik nog niet iets ontdekt waarvan ik echt zeg 'dat moet mee'.

In Frankrijk altijd chips met geitenkaassmaak van Brets. Zo lekker! 
En een fles Lillet (heeft Gall&Gall ook, maar fors duurder). 
En nog veel meer, maar die twee moeren altijd mee. 

Wij nemen uit Spanje altijd olijfolie, wijn, anchovis en rauwe ham mee.

uit Groot Brittannië: Devon custard, mature Stilton, cider, whotsits, Mint chocolade, mint thee. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.