Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

24-08-2021 om 13:42

Waarom zijn vliegtickets nu zo duur?

Weet iemand waarom de vliegtickets naar Spanje nu zo duur zijn, voor de herfstvakantie (16-23 okt)? Ik vind het niet erg om iets meer te betalen maar het is nu zo'n beetje 600 euro pp. Ik wil graag naar Malaga. Heeft iemand nog een glazen bol waarin een aanbieding of prijsdaling te zien is of kan ik deze herfstvakantie op mijn buik schrijven?


Zomaar een ideetje, maar iets met vraag en aanbod en de hele wereld die al 1,5 jaar nauwelijks weggeweest is?
Maar ik snap je frustratie heel erg goed!

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

24-08-2021 om 14:00

Ellori schreef op 24-08-2021 om 13:58:

Zomaar een ideetje, maar iets met vraag en aanbod en de hele wereld die al 1,5 jaar nauwelijks weggeweest is?
Maar ik snap je frustratie heel erg goed!

Stom zeg, ik dacht dat ik de enige was die weer eens weg wilde  

Ik zag tickets naar de VS voor minder geld, stukken minder zelfs. 

Dat was mij ook al opgevallen! Ik ga begin oktober naar Italië en de tickets zijn ruim 300 p.p. Een paar jaar geleden betaalde ik in de zomervakantie nog 150 p.p.

balen voor je TO als je daardoor niet op vakantie kunt. 
Maar heel eerlijk….. 
Van mij mag dat vliegen nog veeeeeeel duurder worden, of een (hoge!) vliegtaks voor iedereen die vaker dan 2x per jaar ofzo een vlucht boekt. Het is idioot hoe lang dat goedkope vliegen heeft kunnen voortduren. 
Rantmodus uit

Wat 'n bedragen! 

in de herfstvakantie naar de zon. Tja dat zijn dure vluchten. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

24-08-2021 om 14:13

Woezelisboos schreef op 24-08-2021 om 14:00:

[..]

Stom zeg, ik dacht dat ik de enige was die weer eens weg wilde

Ik zag tickets naar de VS voor minder geld, stukken minder zelfs.

De VS laat geen toeristen of zakenreizigers toe. Alleen ingezetenen en in beperkte mate studenten. Er is dus nauwelijks vraag naar die tickets.

Heel Europa wil graag op vakantie, maar liefst in Europa want niemand wil in Verweggistan vast komen te zitten in een nieuwe lockdown.

Hobbelster schreef op 24-08-2021 om 14:07:

balen voor je TO als je daardoor niet op vakantie kunt.
Maar heel eerlijk…..
Van mij mag dat vliegen nog veeeeeeel duurder worden, of een (hoge!) vliegtaks voor iedereen die vaker dan 2x per jaar ofzo een vlucht boekt. Het is idioot hoe lang dat goedkope vliegen heeft kunnen voortduren.
Rantmodus uit

Idem. Zo slecht voor het mileu. Het was bezopen dat je voor 34 euro naar Pisa kon vliegen.

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

24-08-2021 om 14:21

Chiquita schreef op 24-08-2021 om 14:01:

Ryanair: Eindhoven-Malaga, 16-23 oktober, heen 125,00, terug 233,99 (https://www.ryanair.com/nl/nl/trip/flights/select?adults=1&teens=0&children=0&infants=0&dateOut=2021-10-16&dateIn=2021-10-23&isConnectedFlight=false&isReturn=true&discount=0&promoCode=&originIata=EIN&destinationIata=AGP&tpAdults=1&tpTeens=0&tpChildren=0&tpInfants=0&tpStartDate=2021-10-16&tpEndDate=2021-10-23&tpDiscount=0&tpPromoCode=&tpOriginIata=EIN&tpDestinationIata=AGP

Amsterdam-Malaga, heen 274,99, terug 137,99 : https://www.ryanair.com/nl/nl/trip/flights/select?adults=1&teens=0&children=0&infants=0&dateOut=2021-10-16&dateIn=2021-10-23&isConnectedFlight=false&isReturn=true&discount=0&promoCode=&originIata=AMS&destinationIata=AGP&tpAdults=1&tpTeens=0&tpChildren=0&tpInfants=0&tpStartDate=2021-10-16&tpEndDate=2021-10-23&tpDiscount=0&tpPromoCode=&tpOriginIata=AMS&tpDestinationIata=AGP

Als je beetje kunt schuiven met data kan het ook weer schelen. Kijk op vluchtaanbieder zelf (Ryanair, Transavia)

Thanks voor het meezoeken. Schuiven met data lukt helaas niet echt vanwege schoolgaande kinderen dus we zitten echt aan die ***vakantie vast. Hoogstens kunnen we vrijdagavond vertrekken of van zondag tot zondag. Ryanair durf ik eerlijk gezegd niet mee te vliegen  Ik houd het nog maar even in de gaten.. 

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

24-08-2021 om 14:22

Madeliefjes schreef op 24-08-2021 om 14:15:

[..]

Idem. Zo slecht voor het mileu. Het was bezopen dat je voor 34 euro naar Pisa kon vliegen.

Ook mee eens hoor. Ik vlieg eigenlijk nooit met dat soort maatschappijen en wil best wat meer betalen voor een ticket maar 600pp gaat niet..

Kijk eens bij Transavia vanaf Rotterdam, als je dan maandagochtend tot vrijdagavond gaat is het 386 pp, en van zondagochtend tot vrijdagavond 
402 pp
Ok geen week maar je kan wel weg

Moet je per se naar Spanje? 
Kijk eens of je met de trein naar Zuid Frankrijk kunt, daar is het vaak ook lekker weer eind oktober. Dan hoef je geen vervuilend vliegtuig te nemen en ben je misschien de helft van die 600 pp kwijt. Of naar Duitsland, dat is doorgaans nog veel goedkoper met de trein. 

In plaats van te blijven focussen op Malaga en die dure tickets, kun je er ook iets anders van maken. 

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

24-08-2021 om 15:48

Schommelstoel schreef op 24-08-2021 om 15:12:

Moet je per se naar Spanje?
Kijk eens of je met de trein naar Zuid Frankrijk kunt, daar is het vaak ook lekker weer eind oktober. Dan hoef je geen vervuilend vliegtuig te nemen en ben je misschien de helft van die 600 pp kwijt. Of naar Duitsland, dat is doorgaans nog veel goedkoper met de trein.

In plaats van te blijven focussen op Malaga en die dure tickets, kun je er ook iets anders van maken.

Klopt ja. Het maakt me eigenlijk niet uit waar we heengaan, maar ik heb wel een aantal wensen. Kans op mooi weer (garanties heb je nooit, dat weet ik, en zeker niet in oktober, maar Duitsland valt dan op voorhand wel af), redelijk makkelijk aan te reizen vanwege baby die ook mee gaat, liefst geen autohuur nodig want ontzettend duur met al die kinderzitjes en liefst op loopafstand van wat voorzieningen zoals een paar restaurantjes en supermarkt. 

Daarom leek Malaga me wel wat. Taxi vanaf vliegveld, Airbnb'tje aan het strand en kleine tripjes naar stad evt met de bus. 

Heb een ticket gevonden voor nog geen 100 eur vanaf Brussel met Ryanair

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.