Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Wat ga jij doen met Monumentendag?

Dit weekend is het monumentendag. Gaat iemand nog iets leuks doen? Ik heb mijn enkel verzwikt deze week dus de kerktoren in het dorp beklimmen gaat het niet worden dit weekend. Waar kijken jullie naar uit? 

Ik ga wel een grote kerk van een dorp hiernaast bezoeken. De toren is niet zo hoog dus misschien gaat dat wel lukken. 

Frisdrank1972 schreef op 11-09-2026 om 10:32:

[..]

Schiphol kan je een kijkje nemen in zo´n klm vliegtuig als je er nog tijd voor hebt. Staat op het dak.

Ik laat mijn koffer niet alleen, dus het vliegtuig sla ik over.

Nu met mijn Pluggerz concert-oordoppen op het panoramaterras in de zon. Ik had geen zin om de grote noise cancelling koptelefoon mee te nemen.

Als iets bestand is tegen Rammstein dan zal Schiphol ook wel kunnen.

😄

Ik heb een leuk gereedschaps-museum bezocht waarvan ik het bestaan niet kende, terwijl ik er zeer regelmatig in de buurt kom, maar ja, het zit in een dwarsstraat van waar ik normaal fiets. En als je erlangs fietst en je weet het niet, valt het niet echt op.

En ik ben bij de molen geweest, waar ik heel lekkere kruidkoekmix heb gekocht. Karnemelk erbij spatelen, in de bakvorm en een ruim uur bakken, dus zo gemaakt. Mijn man vond het zo lekker ruiken, het rook precies zoals zijn moeder kruidkoek bakte. 

Zaterdag had ik naar een boerderij gewild maar die was maar tot 12 uur open en dat lukte niet. 
Gisteren naar een oldtimershow. Het was helemaal niet druk en dat maakte dat we de auto's ook van dichtbij konden bekijken. Ik heb niet zo veel met auto's maar vond dit toch wel leuk. 

Tuinfluiter schreef op 11-09-2026 om 20:24:

Ik ben op vakantie dus ik mis het dit jaar.
In het verleden in Utrecht in gebouwen geweest die normaal niet toegankelijk zijn, dat vind ik dus het leukst en dat heb ik ook in andere plaatsen gedaan.
Mijn tip dus zoek iets uit wat normaal niet toegankelijk is.

In Engeland is het hetzelfde weekend, ik kon daardoor allerlei musea gratis in.

Genoten van Port Sunlight, aanrader als je in Liverpool bent.

Frisdrank1972

Frisdrank1972

15-09-2026 om 08:41 Topicstarter

Hier viel het een beetje tegen. Een kerktoren die je elk jaar kon beklimmen dat niet mee. En de andere kerk was gesloten omdat de persoon die het open moest doen ziek was.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.