Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Wasmiddel, tips?

Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een reiswasmiddel. Online kan ik er wel wat vinden, maar ik heb geen ervaring hiermee, dus het is lastig een fijne te kiezen. Het zal voornamelijk gaan om ondergoed en dunne zomerkleding. Waar moet ik op letten? Of maakt het niet zoveel uit?

Alvast bedankt!


Ik neem al jaren deze tube mee .


extra.jpg

Werkt goed .

Moet je het per se meenemen vanuit hier? Ik koop altijd ter plekke.

Wij hebben van de week een klein pakje waspoeder gehaald hier op vakantie. Bad vol laten lopen, kleding er in, volgende ochtend kleding buiten, in de middag kleding droog en schoon .

Sumak

Sumak

12-09-2021 om 14:02 Topicstarter

Ter plaatse kopen had ik serieus niet aan gedacht, ben nogal een dit-moet-mee-lijstjes-neuroot  

Die van Kruidvat had ik ook gezien, goed om te horen dat die prima is, thanks!

En inderdaad, waspoeder zullen ze overal wel hebben  

Ik denk dat ik veel te moeilijk dacht hierover, maar als ik hier mijn kleding niet verpest moet het op vakantie ook wel lukken. Ik was bang dat hoge concentraties misschien niet goed voor kleding zou zijn, maar wat er dan eigenlijk zou kunnen gebeuren, geen idee.

Bedankt in ieder geval!

Sumak schreef op 12-09-2021 om 14:02:

Ter plaatse kopen had ik serieus niet aan gedacht, ben nogal een dit-moet-mee-lijstjes-neuroot

Die van Kruidvat had ik ook gezien, goed om te horen dat die prima is, thanks!

En inderdaad, waspoeder zullen ze overal wel hebben

Ik denk dat ik veel te moeilijk dacht hierover, maar als ik hier mijn kleding niet verpest moet het op vakantie ook wel lukken. Ik was bang dat hoge concentraties misschien niet goed voor kleding zou zijn, maar wat er dan eigenlijk zou kunnen gebeuren, geen idee.

Bedankt in ieder geval!

Gewoon er goed op letten dat je kleurwasmiddel haalt en het water niet te warm maakt als je de was laat weken. En zo fris je makkelijk alles even op. Overigens ben ik ook een alles-moet-mee-neuroot. Ben daardoor dus mooi een EHBO setje vergeten (tip! neem die mee). Vergeet ook niet om ontsmettingsalcohol mee te nemen, mag ook gewoon in je handbagage mee als het niet meer dan 100ml is per flacon.

Ik doe met Biotex. De kleding met waspoeder en water in een vuilniszak,  die een dagje in de zon leggen en af en toe opschudden. Werkt perfect! 

(Op de camping is dit dan, daar heb je geen bad/wastafel om de was in te weken)

Ik ben ook al jaren fan vd Kruidvat tube. Ruikt ook heel lekker en nog nooit iets verwassen.

Ik had dit jaar een heel klein flesje van Seepje mee..verkopen ze bij Etos..

of gewoon wat van je eigen wasmiddel in een plastic bakje of flesje. Daar kun je prima een handwasje mee doen.

Ysenda schreef op 12-09-2021 om 15:37:

of gewoon wat van je eigen wasmiddel in een plastic bakje of flesje. Daar kun je prima een handwasje mee doen.

Zo doe ik dat ook. Ik wist niet eens dat er reiswasmiddel bestond.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

12-09-2021 om 16:02

reiswasmiddel, nooit van gehoord, weer wat geleerd

ik neem klein beetje biotex mee voor een handwasje

ik was altijd op vakantie mn handwasje met shampoo. Gaat prima. Kan niet zomet mn handen tegenwasmiddelen om nou ook weer rubberen handschoenen mee te nemen😅

Beetje biotex in een potje neem ik ook mee ja. Werkt prima voor even opfrissen tussendoor. Of idd de Kruidvat tube die heb ik ook nog wel ergens bij de kampeerspullen.  

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

12-09-2021 om 16:16

Knutselkei schreef op 12-09-2021 om 16:05:

ik was altijd op vakantie mn handwasje met shampoo. Gaat prima. Kan niet zomet mn handen tegenwasmiddelen om nou ook weer rubberen handschoenen mee te nemen😅

Dat doe ik ook. Sterker, ik neem alleen een blok (olijfolie)zeep mee. Dat gebruik ik thuis voor haar en lichaam (ik ben een beetje vreemd, ik weet het). En op vakantie op voor kleding.

Handzeep en zeker shampoo zijn zachter voor je was dan wasmiddel.

Sumak

Sumak

12-09-2021 om 17:04 Topicstarter

Haha, ik voel me na het lezen van de best wel logische reacties wel een beetje een muts, hoe eenvoudig kan de oplossing zijn! Duidelijk dat ik aan vakantie toe ben 

Ik had ook nog nooit echt van reiswasmiddel gehoord, dit wordt voor het eerst dat we geen wasmachine in de buurt hebben en de hele tijd op dezelfde plek blijven, en zo kwam ik het tegen. Ik kampeer nooit, dus wat dat betreft ook geen ervaring.

Maar dit gaat helemaal goedkomen, bedankt!
En ook dank voor de tip van de ehbo kit, die zou ik makkelijk vergeten, gelukkig heeft mijn vriend daar al voor gezorgd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.